Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ris og Ros Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Tom_AT » 18 okt 2012 13:00

Selvfølgelig har andre fyr da også haft fejl. Men der dælme Ingen som ekoheat ejere der har travlt med at fortælle om alle de fejl andre fyr også har/har haft.

Hele denne her farce omkring ekopower og ham Dan kunne der jo efterhånden laves en ganske hæderlig film om.


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Dunas » 18 okt 2012 13:26

Udin » 17 Oct 2012, 22:38 skrev:Helt enig i MortenW´s forslag. Det ville gøre det hele lidt nemmere.
Jeg er også en meget tilfreds bruger af ekoheat 1500. Har selvfølgelig oplevet udbrændt, men det gør Scotteejere altså også (de vil bare ikke indrømme det). Lige nu kører min fantadåse med 20% minimum og har ingen pausestop. Forstår ikke hvorfor der er en konkurrence herinde om at køre 10% drift. I min verden kan det være inderlig ligegyldigt, om den skal have en eller 2 ekstra starter i løbet af en dag. Desuden er der så mange forskellige opstillinger af det samme fyr, at det er svært at sammenligne med hinanden. Har en kollega med et Biowin, og sammenligning med forbrug viser stort set ens på samme m2. Desuden er jeg meget tilfreds med, at fyret kan stå i et bryggers, hvor der også tørres tøj. Ingen svineri og ingen larm. Herligt.
Helt enig med Thoken. Hvad er det for nogle scotte/woody ejere der har udbrændt alarmer? Det vil jeg også gerne høre lidt om?
I beder jo nærmest selv om mudderkastning.....

PeterKrarup
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20 sep 2012 17:36
Mit fyr: Ekoheat 900 med lille silo
Areal: 220
Brændsel: 6mm svenske fra DK-Spån
Dagligt forbrug: 13 kg
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af PeterKrarup » 18 okt 2012 13:38

BØRNEHAVE :evil:

Så blev denne tråd ødelagt uanset hvem der startede - hold da op - TAG JER NU SAMMEN

Kan i for h.... ikke droppe alt det savl - "skal du genere mit fyr" så skal jeg dælme gi igen. Dette er EKOHEAT og lad det for f... blive ved det. icon_frown.gif

Joshva
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 188
Tilmeldt: 27 sep 2012 18:40
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 170

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Joshva » 18 okt 2012 13:56

Jeg har fulgt de råd jeg fik i starten af tråden og ligenu kører det. vi er oppe på snart 3 dage uden at den stopper. Dog synes jeg at askeskuffen knirker meget. Kan det være rigtigt at den skal smøres hver 14 dag jvf manualen?
Joshva

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Jobak » 18 okt 2012 17:41

Joshva » 18 Oct 2012, 13:56 skrev:Jeg har fulgt de råd jeg fik i starten af tråden og ligenu kører det. vi er oppe på snart 3 dage uden at den stopper. Dog synes jeg at askeskuffen knirker meget. Kan det være rigtigt at den skal smøres hver 14 dag jvf manualen?
Joshva
3 dage? Det er sgu godt gået... :great: icon_cheesygrin.gif
Hvis jeg var producenten/importøren ville jeg oprette en Ris og Ros forum på min egen hjemmeside. Det tror jeg han kommer længst med.
Så kommer resten af Danmark/vi heller ikke med "dumme" kommentarer, som jo åbenbart ikke er vel set.

ps. Ulrik du kunne da vise ham, hvordan det skal gøres for en rimelig timeløn. :wink:

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af neonus » 18 okt 2012 19:11

Hvis vi skal ned i børnehave niveau kan jeg da fortælle at mit Woody op til flere gange har haft fejloptænding.

Gør det fyret dårligt? Nej det syntes jeg ikke!

Så lad for pokker vær med at tud og hold tråden til det den er beregnet til!

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af Squashbuddy » 18 okt 2012 21:57

Tom_AT » 18 Oct 2012, 13:00 skrev:Selvfølgelig har andre fyr da også haft fejl. Men der dælme Ingen som ekoheat ejere der har travlt med at fortælle om alle de fejl andre fyr også har/har haft.

