Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov MGM15

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
perfurt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 sep 2010 16:12

Benekov MGM15

Indlæg af perfurt » 22 okt 2012 22:47

Tak for diverse svar.

Jeg har kontaktet Martin fra Nørhoved, og får en aftale om, at han kommer ud og kigger på dyret en af dagene. Så ser jeg lige, hvordan det går - og vender frygtelig tilbage med resultatet....


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Benekov MGM15

Indlæg af Klaus » 23 okt 2012 05:37

perfurt » 22 Oct 2012, 19:27 skrev: Hej Klaus,

Det er en MGM15 med udskæring til en faldsnegl. Styringen er en TM 3007 og softwareversionen er 02.0.0 - hjælper det?

/peter
Jep :great: Det vil hjælpe med ny software og så skal du have kikket på din iltsonde.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Benekov MGM15

Indlæg af Klaus » 23 okt 2012 05:38

newpas » 22 Oct 2012, 22:42 skrev: Alt. kan du jo kontakte profilen mgmone/karsten og se om han kan/vil hjælpe.
Det vil han helt sikkert..

Brugeravatar
car
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28 mar 2012 18:24
Mit fyr: Benekov S-25 Linux
Areal: 200
Brændsel: Korn/træpiller
Dagligt forbrug: 15-18 kg
Årligt forbrug: 10 tons

Benekov MGM15

Indlæg af car » 23 okt 2012 09:46

hej Perfurt

Jeg har idag lagt en besked hos din kone om at du er velkommen til at ringe til mig ang.de problemer du har med dit fyr

mvh carsten
Carsten Vennestrøm Nielsen
Dansk Benekov importør
StokerDanmark ApS
http://www.C-Service.dk

Allan_B
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 340
Tilmeldt: 27 dec 2009 19:43
Mit fyr: Benekov MGM 15
Areal: 167 hus +80 garage
Brændsel: 6mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ca 8000kg
Geografisk sted: midtjylland Silkeborg

Benekov MGM15

Indlæg af Allan_B » 23 okt 2012 13:34

Hej
det ser ud til det er mine gamle indstillinger du har fundet. dem kører jeg ikke med mere...
jeg har rodet meget med mit og fyr kører nu fint uden at skulle gøre andet end at tømme aske.
jeg bor 12 km nord for silkeborg. i en lille by der hedder vinderslev. måske jeg kan være til hjælp.
det med at den pakker for dig skyldes nok di stoker 2 står for højt i % den skal stå på ca 58 til 60%
chek om den suger falsk luft ved lågen også.
tror dit fyr er for længe om at starte efter pause. min er sat til at på i pause ved 10% drift i 1 min. og starter igen ved 26%.
din røgsuger skal stilles så der altid er et lille undertryk så den ikke brænder tilbage. min røgsuger suger meget stille i pause så den ikke brænder tilbage. det er nemmere at forklare hvordan du fikser det. via tlf.
min % ved 10% last er sat meget lavt 2% eller sådan husker det ik lige præcis. og så er efterløb sat til max i sek. og det er så her at røgsugen er sat så det passer i pause ved de 10% og så er den sat til at blæse med 10% i pausetilstand.
som sagt er det nemmere at forklare i tlf eller at du kommer og besøger mig en dag hvis du har lyst.
Allan
Hilsen Allan Borum
Fyr "Benekov MGM 15" NBE varcuum pille transport anlæg.
Solceller 9,75kw mod vest.
39stk Yingli solar black panda 250W
1 stk SMA sunny tripower 6000TL inverter


perfurt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 sep 2010 16:12

Benekov MGM15

Indlæg af perfurt » 23 okt 2012 16:59

Allan_B » 23 Oct 2012, 13:34 skrev:Hej
det ser ud til det er mine gamle indstillinger du har fundet. dem kører jeg ikke med mere...
jeg har rodet meget med mit og fyr kører nu fint uden at skulle gøre andet end at tømme aske.
jeg bor 12 km nord for silkeborg. i en lille by der hedder vinderslev. måske jeg kan være til hjælp.
det med at den pakker for dig skyldes nok di stoker 2 står for højt i % den skal stå på ca 58 til 60%
chek om den suger falsk luft ved lågen også.
tror dit fyr er for længe om at starte efter pause. min er sat til at på i pause ved 10% drift i 1 min. og starter igen ved 26%.
din røgsuger skal stilles så der altid er et lille undertryk så den ikke brænder tilbage. min røgsuger suger meget stille i pause så den ikke brænder tilbage. det er nemmere at forklare hvordan du fikser det. via tlf.
min % ved 10% last er sat meget lavt 2% eller sådan husker det ik lige præcis. og så er efterløb sat til max i sek. og det er så her at røgsugen er sat så det passer i pause ved de 10% og så er den sat til at blæse med 10% i pausetilstand.
som sagt er det nemmere at forklare i tlf eller at du kommer og besøger mig en dag hvis du har lyst.
Allan
Hej Allan,

Det var da noget af et tilbud! Kunne du ikke sende mig en mail på perfurt@24-7news.tv med dit telefonnummer, så slår jeg lige på tråden. Og ja - det var dine de gamle indstillinger :-) Jeg har i mellemtiden snakket med Carsten fra C-Service, og nu er alt stillet til "fabriksindstillinger", bl.a. er blowergrafen sat voldsomt ned osv. Men lad os lige ringe sammen - jeg vil MEGET gerne over og "dyrke" dit fyr og dine indstillinger :-)

Hilsen

Peter

Allan_B
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 340
Tilmeldt: 27 dec 2009 19:43
Mit fyr: Benekov MGM 15
Areal: 167 hus +80 garage
Brændsel: 6mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ca 8000kg
Geografisk sted: midtjylland Silkeborg

Benekov MGM15

Indlæg af Allan_B » 10 nov 2012 19:42

fik du det til at køre?
Hilsen Allan Borum
Fyr "Benekov MGM 15" NBE varcuum pille transport anlæg.
Solceller 9,75kw mod vest.
39stk Yingli solar black panda 250W
1 stk SMA sunny tripower 6000TL inverter


Besvar