Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vil gerne vise jer noget...

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
kasper
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 14 jun 2012 13:17
Mit fyr: Ikke udfyldt

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af kasper » 13 nov 2012 14:58

Ja så er den gal igen :lol:

Ville gerne have lagt nogle driftgrafer ind, i håb om at nogen af jer ville kigge på om de ser fornuftige ud.. Kan jeg tage den bærbare med derud og koble til styringen og så lave et "screenshot" eller hvordan?


xkfc

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af xkfc » 13 nov 2012 16:37

Det er faktisk helt umuligt at besvare spørgsmålene :(

Skal man gætte hvad der er galt?

Det er også vigtigt at vide hvilken styring du har, Den nye V10 skal jo på Stokercloud for at hive grafer ud, den gamle kræver et interface som f.eks Stokerkontrol.

Screenshot kan fint bruges, men online data er bedre :great:

kasper
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 14 jun 2012 13:17
Mit fyr: Ikke udfyldt

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af kasper » 13 nov 2012 17:33

Næ det var som ikke fordi nogen skulle "gætte" sig frem :wink: Har bare set at dem der nu kender sådan en pille gnasker, kan få meget ud af at se en graf :roll:

Men alt er jo relativt nemt, for dem som kan :great: tommeltotten op for det!.. Men ja, det er V.10 styring. Jeg må have dyret koblet på nettet så.

xkfc

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af xkfc » 13 nov 2012 18:08

Jeps, V10 kan kun gå på nettet via stokercloud :evil: men det er da fikst at de vrider armen rundt, og tvinger penge ud af lommen på en der gerne vil have interface med.

Der må stå i manualen hvordan den kommer på nettet, det er sikkert ret nemt, noget med netstik mellem router og V10 styringen, men man skal nok have oprettet en adresse ved stokercloud.

PS. jeg havde tolket "Ja så er den gal igen" forkert, jeg troede der var noget galt, sorry :(

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af TaagMan » 13 nov 2012 18:22

Du skal bare hamre et netkabel i styringen, og gå ind under System og se de data du skal bruge til stokercloud. Det er meget nemt. Der står en URL, brugernavn og password... og det logger du så ind med første gang, og så får du mulighed for at lave dit eget brugernavn osv. Det koster ikke noget... ikke endnu i hvert fald.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


xkfc

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af xkfc » 13 nov 2012 19:06

TaagMan skrev:Du skal bare hamre et netkabel i styringen, og gå ind under System og se de data du skal bruge til stokercloud. Det er meget nemt. Der står en URL, brugernavn og password... og det logger du så ind med første gang, og så får du mulighed for at lave dit eget brugernavn osv. Det koster ikke noget... ikke endnu i hvert fald.
fedt nok, jeg havde igen nok bare misforstået noget :oops:
http://stokerkontrol.dk/index.php?page=buynow&lang=dk men her står 299,-

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af TaagMan » 13 nov 2012 19:10

xkfc skrev:fedt nok, jeg havde igen nok bare misforstået noget :oops:
http://stokerkontrol.dk/index.php?page=buynow&lang=dk men her står 299,-
Øh, det kan godt være jeg tager fejl... undersøger det lige ;) Men tror de priser der er til gammel StokerKontrol
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

xkfc

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af xkfc » 13 nov 2012 19:27

Jeps, men der står bare også...Cloud

kasper
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 14 jun 2012 13:17
Mit fyr: Ikke udfyldt

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af kasper » 13 nov 2012 21:05

xkfc skrev:Jeps, V10 kan kun gå på nettet via stokercloud :evil: men det er da fikst at de vrider armen rundt, og tvinger penge ud af lommen på en der gerne vil have interface med.

Der må stå i manualen hvordan den kommer på nettet, det er sikkert ret nemt, noget med netstik mellem router og V10 styringen, men man skal nok have oprettet en adresse ved stokercloud.

PS. jeg havde tolket "Ja så er den gal igen" forkert, jeg troede der var noget galt, sorry :(
He he :) Nej der er som ikke noget galt, den brænder godt og har et fornuftigt forbrug også.
Men man vil jo gerne liiige vride det sidste ud af den stakkels træpille (lidt ligesom skattefar) :roll: Og så er der graferne på denne her` de svinger sgu lidt op og ned - det ville jeg jo gerne lige sættes ind i, hvordan og hvorledes icon_cheesygrin.gif

Der er jo en del her på forumet, som fik det ind med modermælken :great:

kasper
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 14 jun 2012 13:17
Mit fyr: Ikke udfyldt

Vil gerne vise jer noget...

Indlæg af kasper » 13 nov 2012 21:09

TaagMan skrev:Du skal bare hamre et netkabel i styringen, og gå ind under System og se de data du skal bruge til stokercloud. Det er meget nemt. Der står en URL, brugernavn og password... og det logger du så ind med første gang, og så får du mulighed for at lave dit eget brugernavn osv. Det koster ikke noget... ikke endnu i hvert fald.
Ja men så er der noget med at, computeren skal stå og tæske løs ude ved fyret konstant, eller er jeg på vildspor?


Besvar