Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
dannidines

minimum ydelse.

Indlæg af dannidines » 03 aug 2012 12:34

MortenW » 03 Aug 2012, 12:19 skrev:
Jeg har købt og betalt min solfanger. Så her er der ikke noget der skal forrentes :coolsun:
hehe, samme her..

pillefyr+solfanger+200mm isolering på loft blev købt og betalt af de penge der skulle have gået til olie alene den sæson..

sååå... DET BARE GODT


Lasse Elbek
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 129
Tilmeldt: 31 mar 2011 13:02
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 204
Brændsel: Fjernvarme
Modtaget likes: 2 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Lasse Elbek » 03 aug 2012 14:26

dannidines » 03 Aug 2012, 12:15 skrev: mht. VVB prioriteringskit, tja.. jeg vil mene et 3vejs ventil setup, hvilket lukker varmeanlægget af og kun afleverer i VVB er et must til varmtvandsproduktion om sommeren - uanset pillefyr m. eltænd.
Det er vel kun nødvendigt med en 2-vejs ventil.
Er det ikke kun om vinteren, hvor det er en fordel med 3-vejs, for at varme vvb hurtigere op.
Om sommeren er alle ens radiatorer og gulvvarme jo lukket alligevel, så vandet kan jo kun rende gennem vvb.

Ekopower
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08 jun 2011 14:59
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 187
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af Ekopower » 03 aug 2012 15:40

Squashbuddy » 03 Aug 2012, 08:42 skrev:Det kunne være rigtig dejligt hvis fotocellen bedre kunne måle lux, alarm udbrændt er ihvertfald mit største og eneste problem! Buldren oplevede jeg kun det første stykke tid indtil jeg fik justeret optændingsmægden ned på 90g og fik sat godt skrald på røgsugeren under opstart.

At der evt. er udsigt til at fyret kan samarbejde med VVB og kun starte op når VVB "kalder" efter det ville være rigtig dejligt, det er da sket mere end en gang her i sommerdrift at beholderen er blevet tømt for varmt vand og man inden næste fyringsperiode havde brug for mere varmt vand :-) men hva hulen, et koldt bad holder da en i live!

Hvad jeg er mest interesseret i er hvorledes proceduren bliver når fotocelle/alarm udbrændt problemet er rettet, her tænker jeg selvfølgelig på om de rettelser bliver noget der skal tilkøbes for eksisterende ejere, eller noget der bliver skiftet på alle fyr uden beregning.
Hej

Jeg er helt med på dit problem og arbejder på sagen.

Med hensyn til de ændringer, som jeg tester i øjeblikket omkring foto sensor, så bliver det noget som kan ændres på de anlæg, hvor det vil være nødvendigt. Men lad mig lige få det testet inden, at jeg kan sige om det virker efter hensigten.

Jeg tror dog heller ikke, at det er den rigtige løsning for dit anlæg og er derfor også ved at teste noget nyt software, som kan afhjælpe dig. Men det er sådan med software, at jeg "kun" tester 1 ændring af gangen, for at se om det virker korrekt. Derudover så er det ferietid i øjeblikket, så det går ikke så hurtigt, som jeg kunne ønske mig lige nu. Jeg forventer dog at have nogle ændringer klar om 2-3 uger, som ville kunne være en fordel for dig.

At Ekoheat starter automatisk når VVB kalder på varmt vand, er nået der kommer og det er bare et spørgsmål om tid. Det kommer på min hjemmeside, som en ny opdateringsfil og det vil naturligvis blive skrevet, at denne funktion nu indgår.

Med venlig hilsen
Ekopower
Dan Elkjær

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Squashbuddy » 03 aug 2012 21:21

Kan det klares med en opdatering så er det sgu rigelig fint, glæder mig til at se hvad der sker. Fyret er efter min mening rigtig godt bortset fra denne ene problemstilling.
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Grevens » 03 aug 2012 21:33

Lasse Elbek » 03 Aug 2012, 14:26 skrev:
Det er vel kun nødvendigt med en 2-vejs ventil.
Er det ikke kun om vinteren, hvor det er en fordel med 3-vejs, for at varme vvb hurtigere op.
Om sommeren er alle ens radiatorer og gulvvarme jo lukket alligevel, så vandet kan jo kun rende gennem vvb.
... jeg må klare mig på den lavteknologiske måde ... - den sidste "lærke" er ved at lette fra reden, så snart er vi kun to gamle hø-nisser tilbage ... ... - men det virker altså fint med 2 x opvarmning i døgnet ... jeg har da forøvrigt kugleventiler ved fyret til radiatorer ... - men de står åbne så der kan komme varme til håndklæder på badeværelse ...
... det betyder vel også lidt at jeg har lagt nye varmeslanger i hele huset `??? - nu er der 2 kredssystem, fra fyret løber der én streng til et skab midt i huset, herfra fordeles det rundt til de enkelte brugere ... så det vel kun den enkelte radiator der er åben der cirkulerer med ??? ...

