Mit ekoheat mareridt

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Ekopower
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af Ekopower »

Hej

Det er med største beklagelse, at læse dette indlæg og det glæder mig meget af kunden nu endeligt har fået sat det anlæg op, som han ønskede sig fra start af.

Jeg ønsker dog derudover ikke at kommenterer dette indlæg, som jeg mener er yderst mangelfyldt og langt fra fortæller virkeligheden.
Jeg vælger denne løsning, både for kunden og min skyld.
Jeg agter dog at kontakte denne kunde direkte, så jeg kan få dokumentation på det skrevne.

Jeg vil også gerne opfordre brugerne på dette forum til at huske, at alle sager har 2 sider og så være varsomt med, hvad man skriver. Jeg mener bestemt ikke at det er i orden at skrive, at konstruktionen ikke har været ordenligt testet, ud fra oplysninger, som man har fremskaffet sig på et åbent forum.
Reglerne er jo helt klare; Jeg er som producent forpligtet til at udbedre fejlene på alle leveret anlæg, hvis der er konstruktionsfejl på dem.

Med venlig hilsen
Ekopower
Dan Elkjær

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af MichaelK »

Det er min opfattelse, efter at have fulgt med i diverse tråde om EkoHeat, at
konstruktionen, herunder softwaren, ikke har været ordentligt gennemtestet
inden frigivelse til salg.

Hvorfor skulle folk ellers have problemer med dem?

Derfor mener jeg heller ikke at man kan klandre mig selv, eller andre, der er
kommet til den samme konklusion. At Du ikke synes det er i orden at skrive
ens egen opfattelse af sitiuationen, er jeg sådan set kold over for.

På et "offentligt" forum må man tage de hug, der måtte komme når man siger
sin mening. Det gør jeg, og det må Du også kunne.

Jeg mener heller ikke at det kan komme som nogen overaskelse, hvis diverse
tråde om problemer med dine anlæg komme til at fylde relativt meget. For det
er jo netop problemerne, store som små, der får køberne til at skrive her.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Ekopower
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af Ekopower »

Hej MichaelIK

Jeg klandre dig bestemt ikke og kan fint tage de hug der kommer hen af vejen.

Men du kommer ikke bare med en konklusion, men skriver sådan set at der er konstruktionsfejl på mine anlæg, hvilken er direkte ukorrekt. Du bygger også din konklusion udelukkende på hvad andre skriver om mit produkt.

Jeg benægter ikke, at jeg har haft nogle udfordringer med hensyn til softwaren, som nu er løst. Dette skyldtes dog ikke at styringen ikke er ordenligt testet, men at jeg har fået nogle forslag til forbedringer i softwaren, som ikke har været så nemme at intregere, som forventet.

Med venlig hilsen
Ekopower
Dan Elkjær
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af hensan »

Jeg agter dog at kontakte denne kunde direkte, så jeg kan få dokumentation på det skrevne --->>

Det var dog en umanerlig usympatisk måde at drive forretning på hvis man skal begynde at "true" folk der skriver sine erfaringer med ens produkt på et forum som her.

Jeg syntes enelig at trådstarter skriver et indlæg hvor han sagligt lister sine erfaringer med produktet op. Naturligvis har en sag altid flere sider og derfor er forhandleren velkommen til ligeså sagligt at liste op hvad der efter hans mening er grund til problemerne.

Det er kun useriøse forhandlere der begynder at "true" sine utilfredse kunder til tavshed.

I gamle dage hvor man købte lokalt i sin by delte man også erfaringer og man vidste derfor hvilken hvilken smed der havde et godt omdømme og hvilken der havde et mindre godt omdømme. I dag handler man via internettet og forhandler bedømmelsen er derfor også flyttet hertil i fora som dette eller fx Thrustpilot. Dette må forhandlere acceptere og forholde sig til.

Som jeg ser det har trådstarter købt et fyr der viste sig at have store problemer - Dette kunne muligvis være pga et "mandagsmodel" men efter ombyt af fyret viste den nye model sig også fejlbehæftet hvorfor trådstarter naturligt nok havde mistet tillid til produktet.

Det er muligt at firmaet har den opfattelse at det er opstillingen der er forkert og dette er problemets årsag. Hvis forhandleren dermed mener at dette fyr kræver en så speciel opsætning at en "almindelig" VVS montør ikke kan sætte hans fyr op må han klart og tydeligt markere dette og kun sælge fyret incl montage fra autoriserede montører.