Hele denne her farce omkring ekopower og ham Dan kunne der jo efterhånden laves en ganske hæderlig film om.
Farce, tja det kan du vel kalde det. Jeg må dog sige at bortset fra den sidste uges tid så syntes jeg faktisk ekoheat området på forummet har gjort præcis det som den skulle. Nemlig det at os med Ekoheat kan få hjælp af hinanden med de problemer som vi oplever, og det har der været behov for i og med at der har været startproblemer/stadigvæk er for nogen. Jeg syntes ikke der har været meget svineri af andre fyr i ekoheat trådene, og jeg har så vidt jeg kan se læst de fleste icon_cheesygrin.gif

Vi kan da helt sikkert godt have sagt at ekoheat er ny og andre fyr havde sikkert også nogle fejl da de først kom ud til slutbrugeren, tror dog mere det er en trøst til os selv end en kritik af andre anlæg :roll:
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af MortenW » 19 okt 2012 10:04

Squashbuddy » 18 Oct 2012, 21:57 skrev:
Farce, tja det kan du vel kalde det. Jeg må dog sige at bortset fra den sidste uges tid så syntes jeg faktisk ekoheat området på forummet har gjort præcis det som den skulle. Nemlig det at os med Ekoheat kan få hjælp af hinanden med de problemer som vi oplever, og det har der været behov for i og med at der har været startproblemer/stadigvæk er for nogen. Jeg syntes ikke der har været meget svineri af andre fyr i ekoheat trådene, og jeg har så vidt jeg kan se læst de fleste icon_cheesygrin.gif

Vi kan da helt sikkert godt have sagt at ekoheat er ny og andre fyr havde sikkert også nogle fejl da de først kom ud til slutbrugeren, tror dog mere det er en trøst til os selv end en kritik af andre anlæg :roll:
HØRT :great:

HenrikCL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 08 feb 2012 13:41

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af HenrikCL » 19 okt 2012 11:50

Jeg vil gerne stå frem og sige at mit fyr kører perfekt.
Der var nogle fødsels komplikationer som Dan var frisk på at hjælpe mig med.

Mine problemer var turbolatorerne (nogle rør der begrænbser røgen) alle mine skulle ud, ellers ville den ikke brænde ordentligt da der ikke er sug nok i min skorsten.
Jeg har smurt spinlen til aske pladen med kobberfedt 1100 gr (rocol) og nu er mit fyr lydløst.

Gode ting ved fyret:
Jeg fylder kun piller på og tømmer askeskuffen! Det spiller bare.
Jeg har fyret stående direkte på ad mit køkken uden dør imellem og der er ingen gener ved at have fyret i bryggerset lige op ad køkkenet. Der er ingen aske/støv eller lugt.

En lille note er at jeg hver gang siloen er tom hælder ca. 2 spiseskrefulde madolie ned tæt på snelgen så har jeg ingen problemer med smuld i sneglen.

Det tog noget tid, men nu er jeg meget tilfreds.

Mit forbrug er meget rimeligt.
Havde et gammelt oliefyr før ca. 20-30 år gammel.
Mit forbrug passer overens med følgende formel: liter olie * 1.55 = kg piller.
Dvs. jeg brugte 2500 L olie før (ca. 28000 kr) nu bruger jeg ca. 4000 kg piller (7000 kr.)

Jeg er glad for at jeg tog chancen med eko-heaten.

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ris og Ros Ekoheat

Indlæg af MortenW » 19 okt 2012 11:56

HenrikCL » 19 Oct 2012, 11:50 skrev:Jeg vil gerne stå frem og sige at mit fyr kører perfekt.
Der var nogle fødsels komplikationer som Dan var frisk på at hjælpe mig med.

Mine problemer var turbolatorerne (nogle rør der begrænbser røgen) alle mine skulle ud, ellers ville den ikke brænde ordentligt da der ikke er sug nok i min skorsten.
Jeg har smurt spinlen til aske pladen med kobberfedt 1100 gr (rocol) og nu er mit fyr lydløst.

Gode ting ved fyret:
Jeg fylder kun piller på og tømmer askeskuffen! Det spiller bare.
Jeg har fyret stående direkte på ad mit køkken uden dør imellem og der er ingen gener ved at have fyret i bryggerset lige op ad køkkenet. Der er ingen aske/støv eller lugt.

En lille note er at jeg hver gang siloen er tom hælder ca. 2 spiseskrefulde madolie ned tæt på snelgen så har jeg ingen problemer med smuld i sneglen.

Det tog noget tid, men nu er jeg meget tilfreds.

Mit forbrug er meget rimeligt.
Havde et gammelt oliefyr før ca. 20-30 år gammel.
Mit forbrug passer overens med følgende formel: liter olie * 1.55 = kg piller.
Dvs. jeg brugte 2500 L olie før (ca. 28000 kr) nu bruger jeg ca. 4000 kg piller (7000 kr.)

Jeg er glad for at jeg tog chancen med eko-heaten.
Sætter hak i "Synes godt om" :great:


Besvar