Der er noget lumpent i den undersøgelse der.
Er den lavet på amerikanske erfaringer? Nej ser lige den er britisk... fejl fundet!
For den passer jo slet ikke overens med det som f.eks FDM er kommet med igennem tiden.
Men Honda er jo meget populært i Britanien
forstå det hvem der kan. Men de skamroses jo totalt derovre, og herhjemme er det noget værre bras.
VW har aldrig været populært derovre, generelt alt tysk, det er de ikke tossede med. Det ses også i den test der. Sårene fra krigen i 40'erne, gør stadig ondt for dem. Det samme gør det for hollænderne engang imellem.
Men det er rigtigt at VW har en del fejl og problemer. Man er jo igang med den helt store rustgennemgang på alle modeller, især Touran.
Så det er ingen hemmelighed overhovedet.
Herhjemme ser den noget anderledes ud, da priserne på service ved mærkerne i VW koncernen, og samtidig også Ford, er sat gevaldigt ned, og dermed har de vundet en del kundeglæde igen.
F.eks er priserne næsten ens på originale og uoriginale stumper ved VW. En original omgang bremser, kontra uoriginale fra f.eks NK, da er prisforskellen kun et par hundrede kroner på et komplet sæt. Før var det mindre end halv pris, at købe uoriginalt.
Jeg har jo netop en af de der udskældte modeller fra skoda.... jeg forstår sku ikke den skal være så ringe. Den er jo magen til passaten, og den ligger noget højere oppe af listen. Det giver da ingen mening. Bilerne er 98% ens.
Men prøv at se under listen for executive cars.... der har man svaret på den britiske gennemslagskraft
1 Mercedes-Benz E-Class ('06-'09) 22
2 Lexus IS ('05-) 52
3 Lexus GS ('05-'12) 57
4 Lexus IS ('99-'05) 63
5 Jaguar XF ('07-) 65
6 Volvo S80 ('06-) 76
7 Volvo V70 ('07-) 91
8 Lexus GS ('97-'05) 105
9 Volvo S60 ('00-'09) 122
10 BMW 3 Series ('07-'12) 130
Husk at lexus er et britisk samarbejde med Toyota.... og igen Vauxhall Signum ('03-'08) får skæld ud.... den er tysk
Jeg ser ikke den undersøgelse der, som noget brugbart. Den er britisk
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.