Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 21:30

Som overskriften lyder søger jeg erfaringer med Hyundai i10 / i20 - da konen skal ha ny bil.. :wink:
Den gamle Volvo V70 fra 2003 er står til udskiftning, da den er blevet for dyr at kører 40 km i hver dag... :cry: - >Er ellers glad for den, men den sluger næsten det der svarer til 1,5 palle træpiller om mdr, og det er alt alt for dyrt.... :(
Konen og jeg har været ude og prøve lidt forskelligt, hvor vi har prøvekørt følgende: Citroen C1, Chevrolet Spark 1,2 og Hyundai i10 1,25... :D Og vi er rimelig sikker på at valgt falder på en Hyundai, pga motorkraften og ikke mindst udstyret (meget udstyr for få penge)..
Så derfor søger jeg lidt erfaringer omkring Hyundai i10 - 1,25 og Hyundai i20 - 1,25..
Ps. Konen og jeg er desværre ikke helt enig omkring hvilken af modelerne vi skal købe....konen er til i10eren, da den er nuttet osv.... :roll: ...jeg er mere til i20eren, den er jo lidt større og måske også lidt mere sikker at kører i.... desuden er skal den nye bil jo også fragte vores 2 unger til og fra skole/børnehaven...
På forhånd tak.... :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


dannidines

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af dannidines » 13 nov 2012 21:41

hej Ole,

bare for at smide endnu en spiller ind, hvad så med sådan en Kia Picanto/Rio som er søsterbiler til i10/i20 og med jeres 40 km om dagen får I 7 års garanti

calle

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af calle » 13 nov 2012 21:44

Navnet er nærmest umuligt at udtale - så hellere Volvo icon_cheesygrin.gif

Og hvor sidder sjælen forøvrigt i sådan en Hy... Hy.... Hy... - nej jeg opgiver new16

Venlig hilsen
Last edited by 1 on calle; edited 13 times in total

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Flammen » 13 nov 2012 21:47

dette bekræfter kun det man kan høre ved at lytte til rørerne - utroværdige oplysninger om brændstoføkonomi.
ved mindre biler synes jeg at reservedelsindex er en vigtig pejling, som giver en ide om driftomkostningerne. dette er dog min egen overbevisning.

prisen på fuld serviceaftale kan også fortælle lidt om forventede driftomkostninger inden for samme mærke. kunne aldrig selv finde på at tegne sådanne, men brugbar info

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af TaagMan » 13 nov 2012 21:48

Gør dig selv den tjeneste og prøv Skoda Fabia 1.2 TSI og Honda Jazz.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af TaagMan » 13 nov 2012 21:51

Flammen skrev:dette bekræfter kun det man kan høre ved at lytte til rørerne - utroværdige oplysninger om brændstoføkonomi.
Det er ikke gældende for EU da deres biler bliver testet uvildigt.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

dannidines

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af dannidines » 13 nov 2012 21:57

Flammen skrev:dette bekræfter kun det man kan høre ved at lytte til rørerne - utroværdige oplysninger om brændstoføkonomi.
ved mindre biler synes jeg at reservedelsindex er en vigtig pejling, som giver en ide om driftomkostningerne. dette er dog min egen overbevisning.

prisen på fuld serviceaftale kan også fortælle lidt om forventede driftomkostninger inden for samme mærke. kunne aldrig selv finde på at tegne sådanne, men brugbar info

reservedelsprisindeks er et super pejlepunkt på hvad rep. koster når stumpen skal skiftes - det er timelønnen også til mekanikkeren....

hvad det ikke er et udtryk for, indekset altså, er hvor hyppigt bilen skal laves..

som pejlepunkt så er/var prisforskellen for en VW / Mitsubishi under 3 øre/km for en serviceaftale da jeg undersøgte for et par år siden.

så prisforskellen på serviceaftaler er ikke så stor, faktisk mener jeg en Kia Rio Diesel med 20000 km/år koster 6000 kr.... det finder jeg ok billigt

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 22:04

dannidines skrev:hej Ole,

bare for at smide endnu en spiller ind, hvad så med sådan en Kia Picanto/Rio som er søsterbiler til i10/i20 og med jeres 40 km om dagen får I 7 års garanti
Årrr ja.. Den har vi også haft set på.. Ja det havde vi også godt lagt mærke til.. Men konen og jeg er mest til Hyundaien, en i10 kan jo købes for små 90.000,- og i20 eren koster små 110.000,- og da vi er på jagt efter en billig bil, så er det jo også vigtigt at se sig for på den lange bane... :lol:
Planen er at vi tegner en service aftale på Hyundaien til 250 kr pr mdr, og medvidere følger der et 5 Års Triple Garanti der består af 5 års fabriksgaranti uden kilometerbegrænsning, 5 års komplet vejhjælp i Danmark og et årligt sundhedstjek.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 22:13

calle skrev:Navnet er nærmest umuligt at udtale - så hellere Volvo icon_cheesygrin.gif

Og hvor sidder sjælen forøvrigt i sådan en Hy... Hy.... Hy... - nej jeg opgiver new16

Venlig hilsen
Du er opgivet... :cry: :cry:

:lol:

Ja ingen tvivl om at volvo'en er en dejlig bil... Det var jo også derfor jeg købte den for små 6 år siden, havde en S40 før.. Det kan ikke sammenlignes... :P men men den har kostede kassen...i snit 18.000,- kr årligt for at holde den kørende... :shock: og det er før vi snakker om grønneafgifter, benzin, forsikring.... Det gør jeg aldrig mere.... :oops:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Erfaringer med Hyundai - Gode som dårlige

Indlæg af Skiveren » 13 nov 2012 22:22

TaagMan skrev:Gør dig selv den tjeneste og prøv Skoda Fabia 1.2 TSI og Honda Jazz.
Sjovt nok har jeg været vej af Skoda og Wv og kigge lidt, men du får desværre ikke ret meget udstyr i bilerne, uden at det koster hurtigt + 20.000,-... Misforstå mig ikke, jeg ved godt at de nok også holder pris betydlig bedre hen over tid, men jeg synes at man bare får lidt mere for pengene (her og nu) ved Hyundai... :lol: blandet andet har de smidt en 86 HK's motorer i den bette model 1,25...
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Besvar