Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt pillefyr + skorsten

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
jeppetl
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 mar 2012 13:53
Mit fyr: Woody 16kw, BS1016 kedel, Woody 10 styri
Areal: 275kvm.
Brændsel: Barlinek 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7800
Årligt forbrug: 5,8

Nyt pillefyr + skorsten

Indlæg af jeppetl » 27 sep 2012 16:45

Hejsa,

Jeg er i en situation hvor jeg har et totalskadet gasfyr og vil i den anledning skifte til et pillefyr.

Mit hus er for nyligt renoveret, så det er top isoleret fra kælder til kvist (facadeisolering + ny 1. sal). I alt har jeg vel omkring 275kvm. der skal opvarmes. Der nok gulvvarme i ca. halvdelen og radiatorer i resten.

Jeg har 80kvm. garage og det er her fyret skal stå. Der har tidligere været en gammel salamanderkedel med oliebrænder, men både skorsten og salamander er skrottet.

Hvor det gamle fyr har stået har jeg to stk. løgstør rør der går over til mit hus og de kan ret nemt kobles på min installation.

Jeg vil gerne have en gør-det-selv løsning og er på anbefaling kommet frem til at jeg skal have et fyr fra Nordjysk Bioenergi.

Hvor finder jeg billigst et komplet tilbud på de dele jeg skal bruge? Jeg skal naturligvis bruge lidt vejledning ift. korrekt skorsten og dele til monteringen.

Jeg er kommet frem til, at jeg skal have en 16kw brænder og en af de nye blackstar kedler og så forventer jeg at en 320L silo er fin til at starte på. Jeg regner med at en stålskorsten er fin til formålet det gamle hul op gennem troldtekt-pladerne er lige til at bruge igen, blot jeg saver gennem krydsfinér og pap.

Er der nogen som har en idé om hvad sådan en omgang koster?

Vh. Jeppe
De bedste hilsner

Jeppe Raabjerg Larsen


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Nyt pillefyr + skorsten

Indlæg af Ulrik » 27 sep 2012 17:12

Du kan tage et kig på den Stoker Pro aftale der reklameres for oppe i toppen: viewtopic.php?f=103&t=14672
Men ellers skal man jo tage kontakt til flere og sikre sig at man får den billigste samlede pris.
MvH Ulrik©

Besvar