Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af knaldhatte » 09 sep 2012 21:06

Hej Forum.

Har lige voldtaget mit DK og bestilt scotte mini + ny vvb og div ting. Dog intet i forhold til hvordan olie voldtog mig sidste år.... Så det her er nok ikke det sidste i hører fra mig :P

Dog læste jeg lige en skrev herinde Vejrkompencering er på vej ud.... Er der stik i den ? Og hvorfor vil godt have en begrundelse, for jeg blev tilrådet fra Dansk VVS center at købe det med, så derfor tog jeg den da med. Men vil da returner den hvis det er noget lort, det jo ikke for det er gratis....

Jeg tror mit fyr kommer til at blive slukket i Sommer perioden, da vi købte en VVB med varme legme i. Så slipper vi for alt det bøvl med pause fyring, men nu må vi se hvordan den sag kommer til at gå. Vi har mulig heden for lukke det ned nu.


levi

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af levi » 09 sep 2012 21:09

knaldhatte » 09 Sep 2012, 21:06 skrev:Hej Forum.

Har lige voldtaget mit DK og bestilt scotte mini + ny vvb og div ting. Dog intet i forhold til hvordan olie voldtog mig sidste år.... Så det her er nok ikke det sidste i hører fra mig :P

Dog læste jeg lige en skrev herinde Vejrkompencering er på vej ud.... Er der stik i den ? Og hvorfor vil godt have en begrundelse, for jeg blev tilrådet fra Dansk VVS center at købe det med, så derfor tog jeg den da med. Men vil da returner den hvis det er noget lort, det jo ikke for det er gratis....

Jeg tror mit fyr kommer til at blive slukket i Sommer perioden, da vi købte en VVB med varme legme i. Så slipper vi for alt det bøvl med pause fyring, men nu må vi se hvordan den sag kommer til at gå. Vi har mulig heden for lukke det ned nu.
Det er udendørs vejrkompensering der droppes - det du har købt er indendørs vejrkompensering (Rumtermostat), - og det dropper vi absolut ikke - det spiller max :great:

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af martin_b » 09 sep 2012 21:20

Og der er ikke noget der hedder pausefyring under varmtvandsproduktion om sommeren. Det kan klares enten med en timer, så du har varmt vand på foruddefinerede tidspunkter, og fyret er slukket i perioderne mellem dine definitioner. Eller også kan du køre uden timer, og så tænder og slukker fyret selv, alt efter behovet/forbruget i varmtvandsbeholderen. I de fleste tilfælde er det billigst at køre VVB over fyr fremfor el-patron. Men du kan jo selv afveje fordele/ulemper, for fyret skal jo renses også når der kun laves varmt vand.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af nasty » 09 sep 2012 21:31

Har du fået afvide Hvornår kan mini leveres? Er det den nye med simirens
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af triumph » 10 sep 2012 08:02

levi » 09 Sep 2012, 21:09 skrev:
Det er udendørs vejrkompensering der droppes - det du har købt er indendørs vejrkompensering (Rumtermostat), - og det dropper vi absolut ikke - det spiller max :great:
I stedet for at droppe den, skulle de da hellere lave temperaturkompentseringen, således at man havde en ekstra kreds, og sænkede fremløbstemp. (efter vvb) alt efter hvad udetemp er


levi

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af levi » 10 sep 2012 08:49

triumph » 10 Sep 2012, 08:02 skrev:
I stedet for at droppe den, skulle de da hellere lave temperaturkompentseringen, således at man havde en ekstra kreds, og sænkede fremløbstemp. (efter vvb) alt efter hvad udetemp er
Det er netop hvad man arbejder på icon_cheesygrin.gif

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af knaldhatte » 12 sep 2012 18:04

Tak for de mange svar. Vil self. overveje det med sommer fyring. Ser mange fordele i bare lukke skidtet ned. Men Takker for lidt info om det med vejr kompensering....

#Nasty . Ja det er den nye. Hvis man køber en den gamle model nu, så er man da godt dum, nu når de har optimeret den. Ang. levering. Det ved jeg ikke, men har betalt, Så er da i køen over dem der skal have....

Perschultz2
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af Perschultz2 » 12 sep 2012 21:33

Dum?
Naaa... Måske der er nogen der har en rigeligt lav røgtemp i forvejen, og derfor har brug for en Scotte model der er knap så effektiv, og dermed kører højere temperaturer i skorstenen..

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Lige købt Scotte + tilbehør Men vejrkompesering ?

Indlæg af knaldhatte » 14 sep 2012 12:44

Skrev ikke du var dum. Siger det er dumt at købe en gammel model, der jo grund til de har lavet en ny version... Lav røg temp skulle da ikke have så meget at sige, hvis man har isokern i.

Jeg venter ihvatifald spændt på komme i gang med projekt pillefyr :)


Besvar