- jeg har ikke behov for at VVB skal styre mit fyr og stjæle mine træpiller ... ... - men et udtag på siden af fyret, så man kan få sig en Caffe Latté mens man sidder og har kvalitetstid i fyrrummet var måske også en íde ???
...


Posten
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 04 maj 2012 22:19
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 163
Brændsel: Derome 8 mm
Årligt forbrug: 5,5 ton

minimum ydelse.

Indlæg af Posten » 05 aug 2012 13:51

Eltænder er vist billigst hos Dantørv: 325,- incl. fragt :)

Mvh.
Posten

Spotsy
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

minimum ydelse.

Indlæg af Spotsy » 09 aug 2012 09:08

bioservice » 31 Jul 2012, 16:59 skrev:Hej.

Jeg vil lige informere om at jeg har forsøgt at montere en lysføler til et pellx fyr på min store fanta dåse... det virker ud over alt forventning new24

der vises 40-60 lux mere og kedlen kan derfor gå noget længere ned i ydelse.. jeg køre i øjeblikket med 10 som min. brændsel og her er der 40-165 lux konstant.... det gør at jeg ikke har pausestop længere, derved står bålet mere ensartet, skorstenstemperaturen er jævn, og temp i skorsten er lav... jeg har et forbrug på ca 5 kg piller i døgnet, hvilket jeg er udemærket tilfreds med i disse omskiftelige sommermåneder...

et plus er derudover at sensoren er lavet i glas, og derved ikke så varmefølsom... den passer perfekt ind i hullet, dog er ledningerne for korte, så der skal forlænges med 15 cm ledning og to kronemuffer... men ellers super let..

Er super glad for min fantadåse.. 8)
Der findes vidst 2 lysføler til pellx. er det den ny eller den gammle udgave du har brugt?

takker

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 09 aug 2012 21:24

Det er den gamle, men har lige bestilt en af de nye for at teste med denne også.. modtog den i går, men får først testet i weekenden..
Jeg er super tilfreds med at have monteret fotoføleren, der har ikke været det der tilnærmelsesvis ligner driftstop, eller dårlig drift, mit fyr ligger imellem 10-25 % driftsydelse, og der er fint med lys til føleren...

Jeg kan klart anbefale det til dem der har udfordringer med alarm udbrændt, eller pausestop.
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 11 aug 2012 11:16

Hej.

Så er den anden foto sensor også testet med succes, den virker fint, men den er lidt sværere at montere..

Den nye type er en anelse tykkere, og kan derfor ikke umiddelbart komme ind i røret til sensoren, men dette er grundet den flange der holder den gamle sensor, jeg afmonterde flangen med to stjerneskruer, lagde den nye sensor ind i hullet/røret, og monterede flangen derefter, så kan flammevagten ikke "falde" ud og der er lukket tæt for forkert lysindfald..

JEg har lavet et 15 cm lang ledningsstykke med en kronemuffe i den ene ende, den er så monteret i klemrækken i brænderhovedet, og kronemuffe enden er monteret til flammevagten, så det er nemt at skifte i fremtiden, hvis det utænkelige skulle ske, at den bliver defekt..


Så det kan hermed konkluderes at begge typer flammevagt kan bruges, men den gamle model er en kende nemmere at montere.
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

andre12345
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 03 mar 2012 19:31

minimum ydelse.

Indlæg af andre12345 » 14 aug 2012 20:04

hej
tak til martin fra bioservice
jeg har nu skiftet min luxføler til en pellx og har nu kørt med min drift på 10 % uden et pausestop eller driftstop i et halv døgn.
det ser ud til at det virker, køre med forbrug på ca mellen 2,7 kw/3,5 kw og har brugt 4 kg piller på ca 20 timer

Andrè


Besvar