Hej og tak for svar. Jeg er stadig lidt i tvivl om jeg skal købe en ny kedel, men hælder egentlig til at prøve nogle forbedringer på Rocaen, da jeg kan se, der er en del jeg kan gøre. Specielt med tanke på xkfc indlæg.
Jeg har brugt 8-9 tons om året til 230 kvm, ikke super isoleret hus. Men forbruget er altså kun med et fyr tændt 12 timer i døgnet, for ellers bruger det mega meget.
Jeg bruger Neova HP piller 8 mm. Der er ingen trækstabilisator (skal jeg da vidst have).
Jeg skal rense fyret i hvert fald hver 4 dag i højsæsonen. På brænderisten samler der sig en ordentlig klump, som skal fjernes hver 2 dag. Har mistet mange lysfølere pga. at det hober sig op på brænderisten. Se billeder her.
Når jeg kigger på røgen der kommer ud af skorstenen, er det sådan at den kun kan anes, som det anbefales.
Indstillinger har jeg ikke rigtig styr på mere. Der er rodet så meget med det, at jeg tænker styringen skal nulstilles til fabriksindstillinger og så starte forfra med de forbedringer jeg kan lave på Rocaen. Eller hvad tænker i ?
En nyer chip er det noget der vil rykke ret meget ?