minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice »

Vi bliver nok ikke helt enige på det plan, det er min erfaring at de fleste har lidt varme på hele året, da den danske sommer ikke altid opfylder varmebehovet, derfor er det suverænt hvis bålet kan reguleres ned til et absolut minimum, holde komfortniveauet i huset og holde varmt vand.. med et minimum af tab de fleste tænder alligevel op et par gange om dagen, for at holde varmt vand og varme gulve/radiatore.... derved udlignes tabet, i min optik... varmtvandsprioritering er ikke noget alle har mulighed for uden en investering, som jeg igen ikke mener kan hente sig selv hjem...
Vejrkompensering.... fyret tænder op når det er koldt udenfor.... det er det samme som pausestop, så starter kedlen når der er behov for varme...
Altsammen fint, men skal vi holde os til auto analogien,
Vejrkompensering ---- så hvorfor have en tillægsfunktion der tænder bilen når du har brug for det... du har jo en nøgle..? og bilen er igang
Vvb prioritering ---- Hvorfor invester i en ekstra Audi quattro, til de korte ture, når du har en Suzuki Alto til den daglige brug.. ?

Nå nok om det, det er din religion imod min, og jeg trækker hermed det voksne kort og siger på bedste pædagogisk vis... Du er Ok, Jeg er Ok, vi er OK--- sov godt, med hænderne over dynen.. ? :great:
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi »

bioservice » 01 Aug 2012, 23:41 skrev:Vi bliver nok ikke helt enige på det plan, det er min erfaring at de fleste har lidt varme på hele året, da den danske sommer ikke altid opfylder varmebehovet, derfor er det suverænt hvis bålet kan reguleres ned til et absolut minimum, holde komfortniveauet i huset og holde varmt vand.. med et minimum af tab de fleste tænder alligevel op et par gange om dagen, for at holde varmt vand og varme gulve/radiatore.... derved udlignes tabet, i min optik... varmtvandsprioritering er ikke noget alle har mulighed for uden en investering, som jeg igen ikke mener kan hente sig selv hjem...
Vejrkompensering.... fyret tænder op når det er koldt udenfor.... det er det samme som pausestop, så starter kedlen når der er behov for varme...
Altsammen fint, men skal vi holde os til auto analogien,
Vejrkompensering ---- så hvorfor have en tillægsfunktion der tænder bilen når du har brug for det... du har jo en nøgle..? og bilen er igang
Vvb prioritering ---- Hvorfor invester i en ekstra Audi quattro, til de korte ture, når du har en Suzuki Alto til den daglige brug.. ?

Nå nok om det, det er din religion imod min, og jeg trækker hermed det voksne kort og siger på bedste pædagogisk vis... Du er Ok, Jeg er Ok, vi er OK--- sov godt, med hænderne over dynen.. ? :great:
Du har ret - vi bliver IKKE enige om det her overhovedet - overhovedet :great:

Sov selv godt med din Ulla :great:
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice »

det gør jeg... hyggelig snak... en skam det ikke var over et spil risk og en billig tysk fadøl.... sov du også godt, med...?
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi »

bioservice » 01 Aug 2012, 23:48 skrev:det gør jeg... hyggelig snak... en skam det ikke var over et spil risk og en billig tysk fadøl.... sov du også godt, med...?
Mette hedder hun her i huset :great:
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

minimum ydelse.

Indlæg af kovas »

Hej.
Absolut - jo længere fyret kan gå ned i ydelse jo bedre
Dette kan vel ikke være en universel regel. Der må vel være en min ydelse som er optimal for den enkelte brænder. Det er vel ikke uden grund at skotte/woody operere med begrebet sommer herd. Når et eko 1500 er afprøver fra min 3,9-1500kw så er det jo der det er mest økonomisk. Hvis virkningsgraden falder ligeså meget som man spare i optænding så er vi jo det samme sted. Min erfaring med at køre på 10% er ikke gode skorstenstemp var så lav at den kom under dugpunktet og det var mit indtryk at varmen det lavede bare forsvandt ud i det blå, men det kræver vel mere præcise målinger for at man kan konkludere noget i Jeres diskution?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice »

levi » 01 Aug 2012, 23:26 skrev:
Fyrteknik.dk (Jan Pihl) er også et selstændigt firma, - men Jan Pihl er også ansat hos vvs-eksperten icon_cheesygrin.gif

