Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ønsker til Ekoén ...

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Grevens » 11 okt 2012 18:47

- jeg drømmer om en lille robot, der er udstyret med én pegefinger og ét optisk øje...

- når Ekoén så er gået i "Alarm Udbrændt" skal det optiske øje registrere dette ... tænke sig grundigt om ... ryge lidt tobak, og drikke en kop kaffe, gerne med sukker i ... og dernæst skal pegefingeren trykke på "Ok" ... og "Start" ... ... og vupti kører Eko´fætteren igen ...

- nu har jeg oplevet ( tilfældigt ) at Ekoén lige efter / under opstart efter pause, kører en asketømning, fordi den er nået til det fastsatte renseinterval, og tømmer bålet/glødepiller ud i askeskuffen ... ... senest med v.1.48 og i eftertankens klare lys tror jeg også jeg har set det en enkelt gang med den gamle version ...

... alle de andre gange jeg tidligere har haft "alarm udbrændt" ( en del selvforskyldt p.g.a justeringer) har jeg jo også bare trykket på Ok og så start ... og evt rettet i mine indstillinger ... - men det sku noget svært når man står på fjeldet oppe i Norge ... og fætteren slår en skid og strejker ...

- derfor mit udmyge ønske om en "robot" der kan fikse det for mig når jeg ikke er hjemme ... ... hvis andre har en anden tilgang er i velkommen til at udgyde jeres indput ...
...


Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af John Skov Jensen » 11 okt 2012 19:17

Grevens » 11 Oct 2012, 18:47 skrev:- jeg drømmer om en lille robot, der er udstyret med én pegefinger og ét optisk øje...

- når Ekoén så er gået i "Alarm Udbrændt" skal det optiske øje registrere dette ... tænke sig grundigt om ... ryge lidt tobak, og drikke en kop kaffe, gerne med sukker i ... og dernæst skal pegefingeren trykke på "Ok" ... og "Start" ... ... og vupti kører Eko´fætteren igen ...

- nu har jeg oplevet ( tilfældigt ) at Ekoén lige efter / under opstart efter pause, kører en asketømning, fordi den er nået til det fastsatte renseinterval, og tømmer bålet/glødepiller ud i askeskuffen ... ... senest med v.1.48 og i eftertankens klare lys tror jeg også jeg har set det en enkelt gang med den gamle version ...

... alle de andre gange jeg tidligere har haft "alarm udbrændt" ( en del selvforskyldt p.g.a justeringer) har jeg jo også bare trykket på Ok og så start ... og evt rettet i mine indstillinger ... - men det sku noget svært når man står på fjeldet oppe i Norge ... og fætteren slår en skid og strejker ...


- derfor mit udmyge ønske om en "robot" der kan fikse det for mig når jeg ikke er hjemme ... ... hvis andre har en anden tilgang er i velkommen til at udgyde jeres indput ...
Det var måske nemmere hvis den robot du drømmer om trykkede på startknappen på den woddy man blev nødt til at købe som backup system og så lod ekoheat kedlen være i fred

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Hjemme teori » 11 okt 2012 19:28

Ja eller endnu bedre, send robotten til norge. Så kan du blive hjemme og trykke på startknappen :P
Mvh. Sophus

Allan1575
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 460
Tilmeldt: 08 mar 2012 20:02
Mit fyr: Vølund Pellux 100 med Ilt-Styring
Areal: 180
Brændsel: BARLINEK 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 5,5 ton
Geografisk sted: Hobro
Modtaget likes: 9 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Allan1575 » 11 okt 2012 19:46

Grevens » 11 Oct 2012, 18:47 skrev:- jeg drømmer om en lille robot, der er udstyret med én pegefinger og ét optisk øje...

- når Ekoén så er gået i "Alarm Udbrændt" skal det optiske øje registrere dette ... tænke sig grundigt om ... ryge lidt tobak, og drikke en kop kaffe, gerne med sukker i ... og dernæst skal pegefingeren trykke på "Ok" ... og "Start" ... ... og vupti kører Eko´fætteren igen ...

