Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny fyringssæson

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
TLJ
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 57
Tilmeldt: 22 jan 2011 16:54
Mit fyr: Baxi 1,5 med iltstyring
Areal: 140
Brændsel: Træpiller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: ca 5 tons
Geografisk sted: Otterup, Fyn

Ny fyringssæson

Indlæg af TLJ » 07 sep 2012 20:50

Hej :)

Nu står den nye fyringssæson efterhånden snart for døren.
Så var det jeg blev en smule nysgerrig efter at høre, om i har fået fyldt lageret op med nye træpiller, og om i har fået dem til en god pris, eller om de er steget i forhold til sidste år?
Har i holdt ved de træpiller i plejer at fyre med, eller prøver nogle nye i år?

Hilsen Thomas


mhko
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
Mit fyr: twin heat M20
Areal: 158
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 10 ton

Ny fyringssæson

Indlæg af mhko » 07 sep 2012 21:52

jeg har bestilt 3 paller lava igen, dem var der lang leverings tid på, så jeg fik 3 paller 7'ere leveret fra energi7.
jeg er godt tilfreds med lava, men det kan godt være at dem jeg har fået nu er lige så gode, til lidt billigere penge.
lava pillerne var ellers samme pris som i vinters. bestiller kun 3 paller hjem af gangen pga pladsen. og 3 paller fordi det er billigst fragt mæsigt.

mortenhn81
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03 sep 2012 07:31
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 219
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8380
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8t
Givet likes: 1 gang

Ny fyringssæson

Indlæg af mortenhn81 » 07 sep 2012 22:06

Jeg har indkøbt for første gang, og til første vinter med pillefyr. Jeg fandt barlinek 8 mm til 1500 pallen (1 ton) leveret i østjylland. Nu er jeg spændt på hvordan mit pille fyr reagere på disse, dem som den tidliger ejer efterlod var nogen svenske piller som den køre ganske udemærket med...

calle

Ny fyringssæson

Indlæg af calle » 07 sep 2012 22:11

mortenhn81 » 07 Sep 2012, 22:06 skrev:Jeg har indkøbt for første gang, og til første vinter med pillefyr. Jeg fandt barlinek 8 mm til 1500 pallen (1 ton) leveret i østjylland. Nu er jeg spændt på hvordan mit pille fyr reagere på disse, dem som den tidliger ejer efterlod var nogen svenske piller som den køre ganske udemærket med...
Hej Morten

Leveret ?

Venlig hilsen

mhko
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
Mit fyr: twin heat M20
Areal: 158
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 10 ton

Ny fyringssæson

Indlæg af mhko » 07 sep 2012 22:13

ja det vil jeg også gerne vide:-)


mortenhn81
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 03 sep 2012 07:31
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 219
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8380
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8t
Givet likes: 1 gang

Ny fyringssæson

Indlæg af mortenhn81 » 07 sep 2012 22:18

Hej.

Ja det er leveret, men det er uden moms. Men jeg synes stadig det er en ok pris, er nogen af jer fra østjylland ?

calle

Ny fyringssæson

Indlæg af calle » 07 sep 2012 22:42

mortenhn81 » 07 Sep 2012, 22:18 skrev:Hej.

Ja det er leveret, men det er uden moms. Men jeg synes stadig det er en ok pris, er nogen af jer fra østjylland ?
Hej Morten.

Jeg bor i København, men hvis de 1500,- havde været incl. moms, så havde det været yderst interessant for mig på trods af den extra transportudgift.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Ny fyringssæson

Indlæg af Lintz » 08 sep 2012 07:17

Har udelukket fyret med Barlinek som jeg er godt tilfreds med. Prisen har varieret nogle hundrede kroner afhængig af hvad tid på året jeg har indkøbt. Poserne kan godt være forskellige fra sending til sending samt duften af træpillerne og udseenet på pillen - men de brænder ens - Eller sagt på en anden måde - jeg har ikke justeret fyret bare fordi jeg er gået igang med en ny palle.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Ny fyringssæson

Indlæg af hensan » 08 sep 2012 10:38

Jeg har for 14 dage siden fået mine 4 paller hjem til den kommende fyrings sæson. Det blev 3 paller German Pellets som jeg har fyret med siden start og en enkelt palle Viking piller for at prøve noget andet. På grund af den rækkefølge de blev kørt ind i brændeskur bliver det først til Januar at Viking pillen bliver prøvet i fyret.
Jeg har tidligere prøvet Barkline - Pillerne var fine men håndteringen for mig besværlig af pga 25 kg sække - Der passer GP med 15 kg sække bedre til mig.

Prisen var en lille smule lavere end sidste år ca 1770 kr/ton leveret fra Fleegaard/Fragtshoppen til Horsens. Prisdifferencen er nok mere på grund af tidspunktet de blev købt end udtryk for prisændring på pillerne. Prisen på GP/Viking var ens når der regnes om til pris/tons.

GP er en fin pille men jeg må indrømme at pallerne/stablingen ikke er så sikker - Pallerne er allerrede ved at vælte af pallerne ved levering - Der er Viking pillen stablet betydeligt mere "sikkert" på pallen og med en mere stabil palle.

cohegi
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 20 maj 2011 09:24

Ny fyringssæson

Indlæg af cohegi » 08 sep 2012 16:16

4 paller GP!
Prisen er afhentet hos Fleggård i Süderlügum 1595 kr. pr palle.
Du kan få dem leveret i Horsens for 1770 kr. Det er da billigt i fragt. Kan man få leverandørens adr. og nr.


Besvar