Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Akkuskruemaskine

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af Tom_AT » 25 sep 2012 23:52

Denne her var måske noget.. Den er også rimeligt let
http://www.prishammeren.dk/shop/hitachi ... 1351p.html

Men så er den Makita jeg linkede til tidligere billigere, lettere og lige så stærk.
http://www.prishammeren.dk/shop/makita- ... 2001p.html


LCB
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 23 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af LCB » 26 sep 2012 20:51

http://www.hilti.dk
Vi bruger efterhånden kun Hilti på job, og jeg mener bestemt den er de fleste andre overlegen, men kender ikke prisen til private.
jeg har selv købt en gennem mit arbejde og er rigtig godt tilfreds.
Mvh

Lcb

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Akkuskruemaskine

Indlæg af klinten » 27 sep 2012 08:06

Jeg har en Makita på jobbet. Men jeg bruger den sku nok mest hjemme. Den har aldrig brokket sig og er blevet brugt flittigt i 4 år nu. En super maskine. Det er en 14.4V jeg har. Nu har jeg ikke søgt, men de ligger vist i den dyre ende, jeg kiggede lige hurtigt hos Carl Ras, og der lå de på 2000+.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

calle

Akkuskruemaskine

Indlæg af calle » 28 sep 2012 08:02

Mange tak for fine svar og links. Har surfet og drømt flere timer på prishammeren.dk og har været ude hos den lokale XL-byg i deres prof.afd. for at ose lidt. Fik oplyst af ekspedienten, at de fik en Metabo på tilbud til 999,- i uge 41. Fik ikke lige oplyst modellen, men den var med li-lon batteri. Ingen af jer har nævnt det mærke. Er der mon en grund til det ?

Venlig hilsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af Tom_AT » 28 sep 2012 10:13

Min personlige holdning er at metabos akku-maskiner skal man holde sig fra. De er slet ikke af samme lækre kvalitet som deres 230v maskiner. Herude på skibet har vi haft metabo, magen til skrammel. Batterierne går i stykker for et godt ord. På er togt, ca 2 mdr røg 3 batterier. Plasticen knirker og giver sig når den skal arbejde. Og til sidst, gear-vælger til højt/lavt gear sidder det mest tåbelige sted så man meget let kommer til at sætte den i frigear når man holder maskinen med 2 hænder.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af Tom_AT » 28 sep 2012 11:46

Nå ja, lige en ting mere.

Metabo er trods det jeg før skrev, ikke noget billigt mærke. Og XL-Byg er bestemt overhovedet slet ikke noget billigt sted at handle. Derfor, har de sådan en på tilbud til 1000,- i deres prof-afdeling er helt sikkert + moms. Ydermere er det sikkert også en billig hobby-maskine fra Metabo.

Jeg ville helt klart kigge på pris-hammeren igen. Der er jo masser at vælge i mellem, også inden for dit budget. Forstår ærligt talt slet ikke at du overvejer XL-byg når der findes langt billigere steder at handle.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af Jobak » 28 sep 2012 18:44

calle » 28 Sep 2012, 08:02 skrev:Mange tak for fine svar og links. Har surfet og drømt flere timer på prishammeren.dk og har været ude hos den lokale XL-byg i deres prof.afd. for at ose lidt. Fik oplyst af ekspedienten, at de fik en Metabo på tilbud til 999,- i uge 41. Fik ikke lige oplyst modellen, men den var med li-lon batteri. Ingen af jer har nævnt det mærke. Er der mon en grund til det ?

Venlig hilsen
Så skal du da vist ha pudset brillerne.. eller også gider du ikke læse alle de fine indlæg vi laver til dig :D
CITAT:
Prøv evt også at kigge efter Metabo, jeg havde en 9V i mere end 10 år. tør næsten ikke tænke på hvor mange huller og skruer den har stannet.
De pralede af at de var de eneste med gearkasse med metal tandhjul. De er de nok ikke mere. Det var ihvertfald "kram" i gamle dage.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

calle

Akkuskruemaskine

Indlæg af calle » 28 sep 2012 19:19

Når man nu er ude og handle, så kan man da lige så godt ose lidt. Det hygger jeg mig ihvertfald med. Der er jo også forskel på at se og røre ved et stykke værktøj samt føle balancen i det, og så på at se det på en internetside. Desuden er jeg fræk nok til at "ose ude og handle hjemme" :oops: OG så var det bare lige, at Metabo kom ind fra sidelinien - derfor ! Iøvrigt er de 999,- kr. incl moms, men hvad hjælper det, hvis det er noget skrammel.

Og til Hr. Jobak. Sorry. Havde godt læst dit indlæg, men glemt det igen - beklager. Har lige nærlæst ALLE indlæggene igen, og kan forsikre, at INTET er spildt :great:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af Jobak » 28 sep 2012 19:22

calle » 28 Sep 2012, 19:19 skrev:Når man nu er ude og handle, så kan man da lige så godt ose lidt. Det hygger jeg mig ihvertfald med. Der er jo også forskel på at se og røre ved et stykke værktøj samt føle balancen i det, og så på at se det på en internetside. Desuden er jeg fræk nok til at "ose ude og handle hjemme" :oops: OG så var det bare lige, at Metabo kom ind fra sidelinien - derfor ! Iøvrigt er de 999,- kr. incl moms, men hvad hjælper det, hvis det er noget skrammel.

Og til Hr. Jobak. Sorry. Havde godt læst dit indlæg, men glemt det igen - beklager. Har lige nærlæst ALLE indlæggene igen, og kan forsikre, at INTET er spildt :great:

Venlig hilsen
Alt forladt... icon_cheesygrin.gif :great:

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Akkuskruemaskine

Indlæg af Zarge » 28 sep 2012 19:47

Metabo er efter min mening "outdated" Altså sådan at forstå at det tidligere var fine robuste, dog også tunge/klodsede maskiner, men at de er faldet noget af på kvaliteten... Det er min personlige, og helt uvidenskabelige vurdering, men smag og behag er jo forskellig... ;-)


Besvar