Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Snegl der knuser piller

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Snegl der knuser piller

Indlæg af CRHansen » 22 aug 2012 11:21

Ja det var også en mulighed lamborg. Jeg har som sagt ikke sådan en standart beholder. Min er firekantet uden nogen direkte "tragt" til pillerne så jeg har bare lavet en ekstra bund som er understøttet så den kan klare vægten af pillerne. Bunden er så fyldt med huller så smulleren kan komme igennem.


Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Snegl der knuser piller

Indlæg af MartinLau » 22 aug 2012 17:27

For mit vedkommende var der slet ingen tvivl på lyde om, at pillerne blev knust, stort set hver gang der blev kørt en dosering.

Inden jeg havde tømt mit 160kg magasin og tømte sneglen, var den halv fuld af smuld.
For hver dosering der kom ud af sneglen havde jeg ca. 1 hel pille i smuld, hvis jeg fangede det i hånden.

Det har jeg slet ikke mere. Laxå'erne smuldrer stadig mere end de RW'er jeg har. Men ikke i nærheden af hvad jeg oplevede før jeg fjernede den der grimme svejsning i røret.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Snegl der knuser piller

Indlæg af Ekopower » 23 aug 2012 23:14

Hej

Men hensyn til at tilføje lidt olie i træpiller, så er dette jo et rigtigt godt gammel "husmor" trik at bruge, men jeg vil dog gerne mane lidt til besindighed med det på Ekoheat anlæg.
Hvis man hælder olie i sine træpiller, så kan dette betyde at mængden kan varierer en del og da kalibreringen også styrer den automatiske rensningssystem, så risikerer man altså at anlægget går i fejl, fordi der er kørt mange flere eller meget mindre træpiller ind, end det der står i kalibreringen.

Nu skal denne indlæg ikke give et forkert indtryk, da anlægget ikke er fint følende og jeg har da heller ikke stød på problemet endnu, men det er blot en opfordring til forsiktighed med det. :great:

Mvh.
Ekopower
Dan Elkjær

jingelings
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 08 maj 2012 10:39
Mit fyr: EkoHeat 900 med 160 l tank
Areal: 120
Fremviser gerne i postnummer: 7300
Geografisk sted: Jelling

Snegl der knuser piller

Indlæg af jingelings » 02 sep 2012 10:07

Nu har jeg haft tømt beholderen og taget sneglen ud og skilt den ad. Indholdet i sneglen var 50/50 piller og smuld :( - ikke godt nok

I toppen af røret var svejsningen noget "bulet" og jeg har filet det nogenlunde ned i glat med en fil.

hvad jeg kan se er den svejsning som løber inde i røret buler ca 2mm ud, og er placeret således at sneglen ligger sig på den når den kører. Jeg er bange for at det er problemet mht. knuste piller for mit vedkommende. Jeg ser dette som en stor fejl i konstruktion/design som burde været fanget et eller andet sted under udviklingen af dette flotte fyr.

(ydermere var de 4 10mm bolte der skal af for at skille sneglen ad, fuldstændigt massekreret som om det var en 14-årig der skulle prøve kræfter med at overspænde... Gevind = rundt)

Efter at have skilt ad, renset og samlet igen startede jeg sneglen op (for at fylde den) og kunne høre at den stadig knuser piller hele vejen op.

Hvis sneglen ser ud på samme måde efter at have tømt beholderen næste gang, må jeg desværre se i øjnene at jeg skal reklamere over skidtet, men håber det ikke er tilfældet.

Feedback fra Ekopower ville være dejligt :great:

Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Snegl der knuser piller

Indlæg af MartinLau » 02 sep 2012 15:31

Det var den "bule" jeg jeg fjernede med et stemmejern. Ved godt, at det ikke er ment til metal, men det var langt nemmere end at komme til med filen.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!


Besvar