Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Rene`larsen » 07 nov 2012 19:27

Ulrik » 07 Nov 2012, 19:10 skrev: Jeg forholder mig ene og alene til det info der findes om anlæggene.
Men begge anlæg kan sikkert fintunes i forhold til det oplyste.


Ja det var lige præsist der jeg ville hen scotte 2,8 kw atmos 4 kw. men hvad var det du mente med at det skulle være et problem med atmosen
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Rene`larsen » 07 nov 2012 19:29

Ugelvig » 07 Nov 2012, 19:18 skrev:
Nej, Atmos er med auto tænding, den tænder op efter behov. Så ingen pausefyring. Atmos brænderen har 3 niveauer, som er præsatte, men du skal svjv. selv skifte mellem dem. Den er ikke selvmodulerende.

det er ikke det der står i deres katalog der står modulerende
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Ugelvig » 07 nov 2012 19:36

http://www.passat.dk/Page.aspx?PageID=3 ... wMenu=True

Atmos brænder er med auto tænding og slukker selv ned ved nået temperatur. Ingen pausefyring.

Det vil vel heller ikke give mening at en brænder som er med auto tænding skal gå i dvale på 1 kW? Når den er tændt, skal den fungere 100% for at have bedste mulig udnyttelse. Så lukker den jo selv ned efter behov.

Så vidt jeg har fået forklaret af Passat, er de 3 niveauer du kan sætte brænderen på, kun til at justere efter behov. Mindst behov om sommeren, midt mellem, når vi rammer efterår/forår og maks. niveau, når det er vinter. Disse niveau skal man manuelt vælge imellem. Mange gør det ikke, de kører på min. hele året uden problemer.

Samme system som Iwabo (og kopien Nibe) kører med. Iwabo Villa S1 er modellen Atmos bygger på.

/AJU
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Rene`larsen » 07 nov 2012 19:41

Ugelvig » 07 Nov 2012, 19:36 skrev:http://www.passat.dk/Page.aspx?PageID=3 ... wMenu=True

Atmos brænder er med auto tænding og slukker selv ned ved nået temperatur. Ingen pausefyring.

Det vil vel heller ikke give mening at en brænder som er med auto tænding skal gå i dvale på 1 kW? Når den er tændt, skal den fungere 100% for at have bedste mulig udnyttelse. Så lukker den jo selv ned efter behov.

Så vidt jeg har fået forklaret af Passat, er de 3 niveauer du kan sætte brænderen på, kun til at justere efter behov. Mindst behov om sommeren, midt mellem, når vi rammer efterår/forår og maks. niveau, når det er vinter. Disse niveau skal man manuelt vælge imellem. Mange gør det ikke, de kører på min. hele året uden problemer.

Samme system som Iwabo (og kopien Nibe) kører med. Iwabo Villa S1 er modellen Atmos bygger på.

/AJU

i xl står der den er modulerende ,er det ikke tilfældet og det er som du siger er det efter min menning nogen der har glemt at følge med tiden
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Ulrik » 07 nov 2012 19:58

Okay, lad os tage det vi kan finde om de 2 anlæg.

Scotte: http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... n%20hq.pdf
Jeg skrev godt nok 1 KW, men producenten siger 2 til 10 kw i range.

Atmos: http://www.passat.dk/UserFiles/File/Atm ... 5SP_L_.pdf
Her skriver man 6 til 20 KW i range.

René, du spørger hvorfor jeg mener det giver atmossen et problem??
Skal jeg forstå det sådan at de sælger en EkoHeat 2500 til en gut med et hus på 130 m2 eller hvad?
Mener du ikke det er nødvendigt at tilpasse anlæggets størrelse til forbruget så længe der er autotænder på?
MvH Ulrik©


Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Rene`larsen » 07 nov 2012 20:20

Ulrik » 07 Nov 2012, 19:58 skrev:Okay, lad os tage det vi kan finde om de 2 anlæg.

Scotte: http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... n%20hq.pdf
Jeg skrev godt nok 1 KW, men producenten siger 2 til 10 kw i range.

Atmos: http://www.passat.dk/UserFiles/File/Atm ... 5SP_L_.pdf
Her skriver man 6 til 20 KW i range.

René, du spørger hvorfor jeg mener det giver atmossen et problem??
Skal jeg forstå det sådan at de sælger en EkoHeat 2500 til en gut med et hus på 130 m2 eller hvad?
Mener du ikke det er nødvendigt at tilpasse anlæggets størrelse til forbruget så længe der er autotænder på?

Jo man skal da selvfølig tilpasse anlæggets størrelse efter kvm, men et nyt hus på ca 140- 200 kvm er vel ikke helt ved siden af, så har man et fyr der yder 3,4 kw kan jeg ikke se problemet.( scotte) bs 1016 2,7 kw blackstar 2,2. atmos 3,4 kw og forhandleren mener at man kan få den 15% længere ned hvis man kilder den lidt så begynder det at ligne noget. hvordan er det lige at man linker
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Ugelvig » 07 nov 2012 22:06

Men har man en VVB af rimelig kaliber, går der vel 5-7 kW i spiralen. Alt efter fabrikat og model. Smider man så lidt gulvvarme og radiatorer oveni, så nærmer vi os da hurtigt de 8-10 kW forbrug på én gang.

http://www.passat.dk/UserFiles/File/Atm ... P%20ny.pdf

Men jeg er helt sikker på, at Atmos A25 er med autotænding. Og brænderen skal selvfølgelig tilpasses behovet. Det er jeg helt enig med Ulrik i. Derfor brænderen kan tilpasses mellem de 4-24 kW. Men den modulere ikke op og ned. Den skal manuel indstilles til en given effekt. Sådan fungerer Iwaboen i hvert tilfælde. Iwaboen har 3 trin at vælge imellem, disse trin indstilles under setup og vælges manuelt i menuen.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Rene`larsen » 07 nov 2012 22:16

Ugelvig » 07 Nov 2012, 22:06 skrev:Men har man en VVB af rimelig kaliber, går der vel 5-7 kW i spiralen. Alt efter fabrikat og model. Smider man så lidt gulvvarme og radiatorer oveni, så nærmer vi os da hurtigt de 8-10 kW forbrug på én gang.

http://www.passat.dk/UserFiles/File/Atm ... P%20ny.pdf

Men jeg er helt sikker på, at Atmos A25 er med autotænding. Og brænderen skal selvfølgelig tilpasses behovet. Det er jeg helt enig med Ulrik i. Derfor brænderen kan tilpasses mellem de 4-24 kW. Men den modulere ikke op og ned. Den skal manuel indstilles til en given effekt. Sådan fungerer Iwaboen i hvert tilfælde. Iwaboen har 3 trin at vælge imellem, disse trin indstilles under setup og vælges manuelt i menuen.

Det skulle være en helt ny brænder skulle gerne modtage noget matriale i morgen , så jeg vender tilbage

ps. den er "kun på 11 kw " så derfor skulle det være en helt ny model pillebrænder
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Ugelvig » 07 nov 2012 22:20

Super... Glæder mig meget til at høre mere omkring den brænder.

Er det samme tilbud, som der tidligere er linket til?

/AJU
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

PASSAT PILLEBRÆNDER SÆT

Indlæg af Rene`larsen » 07 nov 2012 22:23

Ugelvig » 07 Nov 2012, 22:20 skrev:Super... Glæder mig meget til at høre mere omkring den brænder.

Er det samme tilbud, som der tidligere er linket til?

/AJU


ja
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer


Besvar