Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

jordbaseret / VVS-eksperten

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af behansen » 22 aug 2012 14:07

Hej,
Er ved at planlægge opsætningen af et 6 KW anlæg fra VVS-eksperten på jorden. Inden jeg går videre kunne jeg rigtig godt tænke mig og se et eksisterende jordbaseret anlæg i drift, og meget gerne med mono panelerne fra eksperten.
Er der en venlig sjæl herinde fra Sjælland (helst vest, midt el. Kbh området), der har lyst til at vise sit anlæg frem?

Mvh Benjamin Hansen


Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af Hangaard » 22 aug 2012 22:38

Hej Benjamin,
Vil anbefale dig at spørge forsikringen og de vil dække hvis en skade skulle ske, det kan være rigtig dyrt at forsikre jordbaseret anlæg.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af Tom_AT » 22 aug 2012 22:41

Hmm.. Og måske finde et andet sted at handle, end hos VVS-"eksperten".

Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af behansen » 22 aug 2012 22:55

Det er en relativ lille investering for mig og med en tilbagebetalingstid på 4 år, samt anlæges placering på ejendommen, har jeg ingen intentioner om at anlæget skal forsikres.
Jeg yderligere ingen tagfalder mod syd, så ser det udelukkende som en fordel at anlæget monteres i nå-højde, mht rengøring, snedrydning og ikke mindst luftcirkulation under panelerne.

Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af behansen » 22 aug 2012 23:05

Tom_AT har du personligt erfaring med panelerne fra eksperten da, så jeg skal tage din kommentar seriøst, eller hvad har du det i!?
Personligt har jeg kun positive oplevelser med at handle hos eksperten, har købt alt vvs, stoker mm. der gennem 10 år, aldrig haft problemer men hverken produkter el. service.
Ser det nærmest kun som en fordel, hvis der skulle blive problemer, da det er let og få dele hvis det skulle blive aktuelt. Tænk hvor stort et bølv man skal igennem med reklamation, hvis det er købt gennem 3rd part, det giver jeg desværre ikke meget for (højere pris, mere besvær, Nej tak)


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af Tom_AT » 22 aug 2012 23:09

Du kan jo selv prøve at søge på vvs-eksperten her på siden. Kunde-service er generelt ikke deres stærke side. Jeg har kun selv lidt erfaring med dem. Har handlet lidt småting i Randers. Det gør jeg aldrig igen.. skodbiks.

Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af behansen » 22 aug 2012 23:22

Fair nok, din erfaring.
Jeg ved godt eksperten er meget udskældt, især herinde, men her er også mange brugere der måske har andre interesser...
Det er værd også og huske på at eksperten sælger rigtig meget, så skal der vel statistisk set også være flere klager, uden der nødvendigvis er flere %-vis klager.
Handler kun i Roskilde afdelingen og har kun positive oplevelser derfra.

dannidines

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af dannidines » 23 aug 2012 08:20

hvad skulle der være galt med vvs-ekspertens anlæg?!

det er vist en goodwe inverter som andre også bruger
panelerne kører med ~0+3% tolerance, hvilket er fint

jeg er BESTEMT ikke ekspert, deraf også spørgsmålet.. hvis anlægget alt andet lige er ok kvalitet, så er vvs-eksperten underlagt dansk købelov vedr. garanti som alle andre..

undskuld jeg stiller spørgsmålet i din tråd, men bliver udledt af anbefalingen om at finde andet sted.. så ville jeg bare have klarlagt om det er grundet anlæg kvalitet/komponenter eller holdning til vvs-eksperten

opdatering:

relativt lille investering?! PM mig hvis du kan skaffe til KONGE priser..

hvorfor ikke forsikring?!

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af Tom_AT » 23 aug 2012 14:51

dannidines » 23 Aug 2012, 08:20 skrev:hvad skulle der være galt med vvs-ekspertens anlæg?!

det er vist en goodwe inverter som andre også bruger
panelerne kører med ~0+3% tolerance, hvilket er fint

jeg er BESTEMT ikke ekspert, deraf også spørgsmålet.. hvis anlægget alt andet lige er ok kvalitet, så er vvs-eksperten underlagt dansk købelov vedr. garanti som alle andre..

undskuld jeg stiller spørgsmålet i din tråd, men bliver udledt af anbefalingen om at finde andet sted.. så ville jeg bare have klarlagt om det er grundet anlæg kvalitet/komponenter eller holdning til vvs-eksperten

opdatering:

relativt lille investering?! PM mig hvis du kan skaffe til KONGE priser..

hvorfor ikke forsikring?!
Der er sandsynligvis ikke noget galt med deres anlæg. Men hvis der er, er VVS-eksperten jo ikke ligefrem kendt for at yde en god service, i modsætning til mange andre forhandlere. Det ville jeg bare gøre trådstarter opmærksom på.
Der er jo ingen grund til at være nødsaget til dårlig service for at få tingene billigt, når man kan få lige så billigt og super service andre steder.

Brugeravatar
behansen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 18 dec 2006 14:55
Mit fyr: KL15
Areal: 300+m2+150l.vvb.
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Stestrup, midtsjælland
Givet likes: 2 gange

jordbaseret / VVS-eksperten

Indlæg af behansen » 23 aug 2012 16:45

@ Tom_AT, hvor kan man få anlæg til samme priser som eksperten, kunne været godt med et par reference til sammenligning.

@ dannidines: Jeg tager udgangspunkt i et 6KW anlæg, GDS løsning til 80K kr komplet (incl. godkendelse kommune, excl. materialer til stativ, sidste gratis i mit tilfælde). Efter første år er nettoudgiften nede på "sølle" 54K Kr, fradrags ordning, sparet el, beskatning, salg af overskuds el indberegnet. Anlæget går i "0" og begynder og give overskud efter 4 år 2mdr (for mit vedkommende).
Det er under komponenternes garantiperiode og væsentlig under deres typiske levetid. Derfor ser jeg det som en lille investering, og har valgt ikke og indberegne værdiforøgelse af ejendommen, hvilket kun gør det endnu mere attraktivt og så går i "0" mere eller mindre ved etableringen!

Forsikring?, selvfølgelig hvis ikke der koster ret meget. Forstår ikke hvorfor det skulle være dyere på jord end tag. I bund og grund finder jeg det meget lidt sandsynligt at der bliver brug for en forsikring, og den relative korte tilbagebetalings tid gør at jeg godt tør løbe den risiko.

PS: Der var 6 mdr fabriks garanti på mit KL stoker (fra eksperten), det har nu holdt 7 sæsoner (4 driftstop totalt). Dør det i morgen, har det været en fantastisk investering, som jeg aldrig fortryder, skønt produkt (:


Besvar