Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Renevinum » 16 jul 2012 08:43

Ja helt sikkert overkill med de ruder.
Vi har også indenfor de sidste 5 år skiftet alle vinduer i begge vores huse til plast vinduer, godtnok kun med 2 lags lavenergi ruder, men det kan mærkes meget på varmeregningen.


dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 10 aug 2012 11:56

lastbilen med vinduerne ankommer på matriklen imorgen tidlig mellem 7-9 :-D bevæbnet med min nye elektriske fugepistol, karmskruer og metalbor kan se vinduer bare komme an.. glæder mig HELT vildt til at se "hvad der kommer;-)"

ja og træpiller mellem 9-10 .. skal lige passe med 2 lastbiler kl 9, hehe... mon man bliver populær på villavejen?!

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Oldgaard » 10 aug 2012 13:24

dannidines » 10 Aug 2012, 11:56 skrev:lastbilen med vinduerne ankommer på matriklen imorgen tidlig mellem 7-9 :-D bevæbnet med min nye elektriske fugepistol, karmskruer og metalbor kan se vinduer bare komme an.. glæder mig HELT vildt til at se "hvad der kommer;-)"

ja og træpiller mellem 9-10 .. skal lige passe med 2 lastbiler kl 9, hehe... mon man bliver populær på villavejen?!
kom lige forbi mig med den fugepistol ;)


god arbejdslyst icon_cheesygrin.gif
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 21 aug 2012 14:05

opdatering / status på vinduer.

Hvad kom der?! Som bestilt og forventet kom en ordentlig r..fuld vinduer samt udestueelementer, HOLD DA OP.

Karm modellen hedder PRIME og der designet til passiv/nulenergihuse og mærket er Advantgarde.
Vinduerne er de 48mm 3 lags, med kulstofkant, argon gas og en eller anden "metalfilm" på glasset.. De vinduer som er sat i, jamen de har været dugget helt til, på ydersiden indtil tidlig formiddag/morgen.. Så de isolerer vist ganske fint :-)

Beslagene er fra Siegienna (stave?!) Aubi, ganske de samme som de gamle har på deres dansk købte vinduer, så intet til forskel der.

Jeg har fundet et par enkelte transport ridser eller montage, vides ikke.. de er først opdaget efter montering, såå... men det er i plastikken og gaaanske små, så mon ikke det er skrammer fra de er flyttet rundt?!

men alt i alt, indtil nu, så er humøret højt og stadig stigene, iht. prisen jeg har betalt for den r..fuld vinduer jeg har modtaget og den kvalitet de fremstår i og sammenholdt med hvad jeg ellers har set.

hov, der var forresten forkerte håndtag med ved leverancen og har lige fået en seddel i postkassen idag på de rigtige med nøglelås ligger på posthuset, klar til afhentning.

Jeg kan på det varmeste anbefale top-fenster.eu, vores oplevelser er hvertfald gode, "so far" :-)

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af 2009bokke » 26 aug 2012 17:01

har du et link til den tyske hjemmeside hvor du har bistillt vinduer ?? jeg står nemlige og mangler nogen stk :-)


UNDSKYLD så ikke lige der var en side 2 med adressen takker herfra


dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 26 aug 2012 19:05

2009bokke » 26 Aug 2012, 17:01 skrev:har du et link til den tyske hjemmeside hvor du har bistillt vinduer ?? jeg står nemlige og mangler nogen stk :-)


UNDSKYLD så ikke lige der var en side 2 med adressen takker herfra
;-) ... jeg skrev med André på mailen (Krysztof's bror) han kan både tysk/engelsk.. var i mit tilfælde meget villigt til at lave tilbud med forskellige profiler og typer glas

alt ialt fin service

Henrik123
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 nov 2012 15:11

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af Henrik123 » 17 nov 2012 15:28

Hej Danni.. "gamle hund"
Ville bare lige oplyse dig om at det ikke er lovligt at importere vinduer der indeholder bly,
og det kunne jo være derfor at "de danske forhandlere" ikke lige havde det du ville have:-).
Til Danmark må du kun importere vinduer der er hærdet med ni/ca og det er vinduer ikke der er beregnet til
det tyske marked.
så pas på hvad du gør, og husk og spørge om der er brugt bly i plastikken.

Et godt råd : Køb dem ved en dansk forhandler der kender noget til det danske marked og få dem evt. til afhentning i Tyskland

Det er deponeringsaffald du har købt der...

mvh
Henrik

dannidines

PVC vinduer bestilt i Tyskland

Indlæg af dannidines » 17 nov 2012 16:16

hepsen,

der er ikke bly i plastikken, det er undersøgt forud for... har fundet dansk forhandler af selv samme vindue mærke/type/model... så den er i vinkel...

men tak for info;-)

p.s. vinduerne skulle være hærdet jf. DK standard.. forhandler har fremsendt et eller andet dokumentation på både rammer + glas


Besvar