Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Panik før lukketid

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Besvar
klr
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 166
Tilmeldt: 18 apr 2012 17:27

Panik før lukketid

Indlæg af klr » 01 okt 2012 23:12

Rasmus Jensen » 01 Oct 2012, 22:58 skrev:
Tror ikke de piller ved dem der er på "ikke afskrivnings ordningen" nu.
Vær lige opmærksom på, at for samtlige der har købr solcelleanlæg i 2012 er der ikke valgt ordning før selvangivelsen skal udfyldes. En forskudsregistering er kun en forskudsregistering. Alt kan vælges om, når selvangivelsen skal laves. Først der er det endelige valg. Sådan er hele skattesystemet indrettet jo.

Og i øvrigt er dit gæt helt hen i vejret. Det vil ikke komme til at berøre "eksisterende" anlægsejere.

Så du kan godt nå at gå over på afskrivningsordningen icon_cheesygrin.gif


dannidines

Panik før lukketid

Indlæg af dannidines » 01 okt 2012 23:45

klr » 01 Oct 2012, 23:12 skrev:
Vær lige opmærksom på, at for samtlige der har købr solcelleanlæg i 2012 er der ikke valgt ordning før selvangivelsen skal udfyldes. En forskudsregistering er kun en forskudsregistering. Alt kan vælges om, når selvangivelsen skal laves. Først der er det endelige valg. Sådan er hele skattesystemet indrettet jo.

Og i øvrigt er dit gæt helt hen i vejret. Det vil ikke komme til at berøre "eksisterende" anlægsejere.

Så du kan godt nå at gå over på afskrivningsordningen icon_cheesygrin.gif

det vel ikke mere hen i vejret end afgiftreglerne for gulpladebiler med skæringsdato omkring 1997?!

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Panik før lukketid

Indlæg af Thomas83 » 02 okt 2012 05:43

Ellers en god gættekonkurrence vi har gang i :toofunny:
Hvor om alting er så bliver jeg lidt harm når vi skal være åhh så grønne i danmark og gå forrest i verden hvad det angår også vil de gudhjælpme stoppe det fordi det er en succes og tænk, det skaber jo lidt vækst i lille dk

Vi har sku da slet ikke råd til at være co2 neutrale, hvis alle køber en lille wv lupo i morgen kommer den jo til at koste kassen at køre i :(
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Flammen » 02 okt 2012 07:19

selvfølgelig skal der ekstra skat og afgifter på produktionen fra solceller. hvordan skulle staten ellers have råd til at købe co2 kvoter i udlandet :roll:

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Panik før lukketid

Indlæg af Thomas83 » 03 okt 2012 11:08

http://www.bt.dk/politik/klimaminister-u...l-afgifter

Det ser ud til at dem som har/bestilt solcelleanlæg slipper, det jo gode nyhedder icon_cheesygrin.gif
Nogen som ved mere???
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd


Jarnved
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 198
Tilmeldt: 15 apr 2012 17:33
Mit fyr: Scotte Blackstar 10KW
Areal: 165 m2
Brændsel: Træpiller,solceller 6kW
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 16
Årligt forbrug: 5,2 ton
Geografisk sted: Karrebæksminde/Klinteby
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af Jarnved » 03 okt 2012 11:42

Det er jo dejligt at læse! :)
Du skal ikke hænge med hovedet hvis du står i lort til halsen!

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Panik før lukketid

Indlæg af EKP » 03 okt 2012 18:32

Thomas83 » 03 Oct 2012, 11:08 skrev:http://www.bt.dk/politik/klimaminister-u...l-afgifter

Det ser ud til at dem som har/bestilt solcelleanlæg slipper, det jo gode nyhedder icon_cheesygrin.gif
Nogen som ved mere???
"...han ikke har benyttet sig af hverken håndværkerfradrag eller søgt andre direkte tilskudsordninger til opførelsen..." - sådan en gang fis at fyre af - hvor meget skal vi vædde med at det bare er fordi han allerede har brugt fradraget til noget andet. Det kunne selvfølgelig også tænkes at der ligger en stor pulje med mulige tilskud som han bare ikke ORKER at søge - jeg tvivler :?

Man må sige at det er noget af en favorisering hvis dem der etablerer solceller inden nytår i al tid fremover slipper for at skulle betale tilskud til driften af vores fælles elnet. Jeg tror faktisk de får lidt svært ved at stemme den igennem. Men det afhænger vel i bund og grund af hvor mange procent af de kære folkevalgte der har solceller hjemme på matriklen :great:

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Panik før lukketid

Indlæg af Hangaard » 03 okt 2012 18:53

Alle dem der har investeret ret store beløb i solceller har da gjord det i "god tro" og under de regler man regner med er gældene for en, hvorfor skal de pludselig straffes for det ?
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Panik før lukketid

Indlæg af BWJ » 03 okt 2012 19:02

Nu er der meget snak om, at dem med solceller skal betale til det fælles elnet´s drift, jamen det er da fair nok :wink: .
Men skulle de ske, at der skal betales en afgift, så forventes det da selvfølgelig også, at solcelleejeren bliver afregnet med fuld pris af overskudsproduktionen, hvorfor skulle vi "forære" el til det fælles net for skaldede 60 øre/KwH ??? og så samtidig betale afgift...
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Panik før lukketid

Indlæg af Thomas83 » 03 okt 2012 20:36

Nyt sladder :P
Har hørt fra vores lokale elektrikker installatør at vi, og selvfølgelig med tilbagevirkende kraft skal betale moms af den producerede kwh pris (ca. 60øre)
Det vil for mit vedkommende betyde 4900kwh årligt x 0.60øre = 2940kr (råpris for el) x 1.25 =3675kr Moms udgør 735kr
Som jeg så har forstået det går jeg glip af 735kr om året x 10 år er 7350kr og det svare ca. til at tilbagebetalingstiden på anlægget øges med ca. 9 måneder, det overlever vi jo nok hvis det er det eneste :great:
Noget andet han sagde var at fra på mandag SKAL alle der sætter solceller op have en autorisation (kommer til at gøre naller på de tømrere
og andre små firmaer osv. der har slået sig ned på dette emne) + at alle invertere skal være 3 faset

Hæng mig endelig ikke op på noget, det er kun noget jeg har hørt fra installatøren :oops:
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd


Besvar