Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af mick n » 01 aug 2012 22:01

ok så se vi hvad der står
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %


dannidines

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af dannidines » 01 aug 2012 22:08

levi » 01 Aug 2012, 21:57 skrev:
Jeg har sendt en mail til Ulrik om en SP deal vedr. ombytning af kedel til den nye Semirens, - der kommer nok et indlæg herom ganske snart :great:
nu skriver du gammel kedel Levi, jeg har en meeeget gammel kedel:-)

levi

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af levi » 01 aug 2012 22:13

dannidines » 01 Aug 2012, 22:08 skrev:
nu skriver du gammel kedel Levi, jeg har en meeeget gammel kedel:-)
Det kunne være vi skulle lave en opdeling... :shock:

Meget gammel kedel - pris.

Mindre gammel kedel - pris.

Nyere Blackstar kedel - pris.

dannidines

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af dannidines » 01 aug 2012 22:17

levi » 01 Aug 2012, 22:13 skrev:
Det kunne være vi skulle lave en opdeling... :shock:

Meget gammel kedel - pris.

Mindre gammel kedel - pris.

Nyere Blackstar kedel - pris.
haha:-) ja, måske... men under alle omstændigheder, så skal jeg have anden kedel.. så hvis uheldet er (logisk nok) ikke omfatter mig, så skal jeg have enten en BS eller BS1016 - alt efter hvor god handel der er at lave på den enkelte:-)

calle

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af calle » 01 aug 2012 23:24

lamborg » 21 Mar 2012, 22:17 skrev:
Det ser da interresant ud..
Regner da med at Levi selvfølgelig kommer og skifter kedel hjemme hos mig når denne nye kommer frem. Så kan han jo sælge min Opop 30 til det samme som han ville give for en vis Rocca...
Uden beregning selvføgelig !! man er vel jyde...
Nej Pjat. Jeg synes dette her selvrens er lidt opreklameret for selvom røgkanaler bliver renset så er der jo stadigvæk brændkammer og herden som skal have en tur engang imellem. Men det er jo ikke mere en det kan klares på en to bajers tid.
Og hånden på hjertet der er altså ikke mere en 5mm sort støv på siderne selvom den har kørt i 3 uger uden at bliver rørt.

Levi svarede:

Helt enig - men det her selvrens det er jo det nye sort, - så vi må jo hellere være med på noderne selvom jeg er helt enig i det ikke er selvrens - det er nærmere semirens
Søren Oldenborg
Adm. Direktør
Dansk Vvs-center A/S - http://www.dvcenter.dk
Fyr data (privat) - http://www.dvcenter.dk/privat/index-2.php
Lav det endelig selv, - men lav det ordentligt, - ellers siger næsen knæk



Jeg er enig. Der skal altså bydes på mere, før jeg skifter kedel. De 10 minutter det tager at rense det bagerste rum, er ikke værd at snakke om, når man alligevel har gang i rensebørsten :)

Venlig hilsen


Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af Vangsgaard » 01 aug 2012 23:28

calle » 01 Aug 2012, 23:24 skrev:lamborg » 21 Mar 2012, 22:17 skrev:
Det ser da interresant ud..
Regner da med at Levi selvfølgelig kommer og skifter kedel hjemme hos mig når denne nye kommer frem. Så kan han jo sælge min Opop 30 til det samme som han ville give for en vis Rocca...
Uden beregning selvføgelig !! man er vel jyde...
Nej Pjat. Jeg synes dette her selvrens er lidt opreklameret for selvom røgkanaler bliver renset så er der jo stadigvæk brændkammer og herden som skal have en tur engang imellem. Men det er jo ikke mere en det kan klares på en to bajers tid.
Og hånden på hjertet der er altså ikke mere en 5mm sort støv på siderne selvom den har kørt i 3 uger uden at bliver rørt.

Levi svarede:

Helt enig - men det her selvrens det er jo det nye sort, - så vi må jo hellere være med på noderne selvom jeg er helt enig i det ikke er selvrens - det er nærmere semirens
Søren Oldenborg
Adm. Direktør
Dansk Vvs-center A/S - http://www.dvcenter.dk
Fyr data (privat) - http://www.dvcenter.dk/privat/index-2.php
Lav det endelig selv, - men lav det ordentligt, - ellers siger næsen knæk



Jeg er enig. Der skal altså bydes på mere, før jeg skifter kedel. De 10 minutter det tager at rense det bagerste rum, er ikke værd at snakke om, når man alligevel har gang i rensebørsten :)

Venlig hilsen
+1, den tid jeg ville skulle bruge på at skifte kedlen til den nye selvrensende ville med den tid jeg bruger på at rense mit nuværende sorte vidunder først "tjene" sig ind efter laaaang tid, her snakker vi år icon_cheesygrin.gif

levi

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:30

Vangsgaard » 01 Aug 2012, 23:28 skrev:
+1, den tid jeg ville skulle bruge på at skifte kedlen til den nye selvrensende ville med den tid jeg bruger på at rense mit nuværende sorte vidunder først "tjene" sig ind efter laaaang tid, her snakker vi år icon_cheesygrin.gif
Tja, - jeg har nu valgt at skifte, - lidt sjov her i livet skal man vel tillade sig selv icon_cheesygrin.gif

Den nye kedel har trods alt lidt flere ting/fordele end "bare" semirens, - den er virkelig gennemført må jeg sige...

Men nej, - hvis man har en Blackstar kedel i forvejen, - så er der ikke noget kroner/øre mæssigt at hente icon_cheesygrin.gif - kun lidt ekstra comfort :great:

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af Vangsgaard » 01 aug 2012 23:35

tjoh jeg ville da også gerne have den, inkl den nye styring der kommer, men det er svært at forsvare (overfor konen) at skulle bruge penge på det når vi har nok andre projekter i huset det trænger lidt mere :-) .

levi

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:36

Vangsgaard » 01 Aug 2012, 23:35 skrev:tjoh jeg ville da også gerne have den, inkl den nye styring der kommer, men det er svært at forsvare (overfor konen) at skulle bruge penge på det når vi har nok andre projekter i huset det trænger lidt mere :-) .
DU har vel også en blackstar ikke ?

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Nu kommer den nye Blackstar kedel

Indlæg af Vangsgaard » 01 aug 2012 23:39

Jeps, direkte importeret fra dit hovedkontor i foråret


Besvar