Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Panik før lukketid

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24 feb 2012 09:37
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af Rasmus Jensen » 04 okt 2012 23:54

Er det ikke fuldstændigt åndssvagt at vi skal på lægges afgifter, på miljø rigtige løsninger? Altså når man henter sin energi fra noget der ikke forurener.
Problemet er at hele vores samfund er bygget op på at vi er afhængige af afgifter føj!
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE


klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

Panik før lukketid

Indlæg af klr » 04 okt 2012 23:58

EKP » 04 Oct 2012, 21:15 skrev:
Jeg tror ikke helt du har forstået hvad "tilbagevirkende kraft" egentlig betyder. Det betyder blot at de f.eks. ikke vil fjerne nettomålerordningen for dem der allerede har etableret solceller men at de godt kan finde på at fjerne den for nyopstillede anlæg.
Ja, hvad skulle det dog ellers betyde... Jeg aner ikke hvad du bygger din antagelse om min forståelse på (jeg skriver jo intet om det).

Det med rønnebærrene har du tydeligvis ikke forstået. Men jeg har muligvis også taget fejl - du vil slet ikke have solceller (altså virkelig ikke). Men det skriver du så ikke - det ville ellers have været den rigtige reaktion/afvisning af det med rønnebærrene.

Mit rønnebær har givet 34 kWh i dag. Slet ikke dårligt sådan en oktober-dag.

Brugeravatar
poul efterlønner
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 356
Tilmeldt: 27 mar 2011 23:06
Mit fyr: Pilevang m 3100 l akutank
Areal: 200
Brændsel: Halm/Brænde/Kvas/Sol/varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Geografisk sted: Nordfyn
Modtaget likes: 8 gange

Panik før lukketid

Indlæg af poul efterlønner » 05 okt 2012 00:28

til "kir"

34 kwt i dag ?

Hvor F..... bor du ?
Venlig hilsen Poul J ......(er nu avanceret til pensionist)
Sept. 2013: Jordvarme 10 Kw HPW varmepumpe, (til 2500 kwt overskud fra solceller)
Marts 2012; 24 x 250 w Alex-solar solceller, Danfoss TLX 6 pro inverter.
April 2011: Solvarme fra vvs eksperten, 66 rør, 200 l vvb. (nu 300 l)

klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

Panik før lukketid

Indlæg af klr » 05 okt 2012 08:47

Viborg. Solen skinnede praktisk taget hele dagen. Bortset fra en times tid ved 14.30-tiden, hvor der så til gengæld var næsten 0 produktion. 9 kWP på taget. 45 gr. næsten syd.

Men i dag bliver dårlig. Og onsdag gav stort set ingenting.

Men det er i øvrigt utrolig svært at sammenligne anlæg over kort tid. Selvom DK er lille så er vejret jo utrolig forskelligt selv med få kilometer i afstand.

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af kent a » 05 okt 2012 10:00

he he jeg synes sku det er lidt sjovt på en måde det her..

Der ordningen kom sagde folk. køb solceller for der er en lov der der bliver ved med at være der og det bliver ikke lavet om..

jo jio med det sammen det kommer til at koste penge for os alle sammen skal det nok blive lavet om..

Men jeg har nu stadig den holdning.. at det er noget pjat med alle de afgifter fradrag og dvs.. fjern det lort..
Det kan godt være der er mange biler/motorcykler og dvs der bliver værdig løse.. Folk der bliver sat fra hus og hjem da de lever på deres fradrag.
Jeg er sku ligeglad det må folk selv ligger og rode med.

Jeg mener at det koster x antal kroner at drive danmark vi er x antal mennesker i danmark. alle dansker tjerne en x antal kroner om året.


F.eks
hvis det koster 5.000.000.000 kr at drive danmark og alle dansk statsborger tjerner 10.000.000.000kr så er det en simpel regne stykke.

Alle smidre halvdelen af deres løn til fællesskabet og alle er glade.
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292


klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

Panik før lukketid

Indlæg af klr » 05 okt 2012 10:17

kent a » 05 Oct 2012, 10:00 skrev:Der ordningen kom sagde folk. køb solceller for der er en lov der der bliver ved med at være der og det bliver ikke lavet om..
Det tror jeg nu aldrig nogen har sagt.

Bortset fra det er jeg da enig med dig i, at der er alt alt for mange tilskud. Der er nærmest ikke andet jo. Virksomhederne får jo også tilskud. Alle! Det får du sikkert også - hvad enten du har solceller eller ej.

