Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Første fejl på min 1.5'er

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Første fejl på min 1.5'er

Indlæg af holm » 23 okt 2007 12:32

Den sidste uges tid er min 1.5'er begyndt at "gå ud". Den kørte uden problemer overhovedet hele sidste sæson, men efter 1½ måneds kørsel er den nu begyndt at køre med fejl.
Problemet er at blæseren sætter ud, i starten troede jeg det var en sikring der gik og det passede da også med at når jeg skiftede sikringen (afbrød strømmen på en fase) kunne blæseren starte igen. Men her til morgen var den helt gal, jeg kunne overhovedet ikke få liv i den, og jeg målte endda nogle af de gamle sikringer jeg havde skiftet og fandt da også ud af, at ingen af dem var sprunget, så fejlen måtte jo ligge et andet sted.
Jeg ringede til min VVS pusher, som kom med det samme og kiggede på Baxi'en. Den ville stadig ingenting. Vi åbnede frontpladen ind til styringen og bingo, så startede blæseren..... Den stoppede så igen efter ca. 5 minutter og krævede lidt roden rundt med ledninger m.m. så kom den igen. Efterfølgende stoppede den flere gange hvor jeg med nød og næppe og lidt "pillen hist og pist" fik gang i den igen.

Status er, at smeden nu har ringet til Baxi og en montør kigger forbi i morgen for at undersøge anlægget, konklusionen indtil videre er at det må være en defekt styring, da der er konstant 400V til hele anlægget, så det er næppe en fase der falder ud. Jeg har dog lagt mærke til at jeg har lidt mus der roder rundt inde i fyret, alle mulige steder, så jeg håber ikke de har gnavet i noget der så absolut ikke er mad....

Jeg vender tilbage med status på forløbet, så andre måske kan få glæde af "oplevelsen".


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Første fejl på min 1.5'er

Indlæg af thy » 23 okt 2007 13:30

træls lyder som kold lodning eller løs ledning(gnavet ledning)

men som pc mand er jeg ret sikker på du har tjækket for løse ledninger

blæsern er tilsluttet Klemmerække j2 NR 5 og 6 er der strøm her må det være blæser ledning/blæser....
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Re: Første fejl på min 1.5'er

Indlæg af holm » 24 okt 2007 15:10

Baxi montør kom fra morgenen i dag, vi snakkede lidt om fejlen og han skiftede et "udlæsnings print" som han mente måtte være årsagen. Flink mand ellers :) som også ændrede lidt på indstillingerne i øvrigt. Han mente ikke fabriks indstillinger var helt gode nok, så han pillede lidt ved den :) Jeg har ikke noteret mig de præcise tal, men den har fået nogle sekunder/% hist og pist.
Såfremt det ikke løste problemet ville han skifte det andet print også, men nu må vi se. Indtil videre kører det perfekt igen.

:great: til Baxi herfra, hurtig service.


Besvar