Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Usædvanligt startproblem!
- ktm
- Stoker VIII
- Indlæg: 335
- Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
- Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
- Areal: 300
- Brændsel: El
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
- Modtaget likes: 4 gange
Usædvanligt startproblem!
Det handler om en Land Rover Discovery 1998 V8 3,9.
Den kan ikke starte om morgenen med motorhjelmen lukket!! Lige så snart jeg åbner hjelmen, springer motoren igang. Når den har gået et øjeblik kan jeg stille og forsigtigt lukke hjelmen, men motoren går tydeligvis dårligt i en periode.
Det betyder ikke noget om jeg med fingrene trykker på kontakten til tyverisikringen unde hjelmen, når motoren står i tomgang.
Jeg har lagt en "snydeledning" ind på tændigslåsen plus, den gule, til spolens +, idet plussen fra systemet jævnligt forsvinder under startforsøg.
Jeg har skiftet tændspole, tændingmodul, tændkabler, fordelerdæksel, tændrør, bundstykke i tændingslås, benzinpumpe som nu virker hver gang.
Når den har været varm, starter den udmærket resten af dagen og kører uproblematisk
Er vi ude i noget overnaturligt?
Den kan ikke starte om morgenen med motorhjelmen lukket!! Lige så snart jeg åbner hjelmen, springer motoren igang. Når den har gået et øjeblik kan jeg stille og forsigtigt lukke hjelmen, men motoren går tydeligvis dårligt i en periode.
Det betyder ikke noget om jeg med fingrene trykker på kontakten til tyverisikringen unde hjelmen, når motoren står i tomgang.
Jeg har lagt en "snydeledning" ind på tændigslåsen plus, den gule, til spolens +, idet plussen fra systemet jævnligt forsvinder under startforsøg.
Jeg har skiftet tændspole, tændingmodul, tændkabler, fordelerdæksel, tændrør, bundstykke i tændingslås, benzinpumpe som nu virker hver gang.
Når den har været varm, starter den udmærket resten af dagen og kører uproblematisk
Er vi ude i noget overnaturligt?
mvh
ktm
ktm
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Usædvanligt startproblem!
og hjelmen trykker ikke ned på noget sart???? et batteri, nogle kabler, et eller andet i den stil???
eller er der en kortslutning et sted, i hjelmkontakten, hvis den da har sådan en.
eller er der en kortslutning et sted, i hjelmkontakten, hvis den da har sådan en.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
- thy
- Supporter
- Indlæg: 10378
- Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Givet likes: 101 gange
- Modtaget likes: 269 gange
- Kontakt:
Usædvanligt startproblem!
lyder som om kablet til tændspole og til rotordæksel måske er dårlig og gnist kunne måske springe til stel et sted når hjælm mueligvis trykker kabel et sted hen eller kontakt direkte til hjælm.. om morgen kan fugt give betydelig dårliger betingelser for fugt kan trække strømen fra defekte tændkabler...
men kan nemt være noget andet..
men kan nemt være noget andet..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
- ktm
- Stoker VIII
- Indlæg: 335
- Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
- Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
- Areal: 300
- Brændsel: El
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
- Modtaget likes: 4 gange
Usædvanligt startproblem!
Næh, selv om den står tørt og godt inden for, laver den stuntet-
Bare hjelmen er åben under første start spiller det. Så kan den lukkes stille og roligt.
Har lige været til auktionsgennemgng på Ålholm, hvor den stod i 9 timer, men startede problemfrit omgående.
Men i morgen tidlig, vil den 100% sikkert ikke starte igen.
Jeg er mystificeret
Bare hjelmen er åben under første start spiller det. Så kan den lukkes stille og roligt.
Har lige været til auktionsgennemgng på Ålholm, hvor den stod i 9 timer, men startede problemfrit omgående.
Men i morgen tidlig, vil den 100% sikkert ikke starte igen.
Jeg er mystificeret
mvh
ktm
ktm
-
- Stoker XII
- Indlæg: 762
- Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
- Mit fyr: Atmos 32
- Areal: 180m2 + 25m2
- Brændsel: bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 9575
- Årligt forbrug: 30 m3
- Geografisk sted: 9575 terndrup
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 1 gang
Usædvanligt startproblem!
Nu er jeg ikke mekaniker og kender ikke denne bil, men gætter bare. Har den noget luftindtag eller lignende i motorhjelmen som kan være lidt tilstoppet?
Mvh Anders
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
Usædvanligt startproblem!
Nu sagde du det selv... Men luft mangel er størst problem ved højere omdrejninger...abn » 11 Aug 2012, 17:20 skrev:Nu er jeg ikke mekaniker og kender ikke denne bil, men gætter bare. Har den noget luftindtag eller lignende i motorhjelmen som kan være lidt tilstoppet?
- ktm
- Stoker VIII
- Indlæg: 335
- Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
- Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
- Areal: 300
- Brændsel: El
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
- Modtaget likes: 4 gange
Usædvanligt startproblem!
Problemet er, at den kører fint, når først den accepterer at hjelmen er lukket.
Det er kun ifm første opstart om morgenen-
Det er til at blive idiot af, hvis man ikke er det i forvejen.
Det er nok en åndemaner jeg har brug for.
Det er kun ifm første opstart om morgenen-
Det er til at blive idiot af, hvis man ikke er det i forvejen.
Det er nok en åndemaner jeg har brug for.
mvh
ktm
ktm
- Grevens
- Stoker XII
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
- Mit fyr: Ekoheat 900
- Areal: 140
- Brændsel: 6mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4652
- Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
- Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
- Geografisk sted: SydØst for Køge
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 16 gange
Usædvanligt startproblem!
- én eller anden lille ledning der næsten er gnavet over som kommer i cambolage med lukketøjet inde under et hemmeligt sted ... ... eller den mangler en lille my-stelforbindelse ved koldstart... og trækker den baglæns gennem hængsel, når det er åbnet der hvor den ikke er slidt så meget ... prøv evt et ekstra stelkabel mellem klap og motor, og et drys havsalt over højre skulder ....
- ét opklarende spørgsmål ? ... virker hornet ? med og uden klap åben ... med og uden kold-motor kørende .. ??
- ét opklarende spørgsmål ? ... virker hornet ? med og uden klap åben ... med og uden kold-motor kørende .. ??
...
- ktm
- Stoker VIII
- Indlæg: 335
- Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
- Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
- Areal: 300
- Brændsel: El
- Geografisk sted: Nordvestsjælland
- Modtaget likes: 4 gange
Usædvanligt startproblem!
Det med ekstra stelforbindelser hist og her giver mening for mig. Det skal prøves.
Pga af manglende ratkontakt, er rattes kontakter sat midlertidigt ud af drift, og dermed hornet. Den skulle komme i næste uge.
Pga af manglende ratkontakt, er rattes kontakter sat midlertidigt ud af drift, og dermed hornet. Den skulle komme i næste uge.
mvh
ktm
ktm