Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ny kl.15 ejer

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

ny kl.15 ejer

Indlæg af sønderjyden » 21 okt 2007 16:11

Hej Alle i stoker forum!

Så fik vi vores stoker kl 15 op at køre, den har nu kørt i 1 døgn, og vi må sige den køre rigtigt godt!
vi har valgt følgende indstillinger, indtil der kommer en og justere kl fra vvs experten.
" u 0 " 65 G
"u 1 " 08 sek.
"u 2 " 40 sek.
"u 3 " 18 min.
"u 4 " 11 sek efterløb på blæser.

vi justerer løbende luft, men indtil nu kommer der kun lidt hvidt røg ud af skorstenen forbrug det første døgn 20-22 kg Nitro x da vi har valgt at starte op med disse, vi har kun 25km. til udleveringsstedet i flensborg, men vi kan jo altid skifte til træpiller hvis vi ikke er tilfredse med Nitro x
hvis nogen i forum har kommentarer til vores indstillinger så høre vi gerne fra jer, og sikke et kanon forum, på forhånd tak. :great:
MVH
en glad stoker ejer


Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af soc » 21 okt 2007 19:13

Tillykke med din nye installation og send gerne billeder ind her i forum så vi alle kan se din nye elsker :great:
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af Smedstoker » 21 okt 2007 20:50

Tillykke med Stokeren, jeg har en kammerat som har KL15 på andet år og den kører uden problemer, lige nu fyrer han med hvede. Hvor mange m² laver du varme til når du bruger 22 kg NitroX i døgnet.
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af sønderjyden » 22 okt 2007 15:25

Smedstoker skrev:Tillykke med Stokeren, jeg har en kammerat som har KL15 på andet år og den kører uden problemer, lige nu fyrer han med hvede. Hvor mange m² laver du varme til når du bruger 22 kg NitroX i døgnet.
Hej Jeg opvarmer 155 kvm de 22kg forbrug det første døgn er incl. opstart med en kedeltemp på 15 g, jeg kan se at forbruget er faldet en del, jeg ved det nok er i overkanten de 22 kg, jeg vender tilbage når kl er kørt 100% ind

MVH
Sønderjyden

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af sønderjyden » 22 okt 2007 15:46

soc skrev:Tillykke med din nye installation og send gerne billeder ind her i forum så vi alle kan se din nye elsker :great:
Hej soc
jeg sender billeder lige så snart jeg er helt færdig med mit fyrrum, mangler lige at male lidt, og skorstensfejeren var her idag, han syntes det hele var fint, untagen mit loft, så jeg skal lige have sat nyt op i gips " ups " nye regler, mit gamle fyr var en HS kombi fra 78 som stod samme sted, HS fyret var på 28 kw og det var iorden på det tidspunkt det blev installeret og frem til idag, men ok sådan er der ændringer i hele tiden, så det lære vi at leve med.

MVH
Sønderjyden


sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af sønderjyden » 06 nov 2007 16:32

Hej Forum !
Så er min KL 15 justeret og kørt ind, har netop beregnet forbruget på Nitro X siden montering af KL indtil nu er forbruget på 14KG pr døgn, regner med det falder lidt, da den først blev justeret for 3 dage siden, min egen justrering var meget tæt på den som fyrteknik lavede, så det hele køre bare, har et lille problem, stenene vil gerne tippe nedad, og de har lagt ovenpå brænderen en enkelt gang, er der nogen som har et fif, så de bliver på deres plads ?

MVH
Sønderjyden :P

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af sønderjyden » 18 nov 2007 14:08

Hej Forum
Så har vi kørt med vores KL 15 i 5 uger, så nu skulle den renses, vi fulgte vejledningen som ligger her på forum, røgkanalerne var meget beskidte, så i fremtiden bliver KL renset 1 gang pr. mdr. jeg vil foreslå at man anskaffer sig en industristøvsuger, så går det som leg, der var næsten ingen slagger, vi brugte en time, men så var KL også som helt ny.
Da vi fyrer med nitro x og de er svær at få liv i ved opstart, så har i her et godt trick, 5-6 stk briketter som i bruger når i griller om sommeren, lidt tændvædske, og når briketterne er klar, så fyld brænderen op, og læg briketterne ovenpå, start manuelt blæseren, og iløbet af 5- 10 min er der gang i nitro x en, vores forbrug har været 14,2 kg pr døgn indtil nu, huset er på 165 m2 i 1 1/2 plan og ok isoleret.
så vi er yderst tilfredse med vores KL stoker. billeder er på vej.

MVH
:lol: sønderjyden

skuret
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 nov 2007 00:03

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af skuret » 20 nov 2007 14:08

sønderjyden skrev:Hej Forum !
Så er min KL 15 justeret og kørt ind, har netop beregnet forbruget på Nitro X siden montering af KL indtil nu er forbruget på 14KG pr døgn, regner med det falder lidt, da den først blev justeret for 3 dage siden, min egen justrering var meget tæt på den som fyrteknik lavede, så det hele køre bare, har et lille problem, stenene vil gerne tippe nedad, og de har lagt ovenpå brænderen en enkelt gang, er der nogen som har et fif, så de bliver på deres plads ?

MVH
Sønderjyden :P
Hej jeg tror du har vent de to sten ude i siden forkert

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: ny kl.15 ejer

Indlæg af sønderjyden » 20 nov 2007 16:54

Hej Skuret
tak for svaret, har vent dem, og de har siddet fint siden

MVH sønderjyden


Besvar