IT hjælp er tiltrængt

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af Bigfoot »

så snart jeg kommer hjem, så får i info online. Den ligger hjemme på sofabordet
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Blevet takket: 1 gang

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af klinten »

Modtaget!
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html
neonus
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af neonus »

kobler du den direkte til computeren skal du måske bruge et krydset kabel (får du link på begge enheder?).
Har du link skal du give din pc en fast adresse 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0 Så har din bridge sikkert 192.168.1.1
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af Bigfoot »

hmm ja... hvad skal jeg sige. Det fungerer egentlig, og så alligevel ikke rigtigt.

Jeg havde det lige til at køre som det skulle, men nu døde forbindelsen igen derovrefra.

Det som jeg gjorde, var at prøve igen, med at få kontakt til den bridge der. Nogen gange lykkes det, andre gange slet ikke endda.
Der står i anvisningen at det skal gøres via et almindelig netkabel. Nu havde jeg det hele til at køre, og jeg havde min computer med ovre og måle det trådløse net. Ingen problemer derovre, men den bridge der, enten er den i udu, eller også er den bare med en røvelendig antenne.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
kongsted
Stoker VI
Stoker VI
14
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af kongsted »

Bigfoot » 04 Sep 2012, 21:55 skrev:hmm ja... hvad skal jeg sige. Det fungerer egentlig, og så alligevel ikke rigtigt.

Jeg havde det lige til at køre som det skulle, men nu døde forbindelsen igen derovrefra.

Det som jeg gjorde, var at prøve igen, med at få kontakt til den bridge der. Nogen gange lykkes det, andre gange slet ikke endda.
...
Kan kun nikke genkendende til det.. Men som tidligere skrevet: viewtopic.php?f=17&t=15258#p163941
Træk en snor derover, og vær glad for det virker.

Har selv en kabel liggende løst hen over stald loftet, indtil jeg får lavet gulvet om og lagt tomrør ned.

//Kongsted

FYI: Så skal jeg nok stoppe med at snakke om kabler. Men det er (næsten) det eneste der virker hver gang!

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af Bigfoot »

Jamen bridgen virker faktisk nu.... nu undrer det mig bare at boardet ikke leverer data til hjemmesiden
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
andersholm
Stoker V
Stoker V
16
Indlæg: 170
Tilmeldt: 05 sep 2007 20:39
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kw semirens
Areal: 174 + 50 m2 garage
Brændsel: Rw pellets
Fremviser gerne i postnummer: 7330
Årligt forbrug: 5 tons

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af andersholm »

Bigfoot » 05 Sep 2012, 18:10 skrev:Jamen bridgen virker faktisk nu.... nu undrer det mig bare at boardet ikke leverer data til hjemmesiden

Har lige sendt en mail til dig.

Jeg har fået en masse mails idag fra stokerbotten, så et eller andet virker icon_cheesygrin.gif

Jeg har lige logget ind på min konto og kan se der er liv i det hele - så nu skal kontoen bare flyttes over til dig. Jeg har sendt en mail til dem ang dette :great:
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

IT hjælp er tiltrængt

Indlæg af Bigfoot »

andersholm » 05 Sep 2012, 18:14 skrev:

Har lige sendt en mail til dig.

Jeg har fået en masse mails idag fra stokerbotten, så et eller andet virker icon_cheesygrin.gif

Jeg har lige logget ind på min konto og kan se der er liv i det hele - så nu skal kontoen bare flyttes over til dig. Jeg har sendt en mail til dem ang dette :great:
Ja jeg har fået den oprettet ved mig, det er som om det begynder at virke alt sammen nu. Jeg mangler kun at få bekræftet at der er temperaturer tilgængeligt på stokerlog....

alt andet virker faktisk... selvom den bridge opfører sig ualmindeligt underligt, så virker det sku. Utrolig nok....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar