Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stampemøllens piller ikke go'e ?

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Wheelie
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 21 sep 2007 13:29
Mit fyr: Dantrim Villamatic på Baxi Solo+
Areal: 178+70kvm
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 5-8
Geografisk sted: Høng
Kontakt:

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af Wheelie » 23 okt 2007 14:26

Jeg har også fået 2 paller af dem i de gule poser, og jeg har ingen problemer.
En kammerat der har købt hos Stampemøllen fortalte at en af hans kammerater også har købt hos Stampemøllen og hans piller er meget mørke, hvor mine og min kammerats er lyse ala spånplade :?
Dantrim Villamatic Flex på en Baxi MB Solo+ mk2
Nu med automatisk oliedosering i fødesnegl

Dækpusher i fritiden :)
http://www.sortedaek.dk


Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af Mr. X » 23 okt 2007 14:38

Så har jeg hørt fra Stampemøllen, og det SER altså ud til at det må være et indstillings-spørgsmål på fyret - så jeg må lige have fat i Karsten og høre om han har nogen ideer !

Svaret fra Stampemøllen er her :
Til Allan

Tak for din Mail
Jeg formoder du har ordrenr. xxx
Vi er altid kede af at en kunde har en dårlig oplevelse med Stampemøllens træpiller og heldigvis er det meget få som vi erfarer har et problem med vores produkt. Oftest kan justeringer af fyringsanlægget afhjælpe disse besværligheder.

1. stampemøllen.dk's træpiller er udelukkende produceret af frisk ren savsmuld og flis på vores nye pillefabrik i Ribe. Råvaren som er barkfri kommer fra vores eget savværk samme sted.

2. Vi har løbende kontrol af kvaliteten via Teknologisk Institut som er en uafhængigt og anerkendt kontrol. Vi fremlægger vores analyser på hjemmesiden og ønske på alle måder at fortælle
om vores kvalitet. Alle analyser er testet for slaggedannelse og de har alle betegnelsen ingen slagger, ydermere er vores askeprocent helt nede under 0,4%.

3. Udfra dette håber at vi har svaret seriøst på din mail og at dine besværligheder må skyldes andet end kvaliteten af vore træpiller.

Ret praktisk må der selvfølgelig ikke være rester tilbage som kan hindre en optimal forbrænding. Hvis ikke anlægget kan holde sig selv rent skal urenhederne følgelig fjernes.



Med venlig hilsen
stampemøllen.dk

Niels Erik Præstekær

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af thy » 23 okt 2007 15:03

pillen skrev:Hejsa.

Jeg har også købt disse piller.. og det giver fandme ikke andet end bøvl.. så når de er brugt er jeg færdig med det lort... troede ellers de var gode..

Claus AKA pillen
lige et spørgsmål sælger du selv piller?
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af pillen » 23 okt 2007 15:19

hejsa.

Næ.. Det gør jeg ikke. har ikke engang overvejet det.

Claus AKA pillen.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af thy » 23 okt 2007 15:23

pillen skrev:hejsa.

Næ.. Det gør jeg ikke. har ikke engang overvejet det.

Claus AKA pillen.
godt så.... det er fordi din underskrift kan misforstås :shock:
og der ved kunne det forstås som om du rakkede andet firma ned...

jeg mener dog at have set på et tidspunkt at AKA pillen... betyder noget andet :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af pillen » 23 okt 2007 15:32

Hejsa.

AKA er engelsk og betyder faktisk bare, at man også hedder noget andet.. Claus er mit rigtige navn og så aka pillen , som er mit kaldenavn.

Claus AKA pillen

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af BFE » 23 okt 2007 15:50

Jeg har nu skrevet en mail til Stampemøllen A/S, fordi jeg jo kan se, at der er adskillige andre der har oplevet noget lignende som mig.
Det vil jeg naturligvis ikke betale for, men med svaret fra Stampemøllen A/S til Mr.-X, er der nok ikke meget service at hente.
Har kommer mailen i sin fulde længde. (Obs: jeg har købt 2x 960 kg og de billeder jeg refererer til, er de samme jeg har lagt ind i denne tråd)

