Momme skrev:Ja det lyder da spændens. Jeg har kikke lidt på et brink byggesæt "Webserver, 8 dig. I/O, 4 analog ind, 2 servostyring og 32kb flash" pris 450,-
Men pt. bliver den nok "bare" en digital over vågning at temp (over under en temp) og så sat til IHC styringen. Så ved den også hvis fyret er koldt så skal der slukkes for cirkulations pumpe (hvis det ikke er frost uden for) og moter ventil til vvb skal lukkes og der skal tændes for elpatron i vvb. Der skal også sende en mail til min arbejdes email og alle led ved tryk i huses skal blinke til fejlen er kviteret eller temp er oppe igen.
Jeg regner også med at lave så IHCen kan starte min pc så jeg vil kunne loge ind og se hvad styringen skriver af fejl.
Det er pt min plan nu må vi se hvornår der bliver tid.
Hvordan virke det med sms over netet og hvad koster det?
Har også kigget på det byggesæt for lang tid siden, men endte med et lidt mere proff færdig samlet board.
SMS over nettet foregår ved at mini kalder en sms gateway som sørger for at udsende sms, det koster for slutbrugerne 50øre per sms, selve gatewayen koster 150kr/md +forbrug.
Prisen blev lidt højere end vi havde håbet, men selv til 1500kr er det ikke noget vi bliver rig af