Som jeg fra sidelinjen ser det er der forholdsvis mange brugere herinde der bøvler med problemer med dette fyr. Dette tyder for mig på et ikke færdigudviklet produkt der sælges til brugere det ikke er gjort opmærksom på dette fra forhandlerens side.

Det er også muligt at alle fejl bunder i at brugeren justerer på parametre han ikke burde stille på men igen så må forhandleren efter han er blevet opmærksom på at det er muligt for ikke autoriserede at pille så meget at fyret bliver direkte farlige. Han må sørge for at få opdateret sit produkt så bruger kun har adgang til "ufarlige" parameter og det kræver autoriseret montør password at kunne justere de alvorlige parameter.

Hvis et produkt sælges til gør-det-selv markedet må man som forhandler forvente at det bliver købt af en gør-det-selv mand og at denne person skal kunne betjene sit produkt på en ufarlig måde.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af MichaelK »

Til gengæld ser det jo ud til at den seneste softwareopdatering (1,51?), har
afhjulpet mange af problemerne. Tillykke med det :great:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Ekopower
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af Ekopower »

Hej

Jeg skal beklage, hvis jeg har "truet" nogen, hvilken ikke har været min hensigt.

Jeg kan dog bare ikke acceptere at der bliver skrevet, at jeg udskifter min kedler fordi der er fejl på dem og at det er skorstensfejeren, som skulle udtale dette. Dette vil jeg naturligvis gerne have dokumentation.

Årsagen til jeg ikke ønsker at debaterer netop denne sag er, at jeg har valgt at kontakte kunden direkte, da der er meget andet end selve anlægget i den. Jeg benægter dog ikke, at der var problemer med anlægget ved denne kunde, men det er blot de påstande, som kunden fremstiller, at jeg ikke kan accepterer.

For god ordens skyld, så vil jeg gerne igen bekræfte, at jeg fuldt ud accepterer dette forum og er kun glad for de mange indlæg, som jeg bruger konstruktiv i hverdagen.

Med venlig hilsen
Ekopower
Dan Elkjær
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af Ulrik »

Hej Ekopower,

Skal det forstås sådan, at du beklager hvis du skulle have truet nogen af de brugere der har haft en "brand" uheldig oplevelse med deres EkoHeat?
Jeg har hørt fra mere end 1 bruger at du har truet med retssag hvis folk havde lyst til at fortælle om deres uheldige oplevelser med dit produkt.


Man har jo efterhånden svært ved at finde ud af hvad man skal tro.
Derfor vil jeg bede andre med lignende oplevelser kontakte mig med fuld beskrivelse, gerne med billeder og kopi af faktura.
Jeg skal nok lade være med at offentliggøre det.
MvH Ulrik©
neonus
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af neonus »

Hvorfor er det egentligt at der er en kedelig tendens til at folk ryger i totterne på hinanden herinde?

Det er mig lidt uforståeligt hvorfor det ender med cowboy og indianere, en admin der begynder at indsamle "beviser" - tilsyneladende til privat brug?

Er det ikke en lidt uheldig tendens?
Allan1575
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Blevet takket: 9 gange

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af Allan1575 »

neonus » 14 Oct 2012, 17:15 skrev:Hvorfor er det egentligt at der er en kedelig tendens til at folk ryger i totterne på hinanden herinde?

Det er mig lidt uforståeligt hvorfor det ender med cowboy og indianere, en admin der begynder at indsamle "beviser" - tilsyneladende til privat brug?

Er det ikke en lidt uheldig tendens?
Det er bare endnu et bevis på at janteloven lever i bedste velgående :evil:
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Mit ekoheat mareridt

Indlæg af Skiveren »

neonus » 14 Oct 2012, 17:15 skrev:Hvorfor er det egentligt at der er en kedelig tendens til at folk ryger i totterne på hinanden herinde?

Det er mig lidt uforståeligt hvorfor det ender med cowboy og indianere, en admin der begynder at indsamle "beviser" - tilsyneladende til privat brug?

Er det ikke en lidt uheldig tendens?
Enig..
Måske skulle vi ikke bare stoppe her... Det kunne jo være ligeså interessant at hører om der andre bruger som har haft en brand-uheldig oplevelse med de øvrige pillefyr der er på markedet idag.... :roll:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Besvar