Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekoheat

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Ekoheat

Indlæg af Ekopower » 06 okt 2012 10:30

Hej

Som Ejer af Ekopower, som er firmaet bag Ekoheat, ser jeg mig desværre nødsaget til at kommenterer på denne tråd, som jeg desværre ikke mener, viser et retmæssigt billede af virkeligheden.

Jeg betvivler ikke at det omtalte fyr er brændt og løber overhovedet ikke fra mit ansvar. Jeg ringede også til den omtalte kunde igår, men han tog desværre ikke telefonen. Han ringede dog kort tid efter tilbage og informerede mig om, at han allerde havde arrangeret med en installatør, at han skulle komme og monteret et nyt anlæg, samt at forsikringen havde ordnet det hele. Så han ønskede slet ikke min hjælp.
Jeg havde også aften inden dette skrevet en mail til den omtalte kunde, som han svarede ved at skrive at fyret kørte fint.
Jeg synes faktisk også, at det skal med til historien at denne kunde sendte mig en mail torsdag morgen, hvori han krævede at jeg hentede det omtalte anlæg retur og overførte pengene til konto nr. ...... + 2.000,- kr. så skulle han nok holde kæft! Jeg havde aldrig talt med ham før og anede ikke hvem han var.

Men tilbage til det konkrete anlæg:
1) Anlægget er købt som et gør det selv anlæg, hvilket er helt i orden med mig. Dette påvirker heller ikke garantien, men man kan ikke pålægge sælgeren noget ansvar.

2) Hvis det er en fejl på produktet, så dækker kundens forsikringsselskab ikke, men det gør min produktforsikring. Så kunden er dækket.
Jeg garanterer hermed også, at det ikke kommer til at koste kunden noget, hvis det er en fejl på produktet.

Med hensyn til det Mick N skriver, så benægter jeg det ikke, men jeg mener hver sag skal ses isoleret, da der er forskellige grunde.
Mick N. fik et af mine allerførste anlæg, som der var problemer med. Det fik jeg selvfølgeligt løst og denne fejl kan ikke værre sket på nye anlæg. Med til historien hører der også, at der blev lavet konstruktive ændringer på dette anlæg, som var en del af årsagen til problemet med den. Disse ændringer blev dog lavet på mine anvisninger, hvilket også var årsagen til, at jeg tilbagekøbte dette anlæg til fuld pris.

Med hensyn til mit virke ved VVS - Grossisten, så ser jeg ikke, hvad det vedkommer sagen. Men det er korrekt, at jeg har arbejdet ved VVS Grossisten, hvilket jeg faktisk har været rigtig glad for.

Bonusinfo: Jeg har i denne uge netop solgt anlæg nr. 400 :D

Med venlig hilsen
Ekopower
Dan Elkjær


Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Ekoheat

Indlæg af Skiveren » 06 okt 2012 10:58

Søren-R » 06 Oct 2012, 10:16 skrev:Ja åbenbart :x
Kan kun sige for mit vedkommende at de få problemer der har været, har jeg fået løst hurtigt og effektivt efter samtale med Dan fra ekoheat. :great:
ps. mit fyr er der også ild i og det giver en fantastisk varme :D
Der er også lid i mit og den producere en masse dejlig varme som den skal... :) og jeg har kun oplevet gode erfaringer med Ekoheaten og ikke mindst Ekopower, hermed ment Dan... :great:
Sidst jeg havde problemer var med el tænderen, og da jeg havde brændt 2 af på mindre end 3 mdr, ringede jeg til Dan for at hører hvilken jeg skulle købe, så jeg fik den rigtige type...men jeg fik ikke lov til at købe nogen.... Dan sende hurtigt 2 nye til en pris af gratis icon_cheesygrin.gif .
Men hvorfor man igen igen skal til at kaste med mudder og hænge sig i hvor man har sin fortid, er jeg personlig meget uforstående over for og tager tager stor afstand til dette... :roll:
Dog synes jeg at det er kedeligt at Ekopower er nød til at offentliggøre dele af 2 partner's mailkorrespondance på et offentligt forum, men igen, det er jo rart at hører historien fra to sider...
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø

Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ekoheat

Indlæg af Søren-R » 06 okt 2012 11:08

Skiveren » 06 Oct 2012, 10:58 skrev:
Dog synes jeg at det er kedeligt at Ekopower er nød til at offentliggøre dele af 2 partner's mailkorrespondance på et offentligt forum, men igen, det er jo rart at hører historien fra to sider...
Ja men det er måske nødvendigt, for der er desværre nogle der er frække nok. (og så hvis nu man kunne få lidt penge ud af det samtidigt). :shock:
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Ekoheat

