Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

minimum ydelse.

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 01 aug 2012 22:57

levi » 01 Aug 2012, 22:43 skrev:
Den "tese" er jeg langt fra enig i - slid på en eltænder ?, - hvis man køber et anerkendt pillefyr så koster en eltænder ikke mange basseører... 300-500 kr er for mange en betragtelig sum penge, men nu skal du jo også leve af salget.. :wink:

Til ekopower/biomax etc. kan man købe billige reservedele hos http://www.q-pro.dk. men hvorfor, når det er unødvendigt...

OG - Op i numsen med skorstenen, - hvis den ikke kan holde til at blive kold, - så er den ikke god nok - så skal man gøre noget ved den istedet, - evt. sænke en kerne ned i den, - og evt. med kondensafløb.
og igen, en ekstra unødig omkostning der kan minimeres hvis kedlen reguleres ind.. det koster hurtigt et par tusinde, som forhandlere kan tjene på.. unødvendigt..

OG nej 1 liter vand koster ikke det samme at varme op som at vedligeholde, - at vedligeholde koster døgnet rundt pga. konvektionstabet, - hvis du skal varme vand op fra 30-54 grader her og nu så er det en ganske hurtig proces der ikke kræver mange KJ. 1 Kj koster det samme fra 0 -100 grader, det bliver dyrere i faseskiftet... jeg kan finde beregningen til dig... det der er spørgsmålet, er så hvor meget energi der bruges til at vedligeholde, eller opvarme den nødvendige mængde Kj.. hvis der skal bruges ekstra energi på opvarmning, så opvejes det af den brugte mængde energi ved vedligeholdelse... den mængde varme der kan tabes til omgivelserne, ved vedligeholdelse er så igen tabt ved en større indfyringseffekt, og deraf tabt varme til skorsten og omgivelser...
Hvis din påstand er rigtig, så var der ikke nogen grund til at lave fyr der kunne modulere... +

Ensartethed i bålet, - tja, - hvis fyret ikke buldrer når det stepper op, - så kan jeg heller ikke lige se noget logik i den påstand.....
forskellen ligger vel i om man tror man kommer hurtigere og mere økonomisk frem ved at ræse med 150 km i timen frem til nærmeste røde lys, eller om det er mere økonomisk at holde en ensartet fart..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:01

bioservice » 01 Aug 2012, 22:57 skrev: forskellen ligger vel i om man tror man kommer hurtigere og mere økonomisk frem ved at ræse med 150 km i timen frem til nærmeste røde lys, eller om det er mere økonomisk at holde en ensartet fart..
Nej det kan man sku da ikke sige.

En bil i tomgang er da ikke ligeså økonomisk som en bil man starter når man skal bruge den ?

Jeg erindrer ellers din penge/regne logik fra gamle dage, - da du jeg og Ulla drak nede på diskoteket i Fredericia vidste du godt hvor mange liter benzin du kunne få for en fadøl.... - Men det ser ud til at dine regnefærdigheder er gået noget tilbage efter du er blevet freelance ansat hos vvs-eksperten ... icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Jrm2
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 10 apr 2012 18:32
Mit fyr: Ekoheat 2500 og 6kw solceller
Areal: 227+200 garage
Brændsel: Barlinek piller
Fremviser gerne i postnummer: 5400
Dagligt forbrug: ?
Geografisk sted: Bogense

minimum ydelse.

Indlæg af Jrm2 » 01 aug 2012 23:13

Uanset hvad så kan det da kun være en fordel at fyret kan gå længere ned i ydelse ...
Mvh jrm

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:15

Jrm2 » 01 Aug 2012, 23:13 skrev:Uanset hvad så kan det da kun være en fordel at fyret kan gå længere ned i ydelse ...
Absolut - jo længere fyret kan gå ned i ydelse jo bedre :great:

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 01 aug 2012 23:17

Jeg tror nu ikke mine økonomiske færdigheder har ændret sig min ven... jeg kan stadig godt se hvad der er mest økonomisk for mig selv....og hvis jeg kan se fornuften så kan andre vel også... men det er jo også nærmest et spørgsmål om religion... :P

sjovt at du stadig kommenterer mit tilhørsforhold til vvs eksperten.... Nh bioservice er mit, og du skal være velkommen til at ringe hvis der er spørgsmål... jeg køre service for vvs eksperten på lige fod med andre grossister der også betaler for den service jeg leverer.. det gælder også dig hvis det har interesse... jeg ser det ikke som et problem at eksperten eller andre, erkender at der kan være udfordringer, og de så sender en servicemontør for at få det ordnet.... og det er så ligemeget om kedlen hedder Ekopower, Scotte, Biomax eller andet.. Alle kedler har deres egne forskellige udfordringer...

