Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 28 okt 2012 03:43

Hej Peter

Der er ikke rigtig nogle enkelt kunder der har købt endnu.

Der har været en enkelt kunde til piller i pallerammer men der er leveringen gået i røv pga. Flere forhold, bla. En vognmand der ikke har leveret efter aftale, og langsom pillelevering fra mig.

Alt i alt er emnnet ikke rigtig aktuelt mere.

Mvh. Thomas
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk


PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af PeterMA » 28 okt 2012 05:45

Det var det jeg frygtede.
Det var nemlig NABOEN og MIG der skulle have haft leveret først sidste fredag, og så denne fredag. Begge gange uden resultat.
Du har slået dit stort op på at kunne lave og levere billige piller, og hvis dette.gik i vasken kunne folk få LEVERET dine DIN piller istedet for.

Faktum er nu at naboen og jeg står uden piller, fordi at vi valgte at satse på sådan en som dig.

FUCK jeg er træt af det, du kan da umuligt kalde dig en seriøs forhandler med den servic du ligger for dagen!
Du har ikke så som skrevet tilbage eller ringet i fredags/lørdags om hvorfor helvede du ikke leveredepillerne som aftalt!!

Så nu, på trods af at der blev skrevet flotte salgstaler og pis og papir fra din side af, står vi nu uden piller og mangler piller!!!

Tak for hjælpen du!!

Eneste pasitive ting ved at have været i forbindelse med var de biller du.dog.trods alt magtede at levere, de var sku i en god kvalitet!

Men, regner da med at du leveret op til alle de lovprisninger du har givet spredt om dig, og så få leveret de lovede piller til os!!!

Så kort og godt, en totalt useriøs forhandler!

Det kan godt være at vognmanden har brændt dig af men så tag dog forhelvede fat i din kunde og forklar ham det!! Istedet for at gemme dig og ikke svare på.
opkald eller noget!!!
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 28 okt 2012 07:56

Hej Peter

Helt korrekt, jeg er ikke vendt tilbage til dig, efter at have modtaget en sms fredag aften om at du afbestiller læsset.

Jeg ville have et svar fra vognmanden hvad hans forklaring på manglende levering efter aftale er inden jeg svarede og da du skev at du ville købe piller et anden sted, meget firkantet, havde jeg ikke en fornemmelse af at det ligefrem hastede.

Dine piller har været hos vognmanden i over en uge nu, og så vidt jeg forstod på ham var et af problemerne at du KUN ville have levering en fredag, hvilket gør det meget svært for ham at planlægge sin ture. Han skal jo have det hele til at gå op.

Sidst, men ikke mindst, har jeg vist aldrig lagt skjul på at det med levering var jeg helst fri for at tage mig af - netop pga. Af de her problemer.

Men, piller skal du ikke mangle, så imorgen sender jeg en palle med Ringsted Fragtservice - selvom jeg ikke aner om du vil betale for dem, eller dem du allerede har fået for en månede siden.

Om jeg er useriøs, ja i din levering er det i hvert tilfælde ikke gået godt.

Imorgen får jeg så nok et svar fra vognmanden om hvorfor, og det vil jeg så give videre her på stokerpro så offentligheden kan få den historie også.

Mvh. Thomas
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af PeterMA » 28 okt 2012 08:16

Tak for hurtigt svar.

DET lyder jo alt sammen flot og fint!
Men hvis du nu bare havde taget din tlf, eller svaret på beskederne iløbet af fredagen, så havde vi jo været uden om dette kedelige problem!

At vi ønsker at få leveret en fredag, er et.ønske,.men ikke noget krav, ham.vognmanden driver vel en forretning hvo for hurtigt svar.

DET lyder jo alt sammen flot og fint!
Men hvis du nu bare havde taget din tlf, eller svaret på beskederne iløbet af fredagen, så havde vi jo været uden om dette kedelige problem!

At vi ønsker at få leveret en fredag, er et.ønske,.men ikke noget krav, ham.vognmanden driver vel en forretning hvor han levere vare ik?
Mener, det er 10paller han skal levere, det er jo næsten hele hans bil, så det drejer sig om en enkelt levering.

Syntes det er let købt at du bare vil sende en enkelt palle afsted nu, vil hellere have de 10paller som vi bestilte!

Men h is det gør det lettere for din vognmand så må han jo finde en dato hvor han er sikker på st han vil og tør levere!! Nu har brugt 2fridage.på INGENTING, fordi at han ikke leverede pillerne.

Havde sku håbet på at det fungerede det her.

At du helst ikke ville sælge direkte til private er jo lidt ligemeget, da du nu har, og ikke andet forsøgt at sælge til private.

Hvad med at vi fik nummeret til.den vognmand og selv snakkede med ham?

Og det med at vi afbestilte, det var sku da for at få en reaktion fra din side af, dog uden held:(
For at være helt seriøse, tror du overhovedet at de paller kommer op til os?