Nu ved jeg jo hvordan du kom ind i vvs-eksperten i sin tid, - det var så vidt jeg husker mig der sørgede for det ? icon_cheesygrin.gif - Så derfor ved jeg alt om dine tilhørsforhold hertil, - hvorfor benægte det ?

Forskellen er at Jan Pihl er ansat af vvs eksperten... jeg bliver lejet/købt ind til at udføre serviceydelser...
Jeg har mit eget firma, og et bijob ved staten, og så er mine 37 timer vist brugt.... plus Helle T´s 12 minutter
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice »

levi » 01 Aug 2012, 23:50 skrev:
Mette hedder hun her i huset :great:

Søren og Mette... det lyder som en bog vi havde i Dansk... :great:
Sov godt med din Mette... Vi snakkes/skrives
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.
levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi »

kovas » 01 Aug 2012, 23:51 skrev:Hej.
Absolut - jo længere fyret kan gå ned i ydelse jo bedre
Dette kan vel ikke være en universel regel. Der må vel være en min ydelse som er optimal for den enkelte brænder. Det er vel ikke uden grund at skotte/woody operere med begrebet sommer herd. Når et eko 1500 er afprøver fra min 3,9-1500kw så er det jo der det er mest økonomisk. Hvis virkningsgraden falder ligeså meget som man spare i optænding så er vi jo det samme sted. Min erfaring med at køre på 10% er ikke gode skorstenstemp var så lav at den kom under dugpunktet og det var mit indtryk at varmen det lavede bare forsvandt ud i det blå, men det kræver vel mere præcise målinger for at man kan konkludere noget i Jeres diskution?
Jo længere du går ned i ydelse jo større krav er der til skorstenen - og kun skorstenen, - min "tese" om du vil er at hvis man vil opnå det mest optimale med sit anlæg så må man lave skorstenen så den kan klare lavdrift/sommerdrift, - herved opnår man den mest optimale løsning, - og man har ikke problemer med fyret når det sjatfyrer (Kondens etc).

At et fyr er testet til f.eks 3,9 kw i lavydelse er ikke ensbetydende med at det ikke kan gå længere ned, - man har bare valgt f.eks "3,9 kw" fordi det har givet et godt testresultat - det er som regel den eneste grund.

At få fyret til at køre konstant om sommeren for at skåne "skorsten" og "eltænder" er ren volapyk, - der er ingen logik i den "tese" - konvektionstabet alene koster vel 5-10 kg piller om dagen - Spild af god energi...
levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi »

bioservice » 01 Aug 2012, 23:52 skrev:

Forskellen er at Jan Pihl er ansat af vvs eksperten... jeg bliver lejet/købt ind til at udføre serviceydelser...
Jeg har mit eget firma, og et bijob ved staten, og så er mine 37 timer vist brugt.... plus Helle T´s 12 minutter
Ikke fordi jeg ønsker at trække langhalm på det her, - men jeg kan ikke se forskellen, - du er ansat af vvs-eksperten når du ikke er på arbejde i Horsens Statsfængsel - om du sender dem en regning 1 gang om måneden, - eller du får en fast lønseddel er der vel ingen forskel i ?

Du er "ansat" på samme måde som Svend i Roskilde, - han er også selvstændig, - og sender også en regning til vvs-eksperten hver måned...

Hvorfor vil du ikke stå ved det, - det sker der vel ikke noget ved ?
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

minimum ydelse.

Indlæg af hensan »

Er der en der kan forklare hvorfor det er relevant at diskutere hvorledes ansættelses/aflønnings vilkårene er for VVS montører/forhandlere ?

Besvar