Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte nedbrud.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Scotte nedbrud.

Indlæg af Lintz » 21 okt 2012 12:14

I går tog jeg mig sammen og fik tømt siloen helt da den alligevel kun var halvfuld og fik den tømt for smuld, har godtnok boret ca 20 huller i røret til ekstern snegl men oplever at der efter et års tid godt kan ske en ophobning af smuld i siloen, Så for ikke at få problemer til vinter tænkte jeg at nu skulle det være.
Siloen blev tømt og den sidste rest piller/smuld fik en sjat madolie. derefter blev silo fyldt igen.

I morges var der fin varme på radiatorer og efter morgen maden (French toast, scramble egg, bacon og pølser - for lige at få kolestroltallet op og ringe :D ) var det tid for at fylde silo som jeg gør hver søndag formiddag.

"Fejloptændning" stod der i displayet - Fejlen var ligetil - ekstern snegl var kun halvt fyldt så igang med en 6 min afvejning for at fylde rør.
Røret begyndte at fyldes så der røg lige 6 sække piller i siloen, men nej nu var røret halvtomt igen - rykkede lidt i snegl og et lille spark blev det også til men lige lidt hjalp det - lidt mere rykkeri og så røg sneglen selvfølgelig ud af silo - men der kom ingen piller ud trods at silo var strygfuld.

Så måtte hele hånden op i hende og hvad fandt jeg ????

DEN FUCXXXX PLASTIKBØTTE SOM JEG HAVDE BRUGT TIL AT TØMME SILO MED. :evil:

Men jeg valgte at se det fra den lyse side mens jeg begyndte at tømme siloen ved håndkraft - En Scotte bryde kun ned når ejeren dummer sig..... :oops:

God søndag til jer alle :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Scotte nedbrud.

Indlæg af klinten » 21 okt 2012 12:17

haha, så mangler vi bare en Baxi ejer der kommer og siger at det ikke havde været et problem på sådan en, der var den bare blevet spist. icon_cheesygrin.gif Men godt at du fandt fejlen. :great:
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Scotte nedbrud.

Indlæg af thy » 21 okt 2012 12:23

Lintz » 21 Oct 2012, 12:14 skrev:I går tog jeg mig sammen og fik tømt siloen helt da den alligevel kun var halvfuld og fik den tømt for smuld, har godtnok boret ca 20 huller i røret til ekstern snegl men oplever at der efter et års tid godt kan ske en ophobning af smuld i siloen, Så for ikke at få problemer til vinter tænkte jeg at nu skulle det være.
Siloen blev tømt og den sidste rest piller/smuld fik en sjat madolie. derefter blev silo fyldt igen.

I morges var der fin varme på radiatorer og efter morgen maden (French toast, scramble egg, bacon og pølser - for lige at få kolestroltallet op og ringe :D ) var det tid for at fylde silo som jeg gør hver søndag formiddag.

"Fejloptændning" stod der i displayet - Fejlen var ligetil - ekstern snegl var kun halvt fyldt så igang med en 6 min afvejning for at fylde rør.
Røret begyndte at fyldes så der røg lige 6 sække piller i siloen, men nej nu var røret halvtomt igen - rykkede lidt i snegl og et lille spark blev det også til men lige lidt hjalp det - lidt mere rykkeri og så røg sneglen selvfølgelig ud af silo - men der kom ingen piller ud trods at silo var strygfuld.

Så måtte hele hånden op i hende og hvad fandt jeg ????

DEN FUCXXXX PLASTIKBØTTE SOM JEG HAVDE BRUGT TIL AT TØMME SILO MED. :evil:

Men jeg valgte at se det fra den lyse side mens jeg begyndte at tømme siloen ved håndkraft - En Scotte bryde kun ned når ejeren dummer sig..... :oops:

God søndag til jer alle :lol:
fantastisk når folk har så brede skuldere at de kan bære at lave en fejl 40 og så fortælle om det RESKEKT :great:

ps ville jo også fortælle hvis jeg lavede en fejl . men det er aldrig skedt i nu :oops: :oops: husker måske lidt dårlig icon_cheesygrin.gif
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Scotte nedbrud.

