Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Grevens » 02 aug 2012 17:41

MichaelK » 02 Aug 2012, 15:31 skrev:
Vil Du virkelig have mig til at remse alle de problemer ekoheat-ejerne har beskrevet
i de mange forskellige indlæg, der har været her på forummet? Så bliver jeg ikke
færdig forløbigt :twisted:


Mvh.
... næ nej , ellers tak, ... men jeg læser dit indlæg som skrevet, og det fremgår af din tekst at Eko´ fætteren ikke kan køre i et "normalt" setup ... - altså med eller uden VVB prio. og hvad der ellers er normalt !

- det var bare det Michael ... - den er ikke længere, og den er ikke ment i ond tone eller med snedige bagtanker ...

- det JEG gerne ville have ud af denne tråd, var såmænd bare små tip og triks til optimering af driften ... at Levi så har gået i børnehave, og det lige siden er gået ned af bakke med Grækenland, er jo en anden snak ... - og min tro på den ene aller anden religion er jeg gammel nok til selv at stå inde for ... ... - jeg lytter gerne til vise ord, - og jeg har lært at alle problemer kan løses ved skift til BIOWIN ... og jeg har også lært, at det OK at få ståpik når det lykkedes en scottejer at få den ned og køre med 10% i ydelse ...
...


Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

minimum ydelse.

Indlæg af klinten » 02 aug 2012 18:19

Grevens » 02 Aug 2012, 17:41 skrev:
... næ nej , ellers tak, ... men jeg læser dit indlæg som skrevet, og det fremgår af din tekst at Eko´ fætteren ikke kan køre i et "normalt" setup ... - altså med eller uden VVB prio. og hvad der ellers er normalt !

- det var bare det Michael ... - den er ikke længere, og den er ikke ment i ond tone eller med snedige bagtanker ...

- det JEG gerne ville have ud af denne tråd, var såmænd bare små tip og triks til optimering af driften ... at Levi så har gået i børnehave, og det lige siden er gået ned af bakke med Grækenland, er jo en anden snak ... - og min tro på den ene aller anden religion er jeg gammel nok til selv at stå inde for ... ... - jeg lytter gerne til vise ord, - og jeg har lært at alle problemer kan løses ved skift til BIOWIN ... og jeg har også lært, at det OK at få ståpik når det lykkedes en scottejer at få den ned og køre med 10% i ydelse ...
Jeg får også ståpik når min Scotte kører renseblæs.. icon_cheesygrin.gif
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

minimum ydelse.

Indlæg af PeterMA » 02 aug 2012 18:21

klinten » 02 Aug 2012, 18:19 skrev:
Jeg får også ståpik når min Scotte kører renseblæs.. icon_cheesygrin.gif
Du trænger til at komme lidt mere ud;)
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

minimum ydelse.

Indlæg af klinten » 02 aug 2012 18:28

PeterMA » 02 Aug 2012, 18:21 skrev: Du trænger til at komme lidt mere ud;)
Ingen tvivl om det! Man kan aldrig komme for meget ud og drikke for meget øl! FAKTUM! :great:
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Zarge » 02 aug 2012 18:34

:great:


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

minimum ydelse.

Indlæg af kovas » 02 aug 2012 18:51

I.I.. altså hvor blir vi kloge
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af lamborg » 02 aug 2012 20:01

Ha ha ha ha ha ha ha .
Denne tråd er da vist løbet lidt af sporet.
Men meget sjov at følge. Og den viser også at der er meget forskellige meninger og ideer om småting ting . Det er jo super dejligt for ting bliver opfundet og forbedret fordi folk tænker andeledes og er villig til at prøve ting af.
Men pas nu på i ikke bliver alt for personlige. Dette er jo et skrevet medie og derfor kan ting misforståes. Ved godt at det måske er skribenet som har udtrykt sig forkert . Det er jo modtageren som bestemmer budskabet. Men man kan jo ikke se om ting er skrevet med et smil eller høre på tonefaldet om det er ironisk ment.
Og til Greven. Nej jeg får ikke den slags uhøvisk tale på når fætteren kører 10% hvorfor dog det ? Måske synes jeg også at det sprogbrug hører hjemme på chatten fredag aften :-) .
Men hvis nu man lavede styringen sådan at fyret om sommeren udelukkende startede når VVB var -10 under setpunkt og så stoppede igen når den valgte vandtemp. Det kunne var smart.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

minimum ydelse.

