Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af EKP » 13 nov 2012 22:26

Hvad med VW UP! Kommer nok aldrig selv til at købe ny bil men undrer mig lidt over at du ikke har den på listen..


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af triumph » 13 nov 2012 22:30

Jeg har en kia picanto fra 2006, der har kørt 60.000 km. Det er dybest set den samme bil som en en Hyudai I10.
Jeg elsker den bil....... :great:
Nu elsker jeg gennerelt også noget der er simpelt og duer.
Jeg har haft den i 2½ år og lige haft den til syn. Det eneste jeg gjorde var at skifte en pære til nummerpladelyset. Efterfølgende har jeg dog skiftet klodser. Men de 2 ting er også alt hvad jeg har gjort mens jeg har haft den. (altså udover og skifte olie, fitre mv)
Det jeg godt kan lide er at den er så simpel, og samtidig praktisk. Der er aflægge plads overalt, man kan smide sin madpakke i forruden, uden den falder ned. der er ordenlige kopholdere, og rum overalt. der er 5 døre, og 5 seler, så ungernes legekammerater kan komme med hjem fra børnehaven. Så har den en rigtig servo, og ikke det el lort, der sidder på min Ceed, og lys og bremser er også bedre end på Ceedén.

Når det så er sagt, så er 1,0 motoren ufattelig sløv (men det vender man sig til). Der er ingen tvivl om det er en billig bil, plasten er knaldhård, der er en del vind og dæk støj. Og varmeapperatet formår at skolde højre fod, mens den venstre kan forblive iskold.
Styringen er totalt gammeldags, kabinelyset tænder når døren er åben, ellers ikke. Derfor har jeg også¨oplevet at der ikke har været strøm på om morgen. Når ungerne ikke har lukket døren. Men det er omvendt også det jeg kan lide. Der er ikke noget jeg ikke selv kan lave
(hvis den altså gik i stykker, men det gør den aldrig)
Sikkerhedden er også håbløs, så jeg skal nok ikke køre galt.

Jeg kører mest på landevej, der køre den 18-19 km/l

Man skal bare holde sig for øje at udviklingen hos Hyudai og kia går stærkt, og en I10 er altså en 9 ?? år gammel konstruktion.
Hverken sikkerhed, støj, eller komfort er på højde med f. eks en ny picanto eller up
Hvis du går fra en I10 til en ny Picanto, så er forskellen på kabine kvaliten enorm, husk dog og mærke efter om du er tilfreds med styrtøjet i en ny Picanto. Det er sku ikke deres specialitet
Last edited by 1 on triumph; edited 13 times in total

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 22:34

EKP skrev:Hvad med VW UP! Kommer nok aldrig selv til at købe ny bil men undrer mig lidt over at du ikke har den på listen..
Mest pga af den/det skrabet udstyr i den billigste model - prisen starter ved de små 90.000,- men hvis man ønsker bilen i 4 dørs, så koster den lige små 110.000,- og ønsker man lidt motorkraft koster den lige pludselig 116.000,- ... Kan du se hvorfor jeg ikke har denne med... (Det samme billede tegner sig, hvis man kigger på Skoda Citgo..)
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 22:47

triumph skrev:Jeg har en kia picanto fra 2006, der har kørt 60.000 km. Det ver dybest set den samme bil som en en Hyudai I10.
Jeg elsker den bil....... :great:
Nu elsker jeg gennerelt også noget der er simpelt og duer.
Jeg har haft den i 2½ år og lige haft den til syn. Det eneste jeg gjorde var at skifte en pære til nummerpladelyset. Efterfølgende har jeg dog skiftet klodser. Men de 2 ting er også alt hvad jeg har gjort mens jeg har haft den. (altså udover og skifte olie, fitre mv)
Det jeg godt kan lide er at den er så simpel, og samtidig praktisk. Der er aflægge plads overalt, man kan smide sin madpakke i forruden, uden den falder ned. der er ordenlige kopholdere, og rum overalt. der er 5 døre, og 5 seler, så ungernes legekammerater kan komme med hjem fra børnehaven. Så har den en rigtig servo, og ikke det el lort, der sidder på min Ceed, og lys og bremser er også bedre end på Ceedén.