Indlæg af John Skov Jensen » 06 okt 2012 11:33

gruno » 06 Oct 2012, 01:06 skrev:Hmm, efter at have snakket med alle der har været impliceret i at jeg købte en ekoheat.
Kan jeg meddele at der kun er garanti til du er kørt over kantstenen.
Dan Elkjær mener selvfølgelig at han er uden skyld..Lang samtale og en masse varm luft,men jeg står stadig med et totalt nedbrændt fyr.
KØB FOR HIMLENS SKYLD INTET FRA DEN MAND....
LAUGHT~211.GIF

Til grin er du i hvert fald hvis du har prøvet et afpresse Dan for et par tusser i denne sag :evil:

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Ekoheat

Indlæg af Squashbuddy » 06 okt 2012 11:46

Ja det virker også lidt mærkeligt for mig, 2.000 kr. ekstra, hvorfor nu det??? Min far købte en PC til 8.000 kr. i føtex den anden dag, den kunne ikke starte og han fik en bytter, desværre kunne han ikke true føtex til at de skulle betale ham 2.000 kr. ekstra for ellers ville han sladre ;-) Den nye PC kører forresten fint! Måske du skulle have overvejet at lade det undersøge om det var fyret der var problemer med eller det var en dårlig gør det selv installation.

Modsat bigfoot tror jeg ikke der kommer mange problemer med ekoheat fyret her til vinter, men det bliver spændende at se, er rigtig glad for min fantadåse :-)
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.


gruno
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 04 mar 2011 21:41
Mit fyr: Salamander A1,4m2 og Bs1016 mini
Areal: 175m2+50m2 værksted
Brændsel: piller+træ
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Sønderjylland

Ekoheat

Indlæg af gruno » 06 okt 2012 12:08

Hvorfor er det mærkeligt?Jeg plejer da at sende en regning når jeg har udført et stykke arbejde for en kunde.
Nu er det jo ikke mig der skal lade anlægget undersøge,det må være Dan eller mit forsikringsselskab der skal gøre det.

Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ekoheat

Indlæg af Søren-R » 06 okt 2012 12:23

Man kan vel ikke skrive en regning for "Gør det selv arbejde" ?
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

tvede67
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 11 maj 2011 17:55
Mit fyr: Ekoheat 900 lille silo
Areal: 125
Brændsel: Vida 6mm
Dagligt forbrug: 19kg Sommerdrift 5,5
Årligt forbrug: 3t
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ekoheat

Indlæg af tvede67 » 06 okt 2012 12:25

:great:

gruno
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 04 mar 2011 21:41
Mit fyr: Salamander A1,4m2 og Bs1016 mini
Areal: 175m2+50m2 værksted
Brændsel: piller+træ
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Sønderjylland

Ekoheat

Indlæg af gruno » 06 okt 2012 13:24

Syntes det er en kedelig sag dette her, men jeg er glad for at det ikke gik værre end det gjorde.
Den mail Dan omtaler, skrev jeg en morgen hvor jeg havde siddet i fyrrummet hele natten ,og prøvet på at få Ekoen til at brænde stabilt på lav last,så mit humør var ikke lige helt i top.
Men det var nu ikke afpresning jeg havde i tankerne,da jeg skrev at han kunne komme og hente hans produkt og betale mig de nævnte 2000,-.Det var ren frustation over at det skulle tage så lang tid, at få et simpelt pillefyr til at køre.
Jeg fik iøvrigt fyret til at køre stabilt senere den dag,og var godt tilfreds med det,også sker det her desværre.

Bentmek
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22 jul 2012 00:06
Mit fyr: Ekoheat 900

Ekoheat

Indlæg af Bentmek » 06 okt 2012 13:51

Hvor er montøren henne i dette tilfælde ?

Hvis kunden selv har købt sit fyr og selv monteret det uden at have det mindste viden om pillefyr,hvordan skal man så
tro at kunden ved hvad han laver i dette tilfælde ?

For nu har jeg aldrig haft problemer med mit pillefyr, dog skal det siges at jeg stadig køre på standart indstillinger
og det eneste jeg har gjort er afveje piller en gang eftter at smeden gjorde det første gang, og selvfølgelig har jeg
også tømt askeskuffen.
Når det er sagt, så forstår jeg godt at nye bruger bliver forviret af at læse hvad og hvilken indstillinger brugerne
her på forummet har indstillet deres fyr på. Jeg har set at man indstiller de enkle røgsuger indstillinger til mere end
det dobbelte og når man gør det så er det jo man kan komme i problemer og så er det jo selvforskyldt ikke.

Hvis man køber nyt fyr, så gør det gennem en montør/vvs,er som har kendskab til pillefyr, det er sku for nemt at
skrive dårligt om fyr og fabrikant her på forummet og det er til at brække sig over at andre bruger med konkurrerende fyr
straks skal nedrakke i godt produkt.
Så lad os høre hvem der har stået for montering,samt indkøring ??
Hilsen Bent


Besvar