Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nyt stokerfyr

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

nyt stokerfyr

Indlæg af kadett 76 » 26 sep 2012 17:09

jo jo det var da nemmere men da han ikke har en profil og det er mig der er vvs har han lokket mig til det, jeg har også forklaret ham at jeg ikke tror der findes et perfekt fyr til ham, men vil da gerne forsøge at finde det bedst mulige alternativ til ham, ved bestemt godt at vi ikke kommer så langt ned i ydelse på træ, der må han jo sætte en buffer op eller sjatfyre, bedste alternativ lige nu er et gejs 16kw anlæg der vist ikke er helt godkendt til træ (men kan) på stoker kan den køre 3-16kw modulerende, men det kunne være rart at finde ud af om der er andre alternativer...


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

nyt stokerfyr

Indlæg af Smut 25 » 26 sep 2012 22:33

Har selv haft alle de ideer med alternativ da jeg kørte foderbil men tro mig aldrig mere
Der er et slogan der hedder "Det ender med en Lilly"

Jeg siger bare når det er alternativt så "ender det med træpiller" det er så nemt
henter min første scotte på fredag og jeg glæder mig

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

nyt stokerfyr

Indlæg af kadett 76 » 26 sep 2012 23:08

tja jeg fyrer med: kattemad, småkager,brødrester, savssmuld og træpiller og når jeg er hjemme med træ, hans onkel fyrer med korn, minksavsmuld og træpiller så det kan lade sig gøre at fyre med andet, men han onkel har haft mange problemer med sit anlæg og vil ikke anbefale det og mit (dansk stoker units) er tiden løbet fra og det kan ikke godkendes til træ mere, jeg har selv sat en del stokere op (gejs, baxi, dsu) men der er ikke rigtig nogen forkromet løsning i noget af det

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

nyt stokerfyr

Indlæg af newpas » 27 sep 2012 00:09

Alcon multistoker 175-13 er som navnet siger på 13 KW

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

nyt stokerfyr

Indlæg af KristianVilhelm » 27 sep 2012 07:27

Som mange andre har skrevet, er det den ene selvmodsigelse efter den anden. Hvis fyret selv skal kunne starte op, hvorfor er effekten så fald så vigtig? mange fokusere udelukket på effekten. Har selv et 25kw, og et meget lille hus, med et begrænset forbrug.

Har en 1000L akku forbundet med 2 følere, der selv starter stopper fyret. For mig at se er jeg godt dækket ind til ændringer/udvidelser i fremtiden.

Af stokere du kunne kigge mod: Twinheat, reka, benekov, ksm, baxi. - Sørg for at holde øje med hvad du får med af udstyr.

Med venlig hilsen

Kristian Vilhelm


kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

nyt stokerfyr

Indlæg af kadett 76 » 27 sep 2012 09:43

huset kræver kun 10 kw så det er vigtigt at stoker kan modulere derned og meget længere da den ellers ikke kan køre om sommeren, det er også vigtig at få en brændekedel på få kw hvis man gerne vil undgå buffer, merudgiften til sådan en skal jo også tjenes hjem, hvis dyret ikke skal stå og pausefyre er det vigtigt at den selv kan tænde efter nogen timers trædrift, jeg kører også selv med for stor effekt til huset så jeg ved godt at det kan lade sig gøre men det er lettes at køre med hvis det passer nogenlunde sammen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

nyt stokerfyr

Indlæg af Tom_AT » 27 sep 2012 10:40

Det lyder godt nok lidt hul i hovedet det her, at man absolut vil fyre på den mest uøkonomiske måde overhovedet muligt.

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

nyt stokerfyr

Indlæg af kadett 76 » 27 sep 2012 10:48

sådan nogle kommentare giver jeg godt nok ikke meget for, jeg har fået en opgave og beder om hjælp til at løse den bedst muligt, hvis man ikke kan hjælpe kan man jo bare sige det istedet for alle disse dumme kommentarer

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

nyt stokerfyr

Indlæg af Tom_AT » 27 sep 2012 10:54

kadett 76 » 27 Sep 2012, 10:48 skrev:sådan nogle kommentare giver jeg godt nok ikke meget for, jeg har fået en opgave og beder om hjælp til at løse den bedst muligt, hvis man ikke kan hjælpe kan man jo bare sige det istedet for alle disse dumme kommentarer

Jamen hvilken hjælp er det du/i forventer?

Flere har jo allerede skrevet at det jo nærmest ikke kan lade sig gøre. Så kan det da ikke hjælpe at man bliver på tværs og ligefrem forlanger at få hjælp, på trods af at det sandsynligvis ikke kan lade sig gøre.

Kristianvilhelm har jo allerede kommet med et eventuelt løsningsforslag. Men det er åbenbart ikke brugbart på nogen måde.

kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

nyt stokerfyr

Indlæg af kadett 76 » 27 sep 2012 11:02

jeg ved udemærket godt at den forkromede løsning ikke findes i dette tilfælde, det har jeg også skrevet flere gange, jeg prøver at finde det bedst mulige alternativ, og jeg kigger faktisk også nærmere på de forslag der er kommet, intet er udelukket endnu, der er rigtig mange fyr derude og alle sælgere har jo verdens bedste produkt, det er jo bare ikke virkelighed, derfor er det at jeg spørger efter hjælp på et forum da folk har nogle erfaringer at dele ud af, (du skal i hvert fald ikke vælge ...... da det ikke dur er også en hjælp til at rydde lidt op i junglen)


Besvar