Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte laver fejloptænding. IGEN

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Scotte laver fejloptænding. IGEN

Indlæg af triumph » 09 sep 2012 19:07

I min verden skyldes askekager i en woody/scotte oftest pillerne. Ikke nødvendigvis fordi det er dårlige piller, men bare fordi de ikke duer til en scotte. Man kan så prøve at afbøde det problem ved justering, men det er symtombehandling ikke en kur.
Jeg ville prøve med nogen andre piller. der findes masser af scotte/woody ejere der har haft problemer med askekager, og har løst det ved at skifte piller


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Scotte laver fejloptænding. IGEN

Indlæg af bioservice » 09 sep 2012 19:35

slagger forekommer ofte når der tilføres for lidt luft, så kommer asken ikke væk fra bålet, og de " brænder " sammen, alternativt kan det generelt bare være for lidt luft i hele forbrændingsområdet, men så har asken en tendens til at ville blive mørkegrå/sort...
jeg mener ikke der findes dårlige piller, men dårlig luft til brændstof fordeling... der er selvfølgelig piller med meget kisel, og andre affaldsstoffer, men de plejer at være billige, så tilføre man lidt mere luft, og lever med en aske der er det lysere, og det mere spild ud i skorstenen..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Besvar