Men der er store fordele ved at fællesskab (= samfund). Spørgsmålet er kun hvor meget der skal være. Det er så det der kaldes politik.

kent a
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 603
Tilmeldt: 19 feb 2009 07:50
Mit fyr: Bio 18
Areal: 133m2.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Dagligt forbrug: 25kg
Årligt forbrug: 6tons
Geografisk sted: Erslev på Mors
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af kent a » 05 okt 2012 10:54

jo jo det sagde mine tidliger kollegare. venner og konens kollega.. men de et nu blevet lidt syndt..

Men hvad.. man kan jo sige med der sammen hvis fællesskabet ikke får de penge ind de skal skal de jo nok søger for at få det..

men jeg synes der er for meget fnider og fnader i det der..

Jeg tror vi er kommet så langt ud i vores økonomi at det er godt vi tag den kolde tyrker og får gjort af med alle de forbande afgifter og tilskud mig her og alle vejne..

Starte på en frisk. der nok en del der skal ned og skrabe bunden. men dem må vi så samle op på bedste måde.. det anden her de har gang i er både en dyr og uholdbar løsning..
Bio 18 med hjemme bygget snegl

Gratis oprativsystem www.ubuntudanmark.dk
Mit system PT.
viewtopic.php?f=19&t=6292

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af EKP » 05 okt 2012 11:29

klr » 04 Oct 2012, 23:58 skrev:
Ja, hvad skulle det dog ellers betyde... Jeg aner ikke hvad du bygger din antagelse om min forståelse på (jeg skriver jo intet om det).

Det med rønnebærrene har du tydeligvis ikke forstået. Men jeg har muligvis også taget fejl - du vil slet ikke have solceller (altså virkelig ikke). Men det skriver du så ikke - det ville ellers have været den rigtige reaktion/afvisning af det med rønnebærrene.

Mit rønnebær har givet 34 kWh i dag. Slet ikke dårligt sådan en oktober-dag.
Du skriver jo selv som kommentar til mit indlæg at:

"klr » 04 Oct 2012, 20:20 skrev:Jeg må desværre bedrøve de sidste par ærede skribenter med, at den ændrede ordning (som vil komme om mindre end 14 dage) ikke vil være med tilbagevirkende kraft..."

Når jeg skriver at der bør være afgifter på elnettet der rammer både nye og gamle anlæg så skriver du som svar at det må du bedrøve mig med ikke kommer til at ske. Hvis det er dit argument må det enten være fordi du ikke ved hvad tilbagevirkende kraft betyder eller fordi du ikke læser mine indlæg.

Jeg er i øvrigt ikke solcellemodstander som du antager men både rød, grøn og tilhænger af diverse afgifter så længe de rammer fornuftigt og solidarisk. Solceller kunne jeg fint finde på at montere og har da også hentet et par tilbud hjem - jeg har dog valgt at vente til markedet kommer mere i balance og det her tilskudscirkus kommer ned på et mere langsigtet og stabilt leje.

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af Kjeld P » 05 okt 2012 16:12

Sidste nyt...
http://www.bolius.dk/alt-om/el-teknik-o ... solceller/

Nedenstående her fra;
http://www.bolius.dk/alt-om/el-teknik-o ... arsferien/

Nye regler bliver ikke med tilbagevirkende kraft

De, der allerede har investeret i solceller vil dog stadig kunne benytte de nuværende regler.

- De, der har investeret i solceller, kan dog sove helt roligt om natten. Vi kommer ikke til at lave lovgivning med tilbagevirkende kraft. Men fra det øjeblik et nyt forslag er fremlagt, vil ordningen være ændret, siger Martin Lidegaard til Jyllands-Posten.

Det kan nemlig godt lade sig gøre, at ændringerne træder i kraft så snart, at partierne har lavet en aftale, selv om lovændringerne ikke er vedtaget endnu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For mig som har investeret og har brugt de regler der gældte/gælder på det tidspunkt hvor jeg har besluttet at nu skulle det være er dette her da godt nyt. Om reglerne så er rimelige eller ej...det er jeg sådan set lige glad med...jeg har ikke opfundet dem. Det må være de der har opfundet dem som tager ansvaret. Nu vil jeg købe en varme-pumpe mere...så jeg kan få max ud af al den gratis strøm.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Zarge » 05 okt 2012 18:53

hæhæ ja der har været drama på drengen idag... "Er det nok at anlægene er tilmeldt, eller skal de også være oppe at køre for at de er "med" ..." Tror nok lige der har været run på energinet.dk de sidste par dage...


Besvar