Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

plaget af muldvarpe..

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

plaget af muldvarpe..

Indlæg af Jobak » 04 sep 2012 21:42

Min nabo er ikke nogle delene (pensionist), men han har taget kurset alligevel.
Han har nok bildt dem ind at han ville lave en forretning ud af det. icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

plaget af muldvarpe..

Indlæg af mejeristen » 04 sep 2012 21:48

John Skov Jensen » 04 Sep 2012, 19:26 skrev:
Hej Brandsen
Enten driver du et erhverv hvor bekæmpelse af muldvarpe Kan ske i en erhvervsmæssig sammenhæng eller lytter du ikke ordentlig efter hvad rodkilden skriver.

http://www.landbrugsinfo.dk/Planteavl/P ... 2_775.aspx

I dette link kan følgende bla læses

Institut for Agroøkologi ved Aarhus Universitet udbyder i februar-marts 2012 kurser i bekæmpelse af muldvarpe og mosegrise. Kursus er obligatorisk, hvis fosforbrinte skal anvendes til bekæmpelse.
Kurserne er kun for personer, der har en erhvervsmæssig interesse i at bekæmpe muldvarpe og mosegrise. Det vil sige, at landmænd, gartnere, greenkeepere, personer med ansvar for grønne områder ved beboelser og virksomheder eller offentlige arealer, samt personer der professionelt beskæftiger sig med skadedyrsbekæmpelse, er typiske deltagere i kurserne. Kurserne er ikke for private haveejere.

Okay så har jeg da begået en ulovlighed, da jeg har taget ceritfikatet så sent som dette forår icon_cheesygrin.gif

Man bliver ikke afkrævet noget CVR-nr eller lign hverken ved tilmelding eller fremmøde på kurset. dette tager en lille dags tid og koster 1500,- der til kommer et startsæt som koste 1000-1700 kr + man skal have et sted at opbevare dette og det må ikke være i bygninger hvor der lever mennesker og dyr, skal være i et giftrum eller giftskab i aflåseligt rum utilgængeligt for andre en certifikat indehaveren!

Skal lige bemærkes at skidtet er så giftigt at 1 pellet (0,6g.) opløst i 80l luft er dræbende ved 1 indånding og der findes INGEN modgift. Muldvarp/mosegris dør inden for en time, menneske inden for 5 døgn under store smerter/kvaler

Den eneste "erhvervsmæssige int" jeg har er at jeg har lovet at hjælpe naboen med at holde de små satanner stangen i hans frøgræs, og så kan jeg ikke døje de djævle i min græsplæne (men så har jeg vel også ansvaret for de grønne områder ved min beboelse icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif )
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

plaget af muldvarpe..

Indlæg af mejeristen » 04 sep 2012 21:53

når det ikke er for private er det vel fordi man ikke ønsker at gud og hver mand skal rende rundt og sprede gift, desuden er det de færreste privat der KAN anvende phosphorbrinte på deres matrikkel da der skal være mindst 10 meter til nærmeste bygning på de sted hvor giften udlægges og det er sgu svært at overholde i en alm parcelhus have!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Besvar