Kære Stampemøllen A/S,

Jeg skriver til jer fordi jeg har store problemer med de piller i har leveret og vil gerne reklamere, da jeg synes det er lidt af en ulykkelig situation jeg er havnet i.
Da jeg havde brændt omkring 20 poser af, fik jeg tilfældigvis at vide fra en VVS-mand, at disse piller gav slagger.
Jeg checkede straks mit træpillefyr og fandt hele herden fyldt med slagger. Se vedhæftede billeder.
Dette forløb har fundet sted ved anvendelse af en kombinationen 16KW BioComfort pillebrænder / Salamander kedel.
Dette er for få dage siden ændret til en kombination af 16KW BioComfort pillebrænder / Woody OpopH418. Og billedet der nu tegner sig, er det samme.
I begge tilfælde er brænderen optimeret og justeret til bedste forbrændingen, men altså stadig slagger.

Jeg kunne formode, at jeg er blevet ejer af et parti piller der måske ikke opfylder normen og jeres kvalitetsstandard og derfor ikke giver mig det fulde udbytte af den lovede energimængde pr kilogram, men jeg kan naturligvis ikke bevise dette.
Tilbage står jeg med en brænder der skal renses meget ofte for at sikre en korret forbrænding og dette vil stå på intil partiet er opbrugt.

Det vil for mig naturligvis være meget nærliggende, ikke at handle med Stampemøllen A/S igen, for at undgå en gentagelse, og i stedet gå tilbage til min tidligere pilleleverandør.
Men måske vil i vise god kundeservice og vilje til at løse problemet ved at kompensere mig økonomisk, enten ved hjælp af en delvis kontant tilbagebetaling eller i kunne levere nogle nye piller u.b. af den kavalitet i reklamerer med.

Jeg vil sætte pris på snarlig handling, idet jeg er bortrejst 2 uger ad gangen (næste gang om en uge) og i den periode vil min kone stå alene med problemerne.

Mvh,
BFE
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af Fyrteknik » 23 okt 2007 16:09

Nu skal man jo nok ikke bare give Stampemøllen hele skylden, for der er da også nogen som har kørt problemfrit
med deres piller, jeg har da hørt flere gode historier om deres piller, end dårlige.

Jeg måtte også selv justere lidt på min Bio 18 brænder, så måske man ikke bare skal fylde piller på og så tro at alt
er i orden.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af thy » 23 okt 2007 17:46

det er mærkeligt den forskel der er på div piller....

nogle er gode til ens fyr andre er ikke.... men samme fyr kører fint med dem andre steder..

pausefyrer i meget jer der har problemerne(tænker på om slakkern op står under pause pga laver temp)...hvis det er tilfældet så kan lidt foder kridt måske hjælpe på det..

tja... er det dem der fik først der har problemer(tænker på om det er rest piller fra sidste vinter)

har kammerat der får der fra normalt han har ikke haft nogle problemer med dem.... ved dog ikke om han har købt af dem til denne sæsong..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Guldsmeden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 64
Tilmeldt: 07 jan 2007 16:01
Mit fyr: DB 740 LE fra Stokergården
Areal: 220 + 50m2 udhus
Brændsel: Korn eller træpiller, alt efter pris.
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: ca. 7 T
Geografisk sted: Køge

Re: Stampemøllens piller ikke go'e ?

Indlæg af Guldsmeden » 23 okt 2007 18:25

Mine piller blev også leveret i de beigefarvede poser - Ligesom dem på billederne.
Vil dog straks sige at SÅ mange slagger som BFE slås jeg da heldigvis ikke med. :shock:
Tror vel at jeg får en slagge på ca. 2,5 dl dagl. - Næsten som når man kører på hvede :roll:

Mit fyr pausefyrer da i ny og næ, men det gjorde det jo også med de andre piller jeg har prøvet i år.
Faktisk pausefyrer jeg jo mindre nu, med disse - Nu da vi er kommet lidt længere ind i fyringssæsonen :wink:

Jeg føler mig ikke snydt. Pillerne var jo de billigste på markedet, kvaliteten viste sig blot at være derefter. :wink:
Hvis jeg var lokomotivfører på et damplokomotiv, ville jeg konstant hive i fløjten.

Tag vare på det uerstattelige !


Besvar