Med hensyn til betaling af den prøvepalle du fik sendt op, jo, den skulle vi jo betale samtidig.med at vi betalte for de 10paller, men når vi nu ikke har fået leveret de 10paller endnu, hvordan vil.dubså have at vi skal betale, jvf. Vores aftale?

Men ser dog lidt lyst på det, du svare trods alt her,.og så håber jeg, undskykd udtrykket SATMA at ham din vognmand levere varen!!!!

Hvis vi bare kan få en dato, og ca tid, så må vi jo satse!

Men lidt mere kommunikation ville være rart!

Mvh
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 28 okt 2012 09:19

Hej

Det er ikke om jeg handler med private eller virksomheder der er forskellen, det er den del hvor jeg skal bruge en ekstern vognmand til at leverer jeg helst er fri for.

Jeg tror du ville blive overrasket over hvordan mange vognmænd kører deres forretning - jeg har personligt ikke haft meget held med dem, også grunden til jeg helst undgår den del.

Der findes, overordnet set, 2 typer vognmænd: Dem der kan leverer fra dag til dag (Ringsted fragtservice, danske fragtmænd mf.) De tager ca. 500kr+moms for at leverer en enkelt palle - Det vil/kan jeg ikke betale, og i som kunder vil i heller ikke give den pris.

Så er der dem der har en enkelt eller to biler, de kan gøre det for ca. halv pris, men der er man dybt afhængig af deres anden fragt, om de har for meget at lave eller om de tilfældigvis skal i den retning alligevel.

Grunden til at jeg "kun" vil sende en enkelt palle er jo netop at dine paller stadig er hos den vognmand er burde leverer dem, og samtidig koster det kassen at sende med Ringsted Fragtservice - så det er ren tilsætning.

At det kun var et ønske med fredag og ikke et krav havde jeg ikke lige opfattelsen af, men kommunikation er en svær sag.

Det med betalingen var ikke et udtryk for at jeg ikke regnede med at du ville løbe fra regningen, men når man sender en palle op til dig uden aftale er det jo ikke ligefrem sikkert du føler dig forpligtet til at betale for den.

På mandag ved jeg meget mere om dine 10 paller.

Hvor mange pallerammer var det forresten du havde til at sende retur?

PS: Til private plejer han at leverer om aftenen, så normalt behøver du ikke bruge en fridag på det.....
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk


PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af PeterMA » 28 okt 2012 10:08

Hej igen.

Kort sagt, vi bestilte piller+fragt fra dig af, og så er jeg lidt ligeglad hvem du benytter til at levere pillerne:)

Jeg syntes at du skal finde ud af hvornår ham din vognmand vil levere pillerbe, og så tager vi den derfra!!

Han får så en sidste chance for at levere!

Regner ned at sende 5euro paller+35palle rammer svarende til 5paller piller.

Er godt klae over at ddf er dyre end en lille lokal vognmand, men igen.

Men er da spændt på at høre hvad din vognmand siger?

En anden ting, fik du sigtet pillerne før du pakkede dem? som.sidst:(
Mere så at vi ikke får så.meget smuld
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

DuxLeader
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25 jan 2011 14:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af DuxLeader » 28 okt 2012 10:25

Hej

Pillerne røg over 3x3mm sold inden de røg i pallerne, så jeg håber på bedre resultat denne gang.

mvh. Thomas
Thomas Fransson
Energyharvest, lidt nemmere, lidt billigere
www.energyharvest.dk
info@energyharvest.dk

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af PeterMA » 25 jan 2013 10:09

:great: Så er vi tilbage 8)

Tænkte at jeg lige ville afslutte denne tråd på en ordenlig måde.
Jeg har nu brændt godt 2 paller(1.6Ton) af.
Mit system består af en 10Kw Woody, en Gammel Kombikedel og en 500L NBE silo.

Til at sammenligne med har jeg de 2 tidligere vintre fyret med piller fra Maris af, så dem der kender hans piller har lidt at forholde sig til ved denne sammenligning.

Pillen:
Hvis jeg skal starte med at sammenligne de 2 piller så er de piller jeg har modtaget fra Energyharvest mørkere, mere løse i det.
Hvorimod at piller fra Maris er MEGET hårde, og gav en del pivlyde fra den interne snegl.
Disse lyde er nu væk.
Pillerne er som sagt løse i det, og knækker let, de svinger meget i længde, lige fra 4mm til 6cm.

