Vakuum transport system

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Timon
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Vakuum transport system

Indlæg af Timon »

Hejsa..
Spørgsmål til sådan et Vakuum transport system ..
Dur det til noget? ? eller er det penge ud i det blå??
For har nemlig tænkt er del over det de sidste par dage nu da hvor jeg har en silo med et par ton´s som skal tømmes pga. et eller andet som ikke er som det skal være..Og har sådan set også pladsen til at kunne lave en fladbundet silo osv.

hvad siger i godtfolk??

Mvh michael

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Vakuum transport system

Indlæg af Rene`larsen »

Timon » 30 Sep 2012, 21:50 skrev:Hejsa..
Spørgsmål til sådan et Vakuum transport system ..
Dur det til noget? ? eller er det penge ud i det blå??
For har nemlig tænkt er del over det de sidste par dage nu da hvor jeg har en silo med et par ton´s som skal tømmes pga. et eller andet som ikke er som det skal være..Og har sådan set også pladsen til at kunne lave en fladbundet silo osv.

hvad siger i godtfolk??

Mvh michael

køb køb det virker har ikke fatted at jeg kunne leve uden. har haft to sæt icon_cheesygrin.gif
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
remme
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Har takket: 3 gange

Vakuum transport system

Indlæg af remme »

Og får du det stillet rigtig an er der ikke ret meget mere arbejde med vakum end silo.
Timon
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Vakuum transport system

Indlæg af Timon »

remme » 02 Oct 2012, 16:00 skrev:Og får du det stillet rigtig an er der ikke ret meget mere arbejde med vakum end silo.
??? Arbejse ???
Havde en Naiv tro at jeg evt ved at få vacum så kunne få blæst piller ind i siloen og så lade vacumen om resten! ! !

eller er jeg Helt galt på den??
For hvis jeg er det så kan jeg jo lige så godt beholde min silo som den er og så slæbe de 2,5ton´s op i den og slut prut.. (NÅR det vil køre og den ikke pludselig skal tømmes ved 2ton´s)

michael
remme
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Har takket: 3 gange

Vakuum transport system

Indlæg af remme »

Mit magasin er lavet i en del af en gammel svinestald. hvor der der bygget en ny mur rundt som magasinets væg. Mit magasinrum er konstrueret mhp løst levet piller.
jeg har 2 indblæsning render og et par skinner hvor mulvarpe delen kan føres igennem rummet.
jeg har lavet et træk med udveksling fra et lod som langsomt holder suget tæt på dyngen.
Når det kører rigtig er der ikke behov for at kikke til systemet på nær, når mit pillefyr melder tændingsfejl på sms.

hvorledes køber du dine piller. Løs vægt eller som f.eks. 25 kg sække..
Personligt kunne jeg godt være fristet til at droppe din silo med det slæberi op i den. men svaret er ikke et klart ja eller nej.

Timon
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Vakuum transport system

Indlæg af Timon »

Hejsa.
Jamen som tingen se ud lige nu så får jeg lev. i 25kgs sækker ,de kommer fra Pillemadsen og er Barlinek..
En anden grun til at jeg er begyndt at lure på vacum. er at der hvor fyret står nu er en lille kælder.. Den er dog ikke pt. med fuld støbt bund men det kunne laves og hvis jeg så fjernet det gulv hvor fyret står på havde jeg lige med et ,et ganske pænt rum med en ligeså pæn højde,ville være fin til en stor silo til indblæsning.. Jae Jae der skal jo da så laves en side væg..
men jae ..
Er endnu kun på tanke og undesøge stadie... Forarbejdet.. prøve at finde den rigtige løsning .. og ikke smide for mange penge væk på en eller anden dum fejl man fik lavet bare fordi man ikke lige gad og bruge lidt tid på at se sig rundt hvad andre måske har gjort...
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Vakuum transport system

Indlæg af Rene`larsen »

Timon » 06 Oct 2012, 12:09 skrev:Hejsa.
Jamen som tingen se ud lige nu så får jeg lev. i 25kgs sækker ,de kommer fra Pillemadsen og er Barlinek..
En anden grun til at jeg er begyndt at lure på vacum. er at der hvor fyret står nu er en lille kælder.. Den er dog ikke pt. med fuld støbt bund men det kunne laves og hvis jeg så fjernet det gulv hvor fyret står på havde jeg lige med et ,et ganske pænt rum med en ligeså pæn højde,ville være fin til en stor silo til indblæsning.. Jae Jae der skal jo da så laves en side væg..
men jae ..
Er endnu kun på tanke og undesøge stadie... Forarbejdet.. prøve at finde den rigtige løsning .. og ikke smide for mange penge væk på en eller anden dum fejl man fik lavet bare fordi man ikke lige gad og bruge lidt tid på at se sig rundt hvad andre måske har gjort...

hvis du bor nær frederikssund så kom og se et i drift :D
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
Timon
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Vakuum transport system

Indlæg af Timon »

Hejsa Rene´..
Nu bor jeg et bette stykke vej fra dig ,sådan ca. 227km fra dig.. så det bliver ikke lige imorgen jeg tager imod din invitation og kommer ikke så tit på sjælland..
Men næste gang jeg skal over den store bro,så kunne vil jeg gerne tage dig på ordet og aflægge dig et besøg,men det bliver nok ikke på denne side af jul..
mvh michael..
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Vakuum transport system

Indlæg af Rene`larsen »

Timon » 09 Oct 2012, 13:10 skrev:Hejsa Rene´..
Nu bor jeg et bette stykke vej fra dig ,sådan ca. 227km fra dig.. så det bliver ikke lige imorgen jeg tager imod din invitation og kommer ikke så tit på sjælland..
Men næste gang jeg skal over den store bro,så kunne vil jeg gerne tage dig på ordet og aflægge dig et besøg,men det bliver nok ikke på denne side af jul..
mvh michael..

Du skal være så velkommen, mener hedestoker har et i deres udstilling du kan se :)
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
Timon
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 okt 2009 14:01
Mit fyr: Multi22
Areal: 165 bolig +55 garage
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nær 6640 Lunderskov

Vakuum transport system

Indlæg af Timon »

Takker for budet..
prøver lige at høre Hedestoker ad..
men kigger også forbi dig når jeg kommer på de kanter igen, det kan jo nok ikke skade at se mere end et anlæg..
mvh michael

Besvar