Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

NBE er bagud.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

NBE er bagud.

Indlæg af paw » 10 okt 2012 10:01



CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

NBE er bagud.

Indlæg af CRHansen » 10 okt 2012 10:34

Hmmm han giver NBE skylden for at de slæger flere fyre end de kan lever. Men det er vel ikke dem, for de sælger da ikke direkte til slutbrugeren gør de??

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

NBE er bagud.

Indlæg af t-staff » 10 okt 2012 10:36

Hold da op...jeg går os og venter på den ny kedel 30 kw kommer i handel. Jeg har fået at vide de først skal sælge ud ad den gamle kedel før den ny kan købes men hvem vil købe den gammel når den ny med simirens er kommet.. Så jeg har et nybyggeri uden varme :(

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

NBE er bagud.

Indlæg af 2009bokke » 10 okt 2012 10:43

øhhhh super service må man sige !! godt nok øv

kongsted
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

NBE er bagud.

Indlæg af kongsted » 10 okt 2012 10:56

Nu kan det godt være jeg lyder sur. Men normalt går jeg både med livrem, seler vaders og gummistøvler hvis der er udsigt til dug.
Du har da ikke en vare før du står med den mellem hænderne. Om nogle sælgere har lovet for meget, ved jeg ikke. Men det ville ikke være første gang.

Kort sagt: Pil ikke det gamle fyr ned, før du har det nye mellem hænderne og en plan for installationen (specielt på denne årstid).
Ang. nyt hus (og gamle for den sags skyld) kan en 9kW varmeblæser eller 2 gøre underværker. Ja det koster penge. men ikke sammenlignet med en frostsprængt hus.

Satte selv nyt fyr op sidste efterår. Fik den nye akkumuleringstank op i temperatur og testede det hele. Frakoblede så det gamle fyr, og åbnede hanerne til det nye. Det er da ikke raket videnskab. Bare Rettidig omhu, som Den Gamle ville have sagt.

//Kongsted


paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

NBE er bagud.

Indlæg af paw » 10 okt 2012 11:00

kongsted » 10 Oct 2012, 10:56 skrev:Nu kan det godt være jeg lyder sur. Men normalt går jeg både med livrem, seler vaders og gummistøvler hvis der er udsigt til dug.
Du har da ikke en vare før du står med den mellem hænderne. Om nogle sælgere har lovet for meget, ved jeg ikke. Men det ville ikke være første gang.

Kort sagt: Pil ikke det gamle fyr ned, før du har det nye mellem hænderne og en plan for installationen (specielt på denne årstid).
Ang. nyt hus (og gamle for den sags skyld) kan en 9kW varmeblæser eller 2 gøre underværker. Ja det koster penge. men ikke sammenlignet med en frostsprængt hus.

Satte selv nyt fyr op sidste efterår. Fik den nye akkumuleringstank op i temperatur og testede det hele. Frakoblede så det gamle fyr, og åbnede hanerne til det nye. Det er da ikke raket videnskab. Bare Rettidig omhu, som Den Gamle ville have sagt.

//Kongsted
:great:

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

NBE er bagud.

Indlæg af CRHansen » 10 okt 2012 11:06

kongsted » 10 Oct 2012, 10:56 skrev:Nu kan det godt være jeg lyder sur. Men normalt går jeg både med livrem, seler vaders og gummistøvler hvis der er udsigt til dug.
Du har da ikke en vare før du står med den mellem hænderne. Om nogle sælgere har lovet for meget, ved jeg ikke. Men det ville ikke være første gang.

Kort sagt: Pil ikke det gamle fyr ned, før du har det nye mellem hænderne og en plan for installationen (specielt på denne årstid).
Ang. nyt hus (og gamle for den sags skyld) kan en 9kW varmeblæser eller 2 gøre underværker. Ja det koster penge. men ikke sammenlignet med en frostsprængt hus.

Satte selv nyt fyr op sidste efterår. Fik den nye akkumuleringstank op i temperatur og testede det hele. Frakoblede så det gamle fyr, og åbnede hanerne til det nye. Det er da ikke raket videnskab. Bare Rettidig omhu, som Den Gamle ville have sagt.

//Kongsted

Kan kun give dig ret. Mit olie fyr kørete også indtil scotten var helt klar

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

NBE er bagud.

Indlæg af Bigfoot » 10 okt 2012 11:17

ja det er decideret tåbeligt at fjerne det gamle, inden det nye er leveret..... total gak.

Og det er da forkert at bebrejde NBE for sagen, de har ikke direkte salg til folk. De har jo firmaer som hedestoker og DVcentret til at sælge for sig. Så at kalde NBE for tossede, det er da forkert. Bevares de kan ikke levere pt, fordi efterspørgslen er rimelig stor, det er da kun til deres fordel, men derfor skal de da ikke ud og købe en ekstra fabrik for at kunne levere indenfor tre dage.

Prøv f.eks at købe en ny skoda citygo, der er omkring 6 måneders leveringstid, derfor sælger man da ikke sin bil den dag man har bestilt den, og så bliver væk fra arbejde i 6 måneder, for bilen er jo ikke kommet endnu......
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Perschultz2
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

NBE er bagud.

Indlæg af Perschultz2 » 10 okt 2012 18:34

"Prøv f.eks at købe en ny skoda citygo, der er omkring 6 måneders leveringstid, derfor sælger man da ikke sin bil den dag man har bestilt den, og så bliver væk fra arbejde i 6 måneder, for bilen er jo ikke kommet endnu......"

Hvis man nu har en forstående chef?

Brugeravatar
Dirtyold
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 19 maj 2012 23:27
Mit fyr: Woody 10 kw Black Star Mini V10 styring
Areal: 70m2+ 70m2 kælder
Brændsel: 8 mm Rw
Fremviser gerne i postnummer: 9541
Dagligt forbrug: ved det ikke endnu
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Sønderup/Himmerland/Nordjylland

NBE er bagud.

Indlæg af Dirtyold » 10 okt 2012 21:06

Jeg har lige fået at vide idag, ved at ringe op til NBE, at den V10 styring som jeg blev skrevet op til ved deres åbent hus, kunne være jeg først får om 3-4 uger, selvom, jeg fik en mail af dem sidste onsdag d.4/10 at jeg kunne lokke ind og købe den nu, de sagde, at os som blev skrevet op til den, kom i sidste række med levering, da vi fik den så billigt Hmm :-(
Man skal ikk tro.. Man skal vide.. Tro skal man lade Præsten om !!


Besvar