Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af thy »

ingen har nævnt...

fiat panda rumelig kører godt billig.... udsene komenterer jeg ikke

ford ka der er samme bil som fiat 500 motor gear undervogn skalen er dog noget forskelig og prisen også.... desværre 2 dørs

aygoen vi har som kone bil blivere 3 år nu... 40000 km og tja... kørt fejl fri stabil og rigtig godt kørende i sne og små veje kone i hjemme plejen så den skal jo ud alle dage i året... dog vigtigt med undervognsbehandling som alle andre små biler...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

lmp
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 8
Tilmeldt: 09 nov 2012 19:05
Mit fyr: easyheat
Areal: 115+80 kvm kælder
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 12 kg
Årligt forbrug: ca 5,5 ton
Geografisk sted: juelsminde

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af lmp »

Har en i20 og er super glad for den .kørt 100,000 km på 3 år
ingen problemer overhovdet udover jeg har fået skiftet 2 pærer og foreste bremseklodser
v 90,000 km
Den spinder satme som en hunkat i løbetid
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Ulrik »

Vi har også en I20. Den kører rigtig godt og vi er glade for den.
Men der er 1 minus ved den. Nakkestøtterne er enormt dårligt udført.
De sidder for langt fremme og det betyder at man sidder underligt C formet i sæderne.
MvH Ulrik©
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af triumph »

Hvis du overvejer I20, ville jeg også kigge på Kia Rio. det er samme platform som i20, men efter min mening er rio lidt smartere.
Thy nævnte Fiat Panda. Der er lige kommet en ny model, så de sælger den gamle for (vist nok) 70.000
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren »

Fiat er valgt fra, mest fordi at konen synes at Hyundaién er pæn osv... icon_cheesygrin.gif
Men jeg er jo mest til at vi køber i20ér, men tror da nok jeg er nød til at kigge lidt mere på Kia´s to modeler, inden vi beslutter os helt....
Men først vil vi lige prøvekører i20 igen.. og Rioén...
Det er super med alle jeres svar, takker mange gange.. :great: det giver jo anledning til at se sig omkring.... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

xkfc

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af xkfc »

Hyundai aner jeg intet om, men vi har både en Fabia 1.4TDI og en Spark 1.2LT

På papiret er der flest kræfter i Sparken, men jeg har dog aldrig fundet dem :roll: de 82hk føles direkte sløve, ikke et mororvejs transportdyr, men vi er nu alligevel glade for den. Naboen købte en Aygo, men den er dælme klejn. Sparken har nu kørt 22000 og har klaret 17km/l i totalt snit, man kan måske presses op på de lovede 20km/l hvis den køres perfekt efter normen.
I Aygoen føles ingen sløv motor, men når vi kører lige efter hinanden er Sparken klart hurtigst!! Jeg kan overhale i en accelration. mystisk?

Skodaen (stationcar) har vi nu haft i 190000km den har klaret et snit på 20km/l og vil man overhale så er der masser af power, 5 grandvoksne mand ud af motorvejen 190km/t på speedomeretet, 175på navigatoren, men det begyndte et ryste/sitre så det virkede lidt uforsvarligt, så foden blev lettet en smule igen. 20km/l er ikke svære at ramme, og en øko køretur er 25km/l heller ikke noget problem.

Skodaen er uden sammenligning den billigste bil pr.km. jeg har haft, og burde for længst have været skiftet ud, men jeg kan ikke nænne det, og efter hånden, er vi vel også kommet dertil at den bare skal køres færdig.

Jeg tror som sådan ikke at der er dårlige biler blandt udvalget i danmark, men de små biler kan nok aldrig sammenligves med en stor Volvo.

God jagt.
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af TaagMan »

Skiveren skrev:Sjovt nok har jeg været vej af Skoda og Wv og kigge lidt, men du får desværre ikke ret meget udstyr i bilerne, uden at det koster hurtigt + 20.000,-... Misforstå mig ikke, jeg ved godt at de nok også holder pris betydlig bedre hen over tid, men jeg synes at man bare får lidt mere for pengene (her og nu) ved Hyundai... :lol: blandet andet har de smidt en 86 HK's motorer i den bette model 1,25...
Jeg siger bare... prøv dem. Der er væsentlig mindre motor og dækstøj i de biler, og de virker meget mere raffinerede end i20'eren. Og specielt 1.2 TSI motoren er værd at prøve (Moment som en 1,8'er), selvom i-VTEC'en i Honda'en også er spændende.
Var ude og prøve alle biler i det segment for nogle mdr. siden pga. svigerfar... de endte med at nuppe Jazz'en... nogen mere praktisk bil får man bare ikke. Kæft den er fleksibel.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 4 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af MartinLau »

Vi har u 2 stk. Hyundai.

En Accent 1.5 CRDI fra 2002, som har gået godt 307.000 and still going strong. Det skal dog siges, at der er her på sidste er skiftet lidt reservedele. Bl.a. turboen, men det var mig selv der der ødelagde den, så det skal Hyundai ikke have skyld for.

I fredags hentede vi en sprit ny i30 cw 1.6 CRDI i Style modellen. Det er en fantastik bil.
Jeg har kun gode erfaringer med Hyundai. Både bilerne og værkstedet.

Det er også Hyundai der ejer Kia, så det var også en mulighed, men vi kører så mange km, at det er ligegyldigt om vi vælger Kia eller Hyundai.
Så er der, efter min mening, noget særligt ved at love km-fri garanti. Så står man inde for det man har produceret.

Hvis Mercedes/Audi/BMW er så glad for deres produkt og kvalitet, så burde de gøre det samme. Men det ser man ingen steder.

Det skal også lige siges, at min mor og pap-far var ude og køre i den i søndags. De har en næste ny Skoda Octavia og de var faktisk imponeret over i30'eren, som har kostet 70.000 mindre.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!
Lenze
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 okt 2012 10:37
Mit fyr: Oliefyr
Areal: 100
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 6800
Årligt forbrug: 2500L

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Lenze »

Der er ikke noget at udsætte på hverken I10, I20 eller Rio/Picanto. Jeg ville dog personligt gå efter i20´eren da jeg tror den vil bringe mere glæde på længere sigt.

Nårja.. lige en ting til... Husk at få den undervogns behandlet INDEN den kommer ud op de danske veje. så har du en god slidstærk bil i mange år.
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren »

Tusind tak for alles indput :great:
Jeg havde lige brug for jeres indput, for at trykke på den dyre knap.. :wink:
Har idag investeret i en sprit ny faceliftede i20, 1,25 classic i farven clean Blue.
Det bliver godt at spare lidt på benzinudgifterne, konen kører små 20000 km om året mest som landevejskørsel, og volvo'en er ikke meget for at komme over 9 km/ literen :shock: Så nu må vi se om i20'eren ikke vil flytte dette regnestykke betydeligt :P benzinen bliver jo nok ikke billigere hen over tid... :wink:
Så endnu engang tak til alle for deres indput... :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Besvar