Smuld:
lad mig starte med at sige at der er SMULD i pallerne, men til forskel fra pillerne fra maris af, som havde meget fint smuld, er det smuld der er i disse paller "groft" ifølge producenten er de så store så det betegnes ikke som smuld.
Dog vil jeg alligevel tillade mig at kalde det smuld, da det ikke er en pille.
Første indtryk var ikke så godt med hensyn til smuld, det ændrede sig dog lidt når jeg fik fyldt min silo.
Netop fordi at dette "smuld" er så groft, har sneglen ikke noget problem med at tage det med fra siloen, og ind i brænderen.
Så selv om der er smuld, så giver det ikke noget problem ved afbrænding.

opførsel i silo:
Den største forskel ligger i hvordan pillerne opføre sig i min silo.
Pillerne fra Maris byggede aldrig bro, men det skal jeg da lige love for at disse piller gør :shock:
Hvis jeg fylder siloen helt op(500L) så kan jeg bruge godt halvdelen , men så har pillerne dannet bro, og jeg skal så lige ned at "røre" rundt i siloen.
Dette problem havde jeg aldig med pillerne fra maris, her kunne fyret selv tømme siloen uden at jeg skulle gøre noget, nu skal jeg ned og kikke til siloen en gang om ugen.
DOG, skal det siges at naboen bruger de samme piller, dog med en af de mindre siloer fra NBE, og han oplever ikke de stor problemmer med at de danner bro.

Dette problem kan sikkert løses ved at lave en bedre overgang i bunden af siloen, så der ikke er nogen vandrette flader pillerne kan "stå" på.

Aske
Her er endnu en kæmpe forskel.
Pillerne fra Maris gav en tung og fast aske, og med min kedel skulle jeg rense for aske hver søndag, ellers lå alt asken foran brænderen og gav mig problemmer.
Med de nye piller, så er dette problem VÆK smiley140.gif
Jeg kan lade fyret køre i 4 uger før at jeg skal gøre noget, asken vejer ingen ting, og er "let".
Før fyldte jeg en 5L spand på en uge, men nu kan jeg fylde en 5 L spand på 1mån.

Slagger:
Jeg havde ikke de store problemmer med slagger da jeg brugte piller fra Maris af.
Dog havde jeg en smugle, skulle jeg rense min herd og brænder med en stålbørste, og en gang i mellem en mejsel for at tage de slagger der nu var.
Med de nye pille behøver jeg blot at tage herden ud, ryste den, og sætte den tilbage, der er INGEN slagger, INGEN askekage eller noget!
Behovet for kompresser rens eksistere ikke længere hos mig!

Lugt
Pillerne fra Maris lugtede da ok, men ikke som de nye piller, de lugter af frisk træ.

håndtering
Har fået leveret pillerne på Paller med 7Pallerammer på.
Så håndteringen af disse paller foregik MEGET let, modsat de engangspaller som maris bruger til sine piller.
Pallerne var "filmet" med plastic, desværre var de også filmen på toppen, og da det småregnede lidt da de blev afhentet fra producenten var nogen af pillerne blevet våde og svulmet op :(
DOG fik vi rabat på den palle hvor der var sket en "vandskade"
Måden jeg får fyldt min silo på er ved at grave pillerne over i et par spande, og så tømme disse spande ned gennem et spirorør ned i min silo.
Så for mig betyder det ikke noget at piller er i løsvægt, så slipper jeg for køre alle de plasticposer på genbrugspladsen :great:

genneralt
Pillerne er af en meget høj kvalitet, Naboen har før brugt Noeva og andre kvalimærker, og han siger at de er af sammen høje kvalitet.
Han Setup er en Woody 16Kw og en BS med Semirens.





Konklusion

Da vi først have fået pillerne leveret, så har det været super.
Men må indrømme at forløbet op til leveringen jvf. denne tråd slet ikke har været optimalt.

Jeg ville UDEN tvivl købe disse piller igen!
Dog ville jeg ikke vente til at jeg løb helt tør :P
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af Ugelvig » 25 jan 2013 10:44

Det der Peter, det er god karma!

Det er i orden at være utilfreds og give lyd herom! Men det er dælme endnu mere i orden, at give lyd når tingene så falder på plads, det kunne mange lære noget af! :)

God weekend!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Danske piller, Fra 1600,- pr. ton, Sjælland

Indlæg af PeterMA » 25 jan 2013 11:15

Takker :)

Kan lige som afslutning tilføje lidt:

"brobygning"
Problemet opstår nok fordi at der er det omtalte smuld i pallen, og at pillerne ikke er helt "glatte" som de piller jeg tidligere har købt.

Kan som Ekstra info tilføje at efter at have snakket med leverandøren, så har han ændret lidt i sin produktion.

i løse piller bliver stadig sigtet over 3mm "riste", og piller i sække bliver nu sigtet over 6mm "riste"
Så hvis man skulle finde på at købe dem i 15/16kg poser hos ham, så vil man altså få mindre smuld end det jeg har oplevet!.
Og så skulle problemet med at pillerne kan danne bro være helt væk :great:

Så Producenten høre også efter når vi siger noget ;)

Og nu vil jeg så begynde installationen af min egen nye Blackstar kedel :)
God weekend til alle jer der ude.
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE


Besvar