Vedr. bilanalogien, hvorfor skulle en bil der ikke er i brug, holde i tomgang.. det er volapyk... hvis du skal fra A - B så er ensartet kontinuerlig drift mere økonomisk end op og ned i hastighed, forudsætningen er jo netop at bilen er i brug... new24
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

minimum ydelse.

Indlæg af bioservice » 01 aug 2012 23:18

levi » 01 Aug 2012, 23:15 skrev:
Absolut - jo længere fyret kan gå ned i ydelse jo bedre :great:


Så er vi jo også enige... potato - potato... icon_cheesygrin.gif
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:19

bioservice » 01 Aug 2012, 22:57 skrev: forskellen ligger vel i om man tror man kommer hurtigere og mere økonomisk frem ved at ræse med 150 km i timen frem til nærmeste røde lys, eller om det er mere økonomisk at holde en ensartet fart..
Forøvrigt - det du snakker om der hedder modulering, - det skal alle nye pillefyr kunne, - men hvis der ikke er behov for varme skal fyret slukke - det skal ikke holde sig kunstigt i live når der ikke er brug for varme - det princip er der kun ganske få der holder fast i idag, -bla. baxi.

Hvis man holder et fyr kunstigt i live her i sommerhalvåret så giver det et unødigt konvektionstab, - og det er indiskutibelt.

Om vinteren er jeg helt enig, - der handler det om at fyret modulerer så det når den ydelse huset har brug for, - men som sagt, - sommer/overgangsperioder er der INGEN logik og økonomi i at holde ild i fyret - det skal starte når der er behov for varme for at være så økonomisk som muligt :great:

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:22

bioservice » 01 Aug 2012, 23:18 skrev:


Så er vi jo også enige... potato - potato... icon_cheesygrin.gif
Vi er enige i at fyret skal kunne gå langt ned i ydelse, - men ikke i at fyret skal holdes igang for at skåne skorsten og eltænder her om sommeren, - det giver et stort konvektionstab der er total unødvendigt.

Varmtvandsprioritering kombineret med indendørs vejrkompensering er vejen frem, - det sikrer den bedste økonomi :great:

levi

minimum ydelse.

Indlæg af levi » 01 aug 2012 23:26

bioservice » 01 Aug 2012, 23:17 skrev:Jeg tror nu ikke mine økonomiske færdigheder har ændret sig min ven... jeg kan stadig godt se hvad der er mest økonomisk for mig selv....og hvis jeg kan se fornuften så kan andre vel også... men det er jo også nærmest et spørgsmål om religion... :P

sjovt at du stadig kommenterer mit tilhørsforhold til vvs eksperten.... Nh bioservice er mit, og du skal være velkommen til at ringe hvis der er spørgsmål... jeg køre service for vvs eksperten på lige fod med andre grossister der også betaler for den service jeg leverer.. det gælder også dig hvis det har interesse... jeg ser det ikke som et problem at eksperten eller andre, erkender at der kan være udfordringer, og de så sender en servicemontør for at få det ordnet.... og det er så ligemeget om kedlen hedder Ekopower, Scotte, Biomax eller andet.. Alle kedler har deres egne forskellige udfordringer...

Vedr. bilanalogien, hvorfor skulle en bil der ikke er i brug, holde i tomgang.. det er volapyk... hvis du skal fra A - B så er ensartet kontinuerlig drift mere økonomisk end op og ned i hastighed, forudsætningen er jo netop at bilen er i brug... new24
Fyrteknik.dk (Jan Pihl) er også et selstændigt firma, - men Jan Pihl er også ansat hos vvs-eksperten icon_cheesygrin.gif

Nu ved jeg jo hvordan du kom ind i vvs-eksperten i sin tid, - det var så vidt jeg husker mig der sørgede for det ? icon_cheesygrin.gif - Så derfor ved jeg alt om dine tilhørsforhold hertil, - hvorfor benægte det ?

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

minimum ydelse.

Indlæg af Flammen » 01 aug 2012 23:31

levi » 01 Aug 2012, 23:26 skrev:.................Nu ved jeg jo hvordan du kom ind i vvs-eksperten i sin tid, - det var så vidt jeg husker mig der sørgede for det ? icon_cheesygrin.gif - Så derfor ved jeg alt om dine tilhørsforhold hertil, - hvorfor benægte det ?
hvor kunne du... kan du ikke lide ham icon_cheesygrin.gif


Besvar