- nu har jeg oplevet ( tilfældigt ) at Ekoén lige efter / under opstart efter pause, kører en asketømning, fordi den er nået til det fastsatte renseinterval, og tømmer bålet/glødepiller ud i askeskuffen ... ... senest med v.1.48 og i eftertankens klare lys tror jeg også jeg har set det en enkelt gang med den gamle version ...

... alle de andre gange jeg tidligere har haft "alarm udbrændt" ( en del selvforskyldt p.g.a justeringer) har jeg jo også bare trykket på Ok og så start ... og evt rettet i mine indstillinger ... - men det sku noget svært når man står på fjeldet oppe i Norge ... og fætteren slår en skid og strejker ...

- derfor mit udmyge ønske om en "robot" der kan fikse det for mig når jeg ikke er hjemme ... ... hvis andre har en anden tilgang er i velkommen til at udgyde jeres indput ...

Det var måske en ide at den forsøgte at starte op engang igen inden den gik i fejl

Brugeravatar
Tvillingen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 20 mar 2012 21:39
Mit fyr: Ekoheat 900/210 L Magasin
Areal: 145
Brændsel: Samba 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: Ca.15 kg
Årligt forbrug: Ca. 3,5 T.
Geografisk sted: Randers NV
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Tvillingen » 11 okt 2012 20:45

John Skov Jensen » 11 Oct 2012, 19:17 skrev:
Det var måske nemmere hvis den robot du drømmer om trykkede på startknappen på den woddy man blev nødt til at købe som backup system og så lod ekoheat kedlen være i fred
Hej

Prøv at instalere version 1.51. Er på Ekopower hjemme side.
Der er ændring på disse 3 punkter

Ændring i Lux reaktionstid
Forbedring mod "Alarm udbrændt"
Pauseskærm ved pausestop


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Bigfoot » 11 okt 2012 22:29

men.... hvordan dælen kan man lige lave en styring som gør at renseintervallet er fast, men det ikke afbrydes af pause og start/stop... godnat mand. Midt i en opstart, ja ud i askeskuffen med det da.

Godt mit fyr er så gammeldags, at baxi stadig fejrer udviklingen af trykknapper...... :roll:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Grevens » 19 okt 2012 18:12

Tvillingen » 11 Oct 2012, 20:45 skrev: Hej

Prøv at instalere version 1.51. Er på Ekopower hjemme side.
Der er ændring på disse 3 punkter

Ændring i Lux reaktionstid
Forbedring mod "Alarm udbrændt"
Pauseskærm ved pausestop
... det éne svar som kan bruges til noget, er hermed fulgt til punkt og prikke ... ... og så fik jeg samtidig monteret min aske-kompres-skuffe ... ... -den er jo også såén lidt robotagtig ...
...

jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Modtaget likes: 1 gang

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af jakob40004000 » 20 okt 2012 19:25

Jeg ønsker et menu punkt som viser forbrug. Fx. de seneste 24 timer og 1 uge. Jeg kan forstå at sneglen dosere forskelligt (det var der en som skrev) men det ville alligevel give et prej.

jingelings
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 08 maj 2012 10:39
Mit fyr: EkoHeat 900 med 160 l tank
Areal: 120
Fremviser gerne i postnummer: 7300
Geografisk sted: Jelling

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af jingelings » 21 okt 2012 12:39

Jeg er enig med at der skal være lidt mere logging af informationer. 1 dags forbrug, 1 uges forbrug etc.

Derudover ville det være rart at man kunne se på hvilket tidspunkt der har været forskellige alarmer, såsom alarm udbrændt. Hvis tidspunkter for hvornår den har gået i pausestop blev logget kunne man begynde at danne sig bedre overblik over forbrug, og tweake yderligere.

Andreasbox

Ønsker til Ekoén ...

Indlæg af Andreasbox » 22 okt 2012 00:27

Jeg syntes det kunne være super med en forsinkelse på start/stop knappen på f.eks. 5 sek.

Det er meget underligt at hvis skærmen er slukket og man så trykker der hvor stop knappen er for at tænde skærmen så stopper/starter fyret.

Jeg har flere gange også oplevet at min søn har rørt ved skærmen og derved stoppet fyret, det kunne en forsinkelse hjælpe på.


Besvar