Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

HJÆLP ::: til Inter fire

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
allank
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2012 23:57

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af allank » 13 sep 2012 00:50

Hej med jer .
Er der nogen der kender eller har en Interfire HKS LAZAR pille fyr ... har lige sat den op og tilsluttet , den skulle jo køre helt automatisk . men det første den gør er at lave knald gas i skorsten og den flækker fra bund til top . vi er helt på bar bund med de indstillinger .
Hilsen allan


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af Ulrik » 13 sep 2012 07:04

Flyttet til relevant forum

Hvad med forsikringen, dækker den?
Det samme skete nemlig for mig og der dækkede forsikringen det hele.
MvH Ulrik©

allank
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2012 23:57

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af allank » 13 sep 2012 23:19

det ved jeg ikke , jeg er så uheldig at jeg er på grønland lige nu så har jeg haft en vvs mand til at koble det sammen og en elektriker men det dur bare ikke ... og ham jeg købte den af er der ikke meget hjælp at hente . men hvad for en har du ?

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af Ulrik » 14 sep 2012 06:22

Det var dengang jeg havde en Benekov, men skylden var min egen.
Jeg legede med styringen og det resulterede i at der kom alt for meget brændsel til optændingen.
Det gav en masse puf og en revne i skorstenen.

Ham du købte den af skulle gerne kunne hjælpe dig med indstillingerne?
MvH Ulrik©

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af mgmone » 14 sep 2012 07:16

Hej Allan
En skorstens eksplosion skyldes at der tændes med forkert forhold mellem brændsel og luft, er du sikker på at din blæser og eventuel røgsuger er tilsluttet og kører som de skal, før der forsøges med ny tænding må du være helt sikker på at luft tilførslen er helt i orden, gamle piller fra mislykket optænding skal fjernes fra brænder, men inden du forsøger selv bør din leverandør stå ved din dør inden at røgen har lagt sig. For at undersøge om din kedel har taget varig skade af det store overtryk eksplosionen har givet, din leverandør bør ligeledes under søge hvorfor det er sket, en røg gas eksplosion er potentielt livsfarlig.
Hilsen
Karsten
Tekniker hos MGM boilers
http://www.mgm-pillefyr.dk
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk


allank
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2012 23:57

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af allank » 15 sep 2012 00:30

Hej Karsten ,
jeg er ikke sikker på ret meget , for jeg sidder på grønland og jeg har haft en vvs mand som godt kan sætte en hjembygget op men det her moderne skit er ikke for godt , der er også 5 føler med og en udendørs også , jeg havde så håbet på en elektrikker kunne finde ud af hvor de skulle tilsluttes men dem har de heller ikke sat til , jeg har en ide om når de er med skal nogle af dem da bruges . og jeg havde sagt at skortens fejeren skulle syne det men de har jo prøvet om det kunne starte op og det gjorde det jo så med et brag ,,,, min kone har fundet en vvs mand der skulle ha lidt forstand på lidt mere moderne teknik , men har han ikke har vi et kæmpe stort problem her i Thy .

dannidines

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af dannidines » 15 sep 2012 07:20

det er aldrigt sjovt at sidde i den anden ende af verden og der er noget på huset som svigter...

jeg kunne godt tænke mig at høre hvor du har købt fyret, da interfire har været kort op og vende herinde før og der gik importør/forhandler lidt i selvforsvar og kunne være fint at høre om det var ham som løber fra garanti/hjælp.. trods han i nedenstående indlæg lover fuldautomatik, 3 dages levering af reservedele og alt andet godt...

viewtopic.phpf=96&t=10211&hilit=interfire&start=30

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 575
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Modtaget likes: 60 gange

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af mgmone » 15 sep 2012 07:34

Hej Allan
Jeg har kunde besøg/opmåling på Thyholm lørdag over middag, jeg kan godt slå vejen forbi Thy hvis det har din interesse, det skal ikke koste dig noget, ring eller sms på min mobil +45 2868 7360

Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM Boilers
http://www.mgm-pillefyr.dk
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

allank
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 12 sep 2012 23:57

HJÆLP ::: til Inter fire

Indlæg af allank » 16 sep 2012 09:38

Hej Karsten ,
1000 tak for tilbudet , vi ser lige mandag hvad de siger når den ny vvs mand har kikket på den , i morgen mandag . og kan de heller ikke finde ud af det ringer vi til dig .


Besvar