Levetid på inverter

Spørgsmål og diskussion vedr. solcelle invertere
Forumregler
Angiv venligst inverterens navn og type i overskriften!
Brugeravatar
gel
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20 feb 2010 11:12
Mit fyr: Passat
Areal: 250
Brændsel: træ & olie
Blevet takket: 1 gang

Levetid på inverter

Indlæg af gel »

[quote="hundefar » 01 May 2012, 08:35"]Hej Bigfoot,

Jeg har selv indkøbt min SMA Sunny Boy 3000 TL-21 hos en leverandør i Tyskland og har givet 9.500 kroner leveret for dette lækre tyske produkt. quote]

Hvor kan jeg finde den i Tyskland til den pris ca ??

Brugeravatar
gel
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20 feb 2010 11:12
Mit fyr: Passat
Areal: 250
Brændsel: træ & olie
Blevet takket: 1 gang

Levetid på inverter

Indlæg af gel »

triumph » 05 May 2012, 11:55 skrev:Var på seminar hos solar. De sagde at man skulle påregne at udskifte inverteren efter 6 år.
Ved gamle fjernsyn og andet forbrugs elektronik, har man vel altid sagt at det skulle holde i mindst 10 år!

Det er da rigtig svært at spå om holdbarehed for elektronik, - for hvornår bryder en transistor sammen ?
Brugeravatar
hundefar
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16 dec 2010 16:16

Levetid på inverter

Indlæg af hundefar »

Hej Gel,

Prøv http://www.mg-solar.de/

Vi har købt 9 stk. dernede nu og leveringen er gået problemfrit. jeg tror vi gav ca. 9600,- med porto for et par måneder siden. Det er et super lækkert produkt som jeg har stor tiltro til. Så hvorfor købe en kinøjser når man kan få en Rolls Royce til samme pris :-)

kh

Henrik
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Levetid på inverter

Indlæg af BWJ »

hundefar » 17 Oct 2012, 09:32 skrev:Hej Gel,

Prøv http://www.mg-solar.de/

Vi har købt 9 stk. dernede nu og leveringen er gået problemfrit. jeg tror vi gav ca. 9600,- med porto for et par måneder siden. Det er et super lækkert produkt som jeg har stor tiltro til. Så hvorfor købe en kinøjser når man kan få en Rolls Royce til samme pris :-)

kh

Henrik

Men men men, i de fleste "Rolls Roycer" sidder der kinøjser komponenter :lol: så omvendt, hvorfor betale for en Rolls når man reelt får en kineser :shock:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
hundefar
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 46
Tilmeldt: 16 dec 2010 16:16

Levetid på inverter

Indlæg af hundefar »

Se evt. SMA video: (Ren reklame indrømmer jeg....)

http://www.youtube.com/watch?v=gFseaQKFe7U

Det er muligt at SMA produkterne indeholder enkelte komponenter af kinesisk afstamning, men de er trods alt fremstillet i Tyskland og underlagt tysk grundighed og kontrol. SMA har ligeledes mange års erfaring på inverterområdet modsat mange kinesere (og Danfoss). Lad os tales ved om 20 år når vi alle er blevet klogerer på vores investeringer i 2012.

PGC
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16 apr 2012 18:05
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 212
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 8520
Årligt forbrug: 15000 kWt

Levetid på inverter

Indlæg af PGC »

Diehl 7000R3 6kW 3 faset inverter koster "kun" kr.10.812 incl moms. Den indgår f.eks i WhiteAway´s 6.2kW anlæg. Specifikationerne kan ses på deres hjemmeside. De yder 10 års garanti..og det er en tysker.

Besvar