Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:12

kovas » 01 Aug 2012, 23:51 skrev:Hej.
Absolut - jo længere fyret kan gå ned i ydelse jo bedre
Dette kan vel ikke være en universel regel. Der må vel være en min ydelse som er optimal for den enkelte brænder. Det er vel ikke uden grund at skotte/woody operere med begrebet sommer herd. Når et eko 1500 er afprøver fra min 3,9-1500kw så er det jo der det er mest økonomisk. Hvis virkningsgraden falder ligeså meget som man spare i optænding så er vi jo det samme sted. Min erfaring med at køre på 10% er ikke gode skorstenstemp var så lav at den kom under dugpunktet og det var mit indtryk at varmen det lavede bare forsvandt ud i det blå, men det kræver vel mere præcise målinger for at man kan konkludere noget i Jeres diskution?
Hej Kovas...

tricket er selvfølgelig at kedlen altid skal have et power overskud, og derved ikke være droslet så langt ned at der ikke leveres varme...
Ekoén tendere til ikke at kan se flammen ved lavdrift, derfor fandt jeg flammeføleren som der er omtalt i starten af denne tråd, det gør at jeg i mit hus kan holde en meget lav drift, der så er ensartet, og derved ikke kondensere i skorstenen... jeg kan ikke huske det eksakte kondenseringspunkt, men erindre svagt at der skal være mere end 65 grader i toppen af skorstenen - det vil jeg IKKE hænges op på ,,

derfor er min påstand at der ved en ensartet og kontinuerlig drift aldrig opstår store temp. forskelle i skorstenen, og derved undgåes kondens..

forstår ikke helt din mening med de 10 %

Jeg vil helst ikke indlade mig på Scotte diskussionen vedr. hærd, det høre til i et andet forum,
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:15

bioservice » 02 Aug 2012, 00:12 skrev:
Hej Kovas...

tricket er selvfølgelig at kedlen altid skal have et power overskud, og derved ikke være droslet så langt ned at der ikke leveres varme...
Ekoén tendere til ikke at kan se flammen ved lavdrift, derfor fandt jeg flammeføleren som der er omtalt i starten af denne tråd, det gør at jeg i mit hus kan holde en meget lav drift, der så er ensartet, og derved ikke kondensere i skorstenen... jeg kan ikke huske det eksakte kondenseringspunkt, men erindre svagt at der skal være mere end 65 grader i toppen af skorstenen - det vil jeg IKKE hænges op på ,,

derfor er min påstand at der ved en ensartet og kontinuerlig drift aldrig opstår store temp. forskelle i skorstenen, og derved undgåes kondens..

forstår ikke helt din mening med de 10 %

Jeg vil helst ikke indlade mig på Scotte diskussionen vedr. hærd, det høre til i et andet forum,
Din "tese" er kun fremkommet pga. Ekoheat ikke kan køre lavdrift, - og derfor finder du på denne "løsning" fordi du ikke kan finde på andet for at løse problemet med lavdrift....

Det er ikke en holdbar løsning mester - sorry, - men det er jeg også ret sikker på du faktisk godt ved :shock:

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:16

hensan » 02 Aug 2012, 00:11 skrev:Er der en der kan forklare hvorfor det er relevant at diskutere hvorledes ansættelses/aflønnings vilkårene er for VVS montører/forhandlere ?
Tror egentlig bare Levi vil sætte mig sammen med Vvs eksperten, hvad jeg har været, og hvis man skal bruge hans logik, så stadigvæk er, men så er jeg også ansat af Jem og Fix samt andre ...
det er ikke en nødvendig, eller relevant diskussion, og jeg beklager at der er brugt tid på dette.... :oops:
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:17

hensan » 02 Aug 2012, 00:11 skrev:Er der en der kan forklare hvorfor det er relevant at diskutere hvorledes ansættelses/aflønnings vilkårene er for VVS montører/forhandlere ?
Ja da, - her på stokerpro er der en regel om at som forhandler skal man bekende kulør og skrive i sin signatur hvor man er ansat og har sit virke!

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:19

bioservice » 02 Aug 2012, 00:16 skrev:
Tror egentlig bare Levi vil sætte mig sammen med Vvs eksperten, hvad jeg har været, og hvis man skal bruge hans logik, så stadigvæk er, men så er jeg også ansat af Jem og Fix samt andre ...
det er ikke en nødvendig, eller relevant diskussion, og jeg beklager at der er brugt tid på dette.... :oops:
Jeg forholder mig blot til regelsættet her på SP Martin, - man skal skrive i sin signatur hvor man arbejder når man er i vores branche :great:


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:19

levi » 02 Aug 2012, 00:15 skrev:
Din "tese" er kun fremkommet pga. Ekoheat ikke kan køre lavdrift, - og derfor finder du på denne "løsning" fordi du ikke kan finde på andet for at løse problemet med lavdrift....

Hvis min tese er at fyret ikke kan fyre i lavdrift... hvad skal jeg så med min tese... den er udelukket baseret på at køre i lavdrift.... du er ikke videre logisk... :cry:

Det er ikke en holdbar løsning mester - sorry, - men det er jeg også ret sikker på du faktisk godt ved :shock:
Det har holdt på mit fyr siden modtagelsen i slut marts... så jeg mener nu det fungerer udemærket.... :)
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:22

bioservice » 02 Aug 2012, 00:19 skrev:
Det har holdt på mit fyr siden modtagelsen i slut marts... så jeg mener nu det fungerer udemærket.... :)
Det ændrer ikke ved at det er en lappeløsning for at få fyret til at køre :shock:

Det er en ommer :great:
Last edited by 1 on levi; edited 2 times in total

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 02 aug 2012 00:22

levi » 02 Aug 2012, 00:19 skrev:
Jeg forholder mig blot til regelsættet her på SP Martin, - man skal skrive i sin signatur hvor man arbejder når man er i vores branche :great:

Det syntes jeg nu også jeg gør.. der står Nh Bioservice... skal jeg skrive alle de leverandører og kunder på jeg er " ansat " af... det er en tåbelig og unyttig diskussion....
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 02 aug 2012 00:25

bioservice » 02 Aug 2012, 00:22 skrev:

Det syntes jeg nu også jeg gør.. der står Nh Bioservice... skal jeg skrive alle de leverandører og kunder på jeg er " ansat " af... det er en tåbelig og unyttig diskussion....
Det er ok, - jeg kender sandheden - og det ved du - at du vælger at gemme dig bag "dit firma" er dit valg, - det gider jeg ikke spilde mere spalteplads på :)

Gå nu i seng som du sagde du ville gøre :great:

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

minimum ydelse.

Indlæg af Skiveren » 02 aug 2012 00:25

Endnu en unødvendig klapjagt... icon_frown.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Besvar