Indlæg af Skiveren » 21 okt 2012 12:27

thy » 21 Oct 2012, 12:23 skrev:
fantastisk når folk har så brede skuldere at de kan bære at lave en fejl 40 og så fortælle om det RESKEKT :great:

ps ville jo også fortælle hvis jeg lavede en fejl . men det er aldrig skedt i nu :oops: :oops: husker måske lidt dårlig icon_cheesygrin.gif
Husk nu det er jo menneskelig at fejle nu og da... :great:
Så derfor laver jeg fejl med vilje, netop for at overbevise mig selvom at jeg er menneskelig.. :blink:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Scotte nedbrud.

Indlæg af thy » 21 okt 2012 12:29

Skiveren » 21 Oct 2012, 12:27 skrev:
Husk nu det er jo menneskelig at fejle nu og da... :great:
Så derfor laver jeg fejl med vilje, netop for at overbevise mig selvom at jeg er menneskelig.. :blink:
nå ja de fejl er jo ikke rigtige fejl det er jo milidenheds fejl dem tæller jeg ikke med.DA de er mange :oops:
Ps konen ser så fejl jeg ikke mener er fejl :shock: de tæller vel ikke
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


calle

Scotte nedbrud.

Indlæg af calle » 21 okt 2012 12:36

Jamen når vi nu er igang.

Jeg stak også armen op i min silo for at skubbe de sidste piller ned. Da pillerne gled ned omkring min arm, blev den låst fast, og jo mere jeg trak i panik, jo mere fast sad armen :shock:

Heldigvis var fruen hjemme. Jeg måtte med skam råbe om hjælp, hvorefter hun måtte op i siloen og grave min arm fri :oops:

Venlig hilsen

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Scotte nedbrud.

Indlæg af Flemmingth » 21 okt 2012 12:38

klinten » 21 Oct 2012, 12:17 skrev:haha, så mangler vi bare en Baxi ejer der kommer og siger at det ikke havde været et problem på sådan en, der var den bare blevet spist. icon_cheesygrin.gif Men godt at du fandt fejlen. :great:
Der kom du os godtnok lige i forkøbet icon_cheesygrin.gif :great:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Scotte nedbrud.

Indlæg af thy » 21 okt 2012 12:43

calle » 21 Oct 2012, 12:36 skrev:Jamen når vi nu er igang.

Jeg stak også armen op i min silo for at skubbe de sidste piller ned. Da pillerne gled ned omkring min arm, blev den låst fast, og jo mere jeg trak i panik, jo mere fast sad armen :shock:

Heldigvis var fruen hjemme. Jeg måtte med skam råbe om hjælp, hvorefter hun måtte op i siloen og grave min arm fri :oops:

Venlig hilsen
uee det var træls :shock:

den her var en test :roll: jeg skulle pille 5 radiatoer fra så smart er det jo jeg har haner i fyrum hvor der så ved fyret sidder ekspantionsbeholder... så ingen problemer med det...
gik så 5timer og jeg åbnede igen... og kluk klug sagde tilbagebrands sikring og så måtte jeg lige rode lidt våde piller ud.Så var jeg kørende igen men som sagt det var lige en test af om den var i orden og det var den :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Scotte nedbrud.

Indlæg af Lintz » 21 okt 2012 12:49

calle » 21 Oct 2012, 12:36 skrev:Jamen når vi nu er igang.

Jeg stak også armen op i min silo for at skubbe de sidste piller ned. Da pillerne gled ned omkring min arm, blev den låst fast, og jo mere jeg trak i panik, jo mere fast sad armen :shock:

Heldigvis var fruen hjemme. Jeg måtte med skam råbe om hjælp, hvorefter hun måtte op i siloen og grave min arm fri :oops:

Venlig hilsen
Det er heller ikke nemt at køre på skadestuen med en pillesilo på armen icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Scotte nedbrud.

Indlæg af klinten » 21 okt 2012 13:36

I går holdte jeg hånden på toppen af en dør men jeg lukkede den men den anden hånd.. Det er bare et godt råd til jer alle, lad være med det, det gør nas! icon_cheesygrin.gif
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html


Besvar