Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af abn » 03 aug 2012 21:04

Hej alle sammen.

Er der nogen som ved lidt om tv signal? Jeg har egen antenne og så har jeg boxer med den lille pakke med 4 ,5 og tv2 film. Mit problem er at jeg lige pludselig ikke kan se dr k, dr hd, og rammasjang. Dvs at jeg kan nogen gange godt se lidt af dem men så fryser billedet ligepludselig eller går i firkanter. Altså dårligt signal. Men det er kun disse kanaler der har så dårlig signal og ikke de andre. På det tv jeg har i værkstedet er der sådan en bjælke der viser signalet og ved de 3 kanaler ligger den ca omkring 40% mens den på de andre kanaler ligger tæt på 60% signal. Jeg synes altså at det er lidt mærkligt når nu alle kanaler kommer fra den samme sender og ned igennem det samme kabel til mit tv.
Nogen der kan give en logisk forklaring på dette. Skulle måske lige sige at det omtalte tv i værkstedet kører på sin egen antenne.
Mvh Anders


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10376
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af thy » 03 aug 2012 22:17

Tror ikke at det er samme mast. Det er vist et typisk problem. Som mange har fået efter TV2 blev betalingskanal, da bokser kanaler ikke bliver/ blev sendt på samme mast

Så prøv at stille på en af de svage og juster antennen. Der må jo kunne findes antenne Info et sted.
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af abn » 03 aug 2012 22:23

thy » 03 Aug 2012, 22:17 skrev:Tror ikke at det er samme mast. Det er vist et typisk problem. Som mange har fået efter TV2 blev betalingskanal, da bokser kanaler ikke bliver/ blev sendt på samme mast

Så prøv at stille på en af de svage og juster antennen. Der må jo kunne findes antenne Info et sted.
Jeg troede da ellers at boxer blev sendt på den samme mast som de andre?

Men hvis de ikke gør det så giver det måske alligevel mening, for så vidt jeg husker er det de eneste kanaler som ikke er med i boxer.
Mvh Anders

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af CRHansen » 03 aug 2012 22:39

Vi har nøjagtig samme problem "betalings kanalerne" er der super signal på men dr det er af "h" til

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af Flemming DJ » 03 aug 2012 23:13

Hvis "gratiskanalerne" virkede med fint signal før, giver det da ikke mening, at de er faldet i styrke efter Boxer?

Lige nu har vi på vores nye Philips TV en signalstyrke på både DR1 og TV2 HD på 95% og en signalkvalitet på 100%. Sjovt nok siger den "almindelige" TV2 kun 92% i styrke. På vores "gamle" Denver boks (HD, mpeg4) lå vi lidt lavere og har da oplevet lidt udfald, især i dårligt vejr. Vi bor en 40 kms penge fra Frejlevsenderen.

I øvrigt mener jeg helt sikkert, skidtet sendes fra de samme antenner - men, det er på forskellige kanaler (det der kaldes mux). En mux kan indeholde adskillige TV-kanaler.

Der skete så også det sjove, at da TV2 kom over på Boxers mux, blev der mere plads til DRs kanaler på den oprindelige - og så gav de gas og sender nu DR1 i "HD kvalitet" (som for de danske kanalers vedkommende er 720 linier vertikalt). :great:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af abn » 03 aug 2012 23:37

Det er ikke noget der er kommet lige efter vi fik boxer, først en gang i foråret. og vi fik boxer i vinters. Altså at vi for det meste ikke kan se kanalerne passer nok med at det kom samtidigt med at der kom blade på træerne. Og da der er nogle træer i den retning kunne det måske godt tyde på at det har forværret signalet lidt og gjort så vi ikke kan se det mere. (det finder jeg ud af om nogle måneder) Det er ihvertfald min foreløbige antagelse, men så kom jeg til at se det med dårligere signal på det andet tv i værkstedet og det undrede mig en hel del da jeg troede de sendte fra samme mast. (frejlev senderen) Før der var noget der hed boxer og digitalkanaler har der altid kun været den retning at vi kunne fange tv signal fra.
Mvh Anders

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af Flammen » 03 aug 2012 23:53

boxer support kan oplyse dig hvilken retning du skal vælge. det kræver kun et kompas. det hjalp for mit vedkommende.
jeg fortalte også deres teknikker at der på min installation er en lownoise filter/forstærker/strømforsyning. fik at vide at jeg skulle flytte jumperne, så signalet ikke bliver forstærket så kraftigt. han fortalte at for kraftig sinal kan låse(fryse) modtageren, den havde jeg sq ikke hørt før. den stod selvfølgelig til fuld skrue, for at få fuld valuta af investeringen.

men det virker sgi nu, efter at have skruet ned poweren, og rettet sillebenet den i den angivne retning

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af J-B » 03 aug 2012 23:59

Hej abn.
den fjernsyn du har problemer med, har du bare sat stikket over i den fra dengang vi fik analog signal?.
Du skal have direkte kabel fra uhf antennen (tv2 antennen i gamle dage) og direkte til tv, uden skillefiltre eller andet som vhs video mv.
Jeg har lavet en del anlæg om efter de gik digital så spørg bare hvis der er noget.
Hilsen bunk

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af Zarge » 04 aug 2012 07:58

Vil gi j-b ret, mange ældre filtre og forstærkere duer ikke til de nye signaler, men når det var virket er det nok ikke det...
Du har vel prøvet at lave en komplet kanal søgning, altså automatisk finde alle kanalerne forfra?
Mange tv har for vane at de pludselig hopper over på en anden mast, med dårligt signal til følge ( har blandt andet oplevet det hos mine forældre nogen gange...) Så det er helt klart et forsøg vejr, det koster jo heldigvis gratis...:-D

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Tv-antenne-signal-sagkyndige

Indlæg af Grevens » 04 aug 2012 08:53

... her er et kort du kan plotte din adresse ind på og se digital dækning af sendesignal ...

http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/d ... adio/html/
...


Besvar