Indlæg af nasty » 02 aug 2012 20:15

eko mener jeg ikke starter op for at lave varmt vand når den er på sommerdrift, lidt noller hvis man bruger vand i løbe af dagen

ved entlig heller ikke lige om woody/scotte går det
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

minimum ydelse.

Indlæg af kovas » 02 aug 2012 20:22

bioservice » 02 Aug 2012, 14:14 skrev:Pausefyring er når der kortvarigt med mellemrum bliver tilført luft, for at holde bålet i gang, det giver et kraftigt luftunderskud og soder kedel samtidig kan der opstå slagger i hærd da gløder og lignende ikke bliver blæst væk.....

Det jeg taler om er at sænke indfyringseffekten, herved tilføres der konstant luft til bålet... Dog ikke meget...og samtidig tilføres der en passende mængde piller.... Jeg taler om lavdrift ikke pause ... På ligefod med driftsydelse på 50 eller 90 pct .

Pausestop er stop for tilførslen af luft og piller, som driften på et oliefyr.... Hvor fyret starter op igen når behovet opstår...

Jeg har åbenbart ikke forklaret mig ordentligt, da flere sammenlignet min tese med kun at opvarme vand..... Det jeg gerne vil fremføre er at fremfor flere unødvendige pausestop eller opstarter så er det bedre og mere økonomisk at lade fyret køre kontinuerligt......men hvis man ikke har behov for nogen form for opvarmning til huset, og kun skal varme vand, så er der selvfølgelig ikke belæg for at holde fyret kørende....... Men det er min erfaring at de fleste har varme i huset mere eller mindre hele året da deres anlæg er skruet sådan sammen at anlægget til opvarmning løbet igennem vvb.

Håber det gav lidt mere uddybning af min tese , havde dog tidligere skrevet at det forudsætter et forbrug på varmen.... Ellers har levi ret ....så kunne man ligeså godt holde kogepladen varm til næstegang der skal en gryde på.... Det er ressourcespild ... Men hvis gryden skal holde 60 grader, så er der ikke vundet noget ved at slukke for varmen for derefter at skrue på for blusset igen for at.komme op på 60 grader... Så bruger du de samme kj til opvarmning som der er tabt ....

Håber det klargjorde min pointe....
Hej Martin.
Dette forstår jeg ikke :"Men det er min erfaring at de fleste har varme i huset mere eller mindre hele året da deres anlæg er skruet sådan sammen at anlægget til opvarmning løbet igennem vvb. "
Hvad mener du med at anlægget til opvarmning løber gennem vvb. Hvis pumpen køre så står der vel tryk ved alle lukkede ventiler og når så en åbner (feks gulvvarme vvb etc) så strømmer vandet der hen hvor det skal bruges.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

minimum ydelse.

Indlæg af kovas » 02 aug 2012 20:30

nasty » 02 Aug 2012, 20:15 skrev:eko mener jeg ikke starter op for at lave varmt vand når den er på sommerdrift, lidt noller hvis man bruger vand i løbe af dagen

ved entlig heller ikke lige om woody/scotte går det
Hejsa.
Ja jeg savner også at en føler i vvb kunne starte og stoppe fyret. Som det er nu så sætter jeg urstyringen så jeg har 4 opstarter /døgn så varmer den vvb op hvis der er brugt af den. Desværre så kan den ikke føle at sønnike har tømt hele beholderen kl 10, den venter troligt med at starte til uret siger til kl 13
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar