Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

spa-bad

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

spa-bad

Indlæg af leo-pol » 07 aug 2012 13:51

hey drenge....
fruen mener at her hvor jeg har ferie og høsten ikke rigtig er gået igang for mit vedkommende kan jeg jo lige så godt gå igang med at lave badeværelse.....
og det er den helt store tur med ydervæge i bindingsværk og indervæge og det hele... :? :? .
og det eneste jeg har fået trumfet igennem er at jeg vil have et spabad mast ind i hjørnet....
og så kommer det store spørgsmål....... hvad fannen skal man vælge.....??
jeg har læst mig til her på nettet at dem fra kina som typist sælges fra div, byggemarkeder og lignende skal man gå en stor bue uden om....og de fleste americanske lige så....
det skulle være dem fra europa der er dem man skal gå efter.....
har luret lidt rundt og sikke nogle priser men er kommet frem til at mærket ".royalking" tiltaler mig særdeles pga priser og udstyr.....
de skriver at det er tysk og i højeste kvali-vare..... det må man jo så stole på....
det skulle undre mig hvis der ikke er en håndful her inde der har sådanne en klods stånde og kan komme med et par tips til hvad og hvordan......
jeg har ikke brug for at høre at det aldrig vil brugt og bare fylder..... for det har fruen himlet op om de sidste mange år når der er blevet snakket bad.....
det jeg går efter er at det skal være dobbelt og der helst skal være alt som hjertet begær af dysser og finesser men stadig efter hvad der er "rimeligt"....
mvh leo-pol


Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

spa-bad

Indlæg af Bjarne B. » 07 aug 2012 13:57

Vi har et billigt et fra Bauhause, og det kan jeg ikke just anbefale. Displayet gik ret hurtigt i stykker, så man ikke kan se, hvad der står, og den ene pumpe ruster fast, hvis ikke vi bruger det regelmæssigt.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

spa-bad

Indlæg af Flammen » 07 aug 2012 14:38

jeg har et royal scandinavian. det har jeg aldrig haft problemer med.

men har du gjort dig nogle tanker om det, om snakket med andre som har spa.
her i huset bliver spaén meget sjældent brugt, nok mest pga. den tid rengøringen tager bagefter. hygiejne ved brug af spa er meget vigtig. skulle jeg lave om idag, så røg spaén af he..... til

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

spa-bad

Indlæg af leo-pol » 07 aug 2012 17:32

Bjarne B. skrev:Vi har et billigt et fra Bauhause, og det kan jeg ikke just anbefale. Displayet gik ret hurtigt i stykker, så man ikke kan se, hvad der står, og den ene pumpe ruster fast, hvis ikke vi bruger det regelmæssigt.
ja.. det bekræfter lidt det jeg har læst mig til....

Flammen skrev:jeg har et royal scandinavian. det har jeg aldrig haft problemer med.

men har du gjort dig nogle tanker om det, om snakket med andre som har spa.
her i huset bliver spaén meget sjældent brugt, nok mest pga. den tid rengøringen tager bagefter. hygiejne ved brug af spa er meget vigtig. skulle jeg lave om idag, så røg spaén af he..... til
ja jeg har gjort mig mange tanker om at det ikke vil blive brugt ret meget....
men jeg ser det selv som at hvis jeg bare bruger det 3-4 gange om året er jeg godt tilfres...
det som det kommer til at virke som er sikkert når jeg kommer hjem om vinteren efter en lang kold arbejtsdag.... vi har i mange år haft solarie og nomalt er det også noget mange ikke bruger mer man her har vi brugt det meget om vinteren til lige at blive varmet igennem.... men fruen mente at vi skulle rykke rundt så der blev ikke plas til det mer og det er den spaèt skulle erstatte.....

men kom glad med flere erfaringer..... hvad med dysser og div....

mvh leo-pol

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

spa-bad

Indlæg af Hjemme teori » 07 aug 2012 17:37

Vi er sku' da alle nogle for store spare-nasserøve til at have noget så fint som spa, vi bruger sparebrusere med den røde indsats, dem hvor man ikke behøves tørre sig efter bad, så sparer vi osse på vask af håndklæder :P
Mvh. Sophus


t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

spa-bad

Indlæg af t-staff » 07 aug 2012 19:17

Hey vi købte vores hos wellmore i Egtved den stod til 36000kr men han kunne ikke sælge den her top model så jeg fik den handlet ned til 16000kr så det kan man ikke klage over:)


Besvar