Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skat på brænde

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Skat på brænde

Indlæg af Hjemme teori » 04 okt 2012 17:49

lamborg » 04 Oct 2012, 10:17 skrev:I grunden lidt sjovt læsningen denne tråd.
Det er ligesom om at der menes at staten er en grisk pengepuger som kun har til formål at udfører en omvendt Robin Hood og sjæle fra de fattige for egen berigelse. Men staten er sgu da os alle sammen og det danske samfund koster penge at drive.
Alternativ energi er oppe i tiden og der er indført tiltag for at sætte det i gang. Fint men det gør at samfundet mister indtægter til bugettet som jo skal hænge sammen på nøjagtigt samme måde som ens eget budget . De penge skal jo ind. Eller skal skal samfundet spare på andet for at berige nogle . Skal vi selv til at betale for at børn kan få en udannelse.? Skal vi selv betale for at komme på sygehuset.? Skal vi sløjfe folkepension og skide på dem som har slidt og slæbt? Sådan gør de jo i andre lande men er det lykken og tryghed ? .
Og er man utilfreds med afgift på brænde/piller og andet alternativt ja så kan man jo bare skifte til anden opvarming hvor der ikke er afgift på. Nåh nej det kan man ikke for der er afgift på alt andet. Kunne man så ikke godt sige at når alle andre betaler til fællesskabet ja så er det vel ikke rimeligt at nogen skal slippe .
Om man er rød eller blå som er de markater vores stupide presse ønsker hænge på vores politiske tilhørsforhold så bygger det danske samfund på solidaritet og fællesskab.
Vend den dog om og vær stolt af DU kan bidrage til at dette samfund er trygt og godt at leve i.
Jeg synes også det er et fint samfund vi lever i og betaler til. Problemet de sidste mange år har været at man ikke kunne regne med sine udgifter til samfundet. Og det er det der giver mange af os "samfundslede". De politikkere der sidder i dag er levebrødspolitikere som laver alverdens krumspring (afgifter) for at for at undgå at ramme for mange vælgere og derfor ikke blive genvalgt. De snakker for meget og udretter for lidt.
Mvh. Sophus


Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Skat på brænde

Indlæg af Grevens » 04 okt 2012 18:55

... det bare så fåkyng ireterende at det er umuligt at indrette sig på den lange bane ... ... når vi som samfundsborgere skal bidrage til kassen og også få vores egen kasse til at hænge sammen ... - er vi jo piskedød nød til at kunne planlægge længere end bare næste regeringsgrundlag ... ... hvor svært kan det være ??? ... ... som de kører med klatten de seneste år, har det bare været et cirkus hvor det gælder om at få de små beboere i kongeriget til at løbe derhen hvor de peger .... - for derefter at brandbeskatte og afgiftkvæle os bagefter, når tilstrækkelige personer har gjort som de anbefaler ...

.. det bedste er altid at gøre det modsatte af hvad de anbefaler ... - så nu sætter jeg mig ud i solen, ved mit asbesttag, kratter lidt i PCB fugerne, ryger røgtobak og nyder synet af naboens traktor der oser afsted uden partikelfilter, mens jeg drikker en kasse kolde bajerer og spiser importerede kartofler med tyyk brun sovs, lavet på 50% fløde ...
...

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Skat på brænde

Indlæg af Flemmingth » 04 okt 2012 20:15

Grevens » 04 Oct 2012, 18:55 skrev:... det bare så fåkyng ireterende at det er umuligt at indrette sig på den lange bane ... ... når vi som samfundsborgere skal bidrage til kassen og også få vores egen kasse til at hænge sammen ... - er vi jo piskedød nød til at kunne planlægge længere end bare næste regeringsgrundlag ... ... hvor svært kan det være ??? ... ... som de kører med klatten de seneste år, har det bare været et cirkus hvor det gælder om at få de små beboere i kongeriget til at løbe derhen hvor de peger .... - for derefter at brandbeskatte og afgiftkvæle os bagefter, når tilstrækkelige personer har gjort som de anbefaler ...

.. det bedste er altid at gøre det modsatte af hvad de anbefaler ... - så nu sætter jeg mig ud i solen, ved mit asbesttag, kratter lidt i PCB fugerne, ryger røgtobak og nyder synet af naboens traktor der oser afsted uden partikelfilter, mens jeg drikker en kasse kolde bajerer og spiser importerede kartofler med tyyk brun sovs, lavet på 50% fløde ...
Jeg kan kun høre naboens traktor idag, men ser på hans 200 øko-køer som går på den anden side hegnet. Hvor er de dog beroligende at se på. Fuldstændig afslappede, drøvtyggende og methangas pruttende. Når man sidder der på brændestablen med ild i piben, øl i dåsen og synet af køerne, ja - så glemmer man faktisk alverdens ævl og kævl for en stund. Det er ren psykoterapi.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Skat på brænde

Indlæg af Hjemme teori » 04 okt 2012 20:19

Shh Flemming. - Ellers får du bare en naturafgift, samt langt din have om til randzone
Mvh. Sophus

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Skat på brænde

Indlæg af Flemmingth » 04 okt 2012 20:28

Hjemme teori » 04 Oct 2012, 20:19 skrev:Shh Flemming. - Ellers får du bare en naturafgift, samt langt din have om til randzone
OK - så stikker jeg piben ind cigar.gif
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Skat på brænde

