skorsten

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
dannidines

skorsten

Indlæg af dannidines »

Timmer » 14 Aug 2012, 06:03 skrev:Har også overvejet det.. Men så skal jeg have en isokern i den gamle skorsten?? Ved ikke der sidder jo et oliefyr nu. Har de, de samme krav til skorsten? Plus at tror ikke selv jeg kan finde ud af det isokern så der skal jeg have en håndværker.
nu er der godt nok isokern i vores skorsten, men om det er et krav, det ved jeg ikke... men pillefyr har jo en væsentlig lavere røgtemperatur end et gammelt oliefyr.

alt afhængigt af afstanden fra nuværende rørføring og over til garagen, så vil jeg mene du bør hente tilbud på sådan installation af isokern og sætte det op mod udgiften/besværet ved at rykke fyret.

men det jo bare magelige mig;-)

Timmer
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 65
Tilmeldt: 28 maj 2012 09:38
Mit fyr: Scotte 16kw 6.78 VVB Prio
Areal: 185
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 20-30
Årligt forbrug: ??

skorsten

Indlæg af Timmer »

Det er også fristende, men så skal man jo slæbe piller igennem huset og ned i kælderen?
dannidines

skorsten

Indlæg af dannidines »

Timmer » 14 Aug 2012, 06:27 skrev:Det er også fristende, men så skal man jo slæbe piller igennem huset og ned i kælderen?

vores fyrrum ligger ud til vores østvendte gavl, hvor også bagtrappen ligger. så for mig er det ned af trappen og op i siloen.

har dog leget med tanken om en isoleret "klap" i væggen ved indkørslen, med en slidske ned til siloen så jeg bare kan hælde pillerne i.

men ja, op og ned af trappen, med 16 kg sække er det intet problem

Besvar