Regeringen har da tabt sutten......

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
jopa

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af jopa »

majland » 07 Nov 2012, 13:30 skrev:
Den er da allerede vedtaget - Det hedder forsyningssikkerhedsafgiften. De er bare ikke helt færdige med at beslutte hvordan de bedst kan opkræve den så den også rammer dig med dit "gratis" træ og dem der henter brændsel i tyskland...
Jo men træet som er gratis kan de nok ikke gøre noget forsyningssikkerhedsafgiften får vi jo nok so vi so

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 11 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af majland »

jopa » 07 Nov 2012, 13:35 skrev:
Jo men træet som er gratis kan de nok ikke gøre noget forsyningssikkerhedsafgiften får vi jo nok so vi so
Hvis du tager imod gratis træ er det en gave - den skal beskattes med 15% til 36,25% hvis det er fra familie (gratis mellem ægtefæller). Er det derimod fra en fremmed skal det beskattes som personlig indkomst. Så hold du endeligt tæt med at du får gratis brænde ...

Men da de ikke kan kontrollere hvad vi brænder af i biomasse fyr og brændeovne er det nemmeste jo at beskatte fyringstedet ud fra et estimat af bygningsmassen samlede energiforbrug. Det er jo blot et tabelopslag hvad et hus fra 1928 på 218m2 burde bruge - uagtet hvad energirenoveringer som energiruder og efterisolering har bragt det ned til ... (mit hus)

Nu har jeg så solvarme og biomasse til opvarmning, med biomassen som den primære. Men rigtig sjovt kan estimaterne bliver for folke med flere forskellige varmekilder.
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe
PGC
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 apr 2012 18:05
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 212
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 8520
Årligt forbrug: 15000 kWt

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af PGC »

Vist nok fejlplaceret indlæg John,
Men, jo, regeringen har tabt sutten... Herr Martin Lidegard mener, vor selvproducerede solcelle-strøm skal bruges mens solen skinner.
Helt klart.. tænd alt lys i dagtimerene, lad varmepumpe og elradiatorene køre for fuld drøn hele sommeren ! Lad mørket sænke sig ved solnedgang og frys bare hele vinteren, hvis du ikke vil betale Europas højst afgiftsbelagte strømpris.
Endnu et tiltag fra den dårligste regering i mands minde. Gid den snart falder helt fra hinanden.
jopa

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af jopa »

PGC » 07 Nov 2012, 16:34 skrev:Vist nok fejlplaceret indlæg John,
Men, jo, regeringen har tabt sutten... Herr Martin Lidegard mener, vor selvproducerede solcelle-strøm skal bruges mens solen skinner.
Helt klart.. tænd alt lys i dagtimerene, lad varmepumpe og elradiatorene køre for fuld drøn hele sommeren ! Lad mørket sænke sig ved solnedgang og frys bare hele vinteren, hvis du ikke vil betale Europas højst afgiftsbelagte strømpris.
Endnu et tiltag fra den dårligste regering i mands minde. Gid den snart falder helt fra hinanden.
Jeg skrev jo også "OT" :P

I øvrigt har jeg selv et stykke skov og skoven har selvfølgelig ikke været gratis men det træ jeg hiver på traileren er jo mit eget skulle jeg mene.
Er da godt klar over at regeringen formentlig mener noget andet.
Lige som min egen boring som jeg også er sat til at betale vandafgift på men ikke kan trække vedligeholdeses udgifter fra.

Jo mere vi sparer og er miljøbevidste jo flere moneter mangler de i husholdningen 8)
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af Rasmus Jensen »

BWJ » 06 Nov 2012, 21:00 skrev:

Du får helt ret, lige med undtagelse af fradraget, det er der IKKE ved virksomhedsordningen mig bekendt, - det gælder nettoordningen.
Nej det har du ret i - min fejl.
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af BWJ »

Den favorable tilskudsordning til solceller, kan en oplyst lige fortælle mig hvori den består ???
Den findes nemlig ikke, eller ????
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
klr
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af klr »

Jeg kender heller ikkke noget til tilskud til solceller. Men jeg kender til tilskud til et hav af mange andre ting.
kejser2001
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 253
Tilmeldt: 27 jan 2008 01:16
Blevet takket: 1 gang

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af kejser2001 »

Ja hvis de kan finde på at lægge afgift på luft i is så er der vel ingen grænser for galskaben. Så eroder bare et spørgsmål om tid før de får en ny gal ide...
PGC
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 apr 2012 18:05
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 212
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 8520
Årligt forbrug: 15000 kWt

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af PGC »

BWJ » 07 Nov 2012, 17:47 skrev:Den favorable tilskudsordning til solceller, kan en oplyst lige fortælle mig hvori den består ???
Den findes nemlig ikke, eller ????
Nej, den kloge herr Lidegaard , der hævder, at solceller støttes mange gange mere end vindenergi, tager også her fejl.
El forsyningsselskaberne er frit stillet til at opkræve et gebyr for at " opbevare" vores hjemmelavede, gode strøm, men da de jo ikke må tjene på det, vil det vel kun dreje sig om småpenge... eller hur ?
Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 11 gange

Regeringen har da tabt sutten......

Indlæg af majland »

klr » 07 Nov 2012, 18:49 skrev:Jeg kender heller ikkke noget til tilskud til solceller. Men jeg kender til tilskud til et hav af mange andre ting.
Det er jo politikker snak. Så det at man ikke betale afgifter af den strøm man selv producerer og evt også har ude at vende på nettet er et tilskud.

Altså fordi følger loven fra 2010 der giver dig ret til netto års afregning mellem køb og salg af strøm så bidrager du mindre til statskassen end hvis du ikke producerede noget selv. Da riget fattes penge er de manglende afgifter på strøm produceret på mikronanlæg det samme som et tilskud.

På samme måde får jeg jo kæmpe store tilskud til vores diesel stationcar. Har godt nok kun betalt ~250.000kr i moms og afgifter da jeg købte den men da den kører hele 20km/l bruger den jo væsentligt mindre diesel end en ældre bil. Det giver færre penge i statskasssen så jeg får et stort tilskud. Faktisk så så jeg en udregning et sted at danskerne køb af brændstof økonomiske biler de senester år medfører et hul i statskassen på 4 milliarder kroner - eller i samme størrelsesorden som alle solcelleanlæg installeret til og med i år vil få i "tilskud" i deres levetid når man glemmer hvad der er kommet ind i moms og ikke mindst skatten på arbejdet med at sætte dem op
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe

Besvar