Indlæg af Hjemme teori » 04 okt 2012 20:33

Jamen det er da kun rimeligt at andre skal kunne sidde på din brændestak og nyde naboens køer!!
Mvh. Sophus

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Skat på brænde

Indlæg af lamborg » 04 okt 2012 20:37

Flemmning. Hvor er det dog skønt skrevet.. jeg sidder her på arbejde på 6 sal i en kæmpe bygning midt i København og roder med alle mulige fejl på alverdens routere og linier som ikke vil makke ret . Så er det sgu da skønt at tænke på. Godt jeg skal hjem til heden imorgen. :-)
Grevens : Sådan har det jo altid været. Det er ikke noget nyt under solen.
Og så en lille PS.
Hvordan kan folk som gør i alternativ co2 venlig energi have ondt i røven over at landmanden skal holde afstand med hans gylde og spøjtemidler til vandløb . Men det alternative er måske kun for egen vindings skyld så skide med naturen :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Skat på brænde

Indlæg af Hjemme teori » 04 okt 2012 20:58

lamborg » 04 Oct 2012, 20:37 skrev: Hvordan kan folk som gør i alternativ co2 venlig energi have ondt i røven over at landmanden skal holde afstand med hans gylde og spøjtemidler til vandløb . Men det alternative er måske kun for egen vindings skyld så skide med naturen :-)
Hej Lamborg

Jeg er både landmand og fyrer lidt CO2 neutralt. Nu dyrker jeg ikke mine jorder intensivt så jeg har aldrig hverken sprøjtet eller gødet i de nye randzoner, men nu må jeg ikke dyrke det på rimelige vilkår længere og selvfølgelig skal offentligheden så have ret til at bruge dem !! -når jeg ikke dyrker dem alligevel.
Det var ikke så meget for at starte en diskussion om randzoner men for at beskrive andre steder hvor jeg mener vores lovgivende forsamling laver en gang makværk, fordi de mener det har vælger tække. Dem der ved noget om det siger at det er spild af penge, brug dem på en anden måde(de kloge har beskrevet hvordan), det får vi meget mere miljø for, men det har desværre bare ikke vælgertække.
Jeg tror det er det samme med skat på brænde- De skal blive enige og det har de svært ved, men så skal det samtidigt have vælgertække ellers vil ingen på borgen stemme for det.
Mvh. Sophus

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Skat på brænde

Indlæg af Flammen » 04 okt 2012 21:00

fatter har en landbrugsejendom, hvor 16Ha af landbrugsjorden er skov. han vedligeholder skovene ved at save det vindfældede træ og plante nyt. når dagen er omme, er det faktisk en dyr løsning. med et pillefyr kunne han opvarme boligen mindst lige så billigt. spare kædesave, kæder, brændstof, traktor, vogn, arbejdsløn, flishugger osv. for slet ikke at tænke på den komfort han ville opnå med alternativerne
skulle han yderligere betale 7000kr for sit arbejde, så er jeg sikker på han smider ½hundre halmknipper i vindsiden, og brænder skovene ned. vi skal jo alle spare!!! hvor er entisamentet til bæredygtighed, økologi, og ansvar for vores miljø?

jeg kan gå rundt om hjørnet og købe min mælk, men kunne såmænd også vælge at cykle de 5,5km til netto og spare 1,70kr/l. skal vi følge den røde tråd, så burde jeg jo beskattes af de sparede 1,70kr. Haallooo, nu må i sq spænde hjelmen

nu er solcellefolkene også blevet repensenteret i tråden, så de får også lige min mening. tag en kleenex og tør jeres øjen.... i skulle måske have sat jer ind i hvad i gik ind til. der var fra politisk side fra start gjort opmærksomt på at nettomålerordningen ville være en kikstarter, som efter behov ville bliver rettet til undervejs. kan ikke forstå hvad der skulle være svært ved at forstå ved den udmelding!

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Skat på brænde

Indlæg af Bjarke J » 04 okt 2012 22:00

Hjemme teori » 04 Oct 2012, 20:58 skrev:
Hej Lamborg

Jeg er både landmand og fyrer lidt CO2 neutralt. Nu dyrker jeg ikke mine jorder intensivt så jeg har aldrig hverken sprøjtet eller gødet i de nye randzoner, men nu må jeg ikke dyrke det på rimelige vilkår længere og selvfølgelig skal offentligheden så have ret til at bruge dem !! -når jeg ikke dyrker dem alligevel.
Det var ikke så meget for at starte en diskussion om randzoner men for at beskrive andre steder hvor jeg mener vores lovgivende forsamling laver en gang makværk, fordi de mener det har vælger tække. Dem der ved noget om det siger at det er spild af penge, brug dem på en anden måde(de kloge har beskrevet hvordan), det får vi meget mere miljø for, men det har desværre bare ikke vælgertække.
Jeg tror det er det samme med skat på brænde- De skal blive enige og det har de svært ved, men så skal det samtidigt have vælgertække ellers vil ingen på borgen stemme for det.
Jeg synes det giver fin mening at der ikke må sprøjtes og gødes i randzonerne. Men at der ikke må dyrkes overhovedet lugter lidt af nogle speltkusser fra østerbro der ikke har sat sig ordentligt ind i den verden de åbenbart bestemmer over... På cirka samme måde som hele varmepumpemafiaen.


Besvar