Når det så er sagt, så er 1,0 motoren ufattelig sløv (men det vender man sig til). Der er ingen tvivl om det er en billig bil, plasten er knaldhård, der er en del vind og dæk støj. Og varmeapperatet formår at skolde højre fod, mens den venstre kan forblive iskold.
Styringen er totalt gammeldags, kabinelyset tænder når døren er åben, ellers ikke. Derfor har jeg også¨oplevet at der ikke har været strøm på om morgen. Når ungerne ikke har lukket døren. Men det er omvendt også det jeg kan lide. Der er ikke noget jeg ikke selv kan lave
(hvis den altså gik i stykker, men det gør den aldrig)
Sikkerhedden er også håbløs, så jeg skal nok ikke køre galt.

Jeg kører mest på landevej, der køre den 18-19 km/l

Man skal bare holde sig for øje at udviklingen hos Hyudai og kia går stærkt, og en I10 er altså en 9 ?? år gammel konstruktion.
Hverken sikkerhed, støj, eller komfort er på højde med f. eks en ny picanto eller up
Hvis du går fra en I10 til en ny Picanto, så er forskellen på kabine kvaliten enorm, husk dog og mærke efter om du er tilfreds med styrtøjet i en ny Picanto. Det er sku ikke deres specialitet
:lol:
Sikkerheden... Jaa det er jo svært at forholde sig til, men dog også noget jeg har set/læst på.. FDM har testet Peugeot 107 (incl Aygo,C1), Suzuki Alto, Chevrolet Spark og Hyundai i10, hvor i10 eren var en anelse bedre end de tre andre...
Men igen hvem vinder hvis man ramler inden i en større bil... :wink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af triumph » 13 nov 2012 22:54

Mig bekendt har en I10 3 stjerner ved ADAC test, hvor f.eks den nye picanto har 5 stjerner.

Så for 4-5 år siden en test hvor det engeske bilprogram 5th gear kørte en Renault modus (den er dælme lille) frontalt sammen mede en 10 år ældre volvo.
Begge biler kørte ca 80 km/t. dummy passageren i volvoen fik smadret ben, + fik andre skader. Kabinen i Renaulten var uskadt

http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs


From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af From » 13 nov 2012 23:12

Du skal ikke være nervøs for holdbarheden af Hyundai.

Jeg har en kammerat der har en I30, som skolevogn, den har været problemfri bortset fra at koblingen blev skiftet da bilen havde gået 300.000 km, da den virkede slidt og bilen alligevel skulle på værksted til ordinært service.

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 23:15

triumph skrev:Mig bekendt har en I10 3 stjerner ved ADAC test, hvor f.eks den nye picanto har 5 stjerner.

Så for 4-5 år siden en test hvor det engeske bilprogram 5th gear kørte en Renault modus (den er dælme lille) frontalt sammen mede en 10 år ældre volvo.
Begge biler kørte ca 80 km/t. dummy passageren i volvoen fik smadret ben, + fik andre skader. Kabinen i Renaulten var uskadt

http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
Ja for sat.. og her gik man i den tro at familien var sikker i volvoen.... :shock:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 23:19

From skrev:Du skal ikke være nervøs for holdbarheden af Hyundai.

Jeg har en kammerat der har en I30, som skolevogn, den har været problemfri bortset fra at koblingen blev skiftet da bilen havde gået 300.000 km, da den virkede slidt og bilen alligevel skulle på værksted til ordinært service.
Nej det er jeg såmænd heller ikke.. icon_cheesygrin.gif Men godt med indput fra nær og fjern... :great:
Tror måske også jeg vil dykke lidt ned i kia picanto igen, for at se om vi bør rette blikket denne vej.. :wink:

Eller bare nappe en i20 med 5 stjerner... :great: den er også større, mere plads til hele familien... icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af From » 13 nov 2012 23:25

Skiveren skrev: Tror måske også jeg vil dykke lidt ned i kia picanto igen, for at se om vi bør rette blikket denne vej.. :wink:
Det er en fin vogn, jeg har en af de nye, jeg synes at den kører rigtigt fint og man sidder godt i den. Min har over 13.096 km brugt 728 liter benzin, så det er 18 km/l , det er noget ringere end lovet, men det kommer jo også an på kørselsmønster og vægten af ens sko :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af triumph » 13 nov 2012 23:43

Skiveren skrev:
Nej det er jeg såmænd heller ikke.. icon_cheesygrin.gif Men godt med indput fra nær og fjern... :great:
Tror måske også jeg vil dykke lidt ned i kia picanto igen, for at se om vi bør rette blikket denne vej.. :wink:

Eller bare nappe en i20 med 5 stjerner... :great: den er også større, mere plads til hele familien... icon_cheesygrin.gif
Min nabo er mekaniker hos WV, og kan som ansat få WV biler med en betydelig rabat. Aligevel købte en I20, da han syntes der var for mange dyre fejl på WV........


Besvar