Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillefyr - Hapero

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Slettet 12116

Pillefyr - Hapero

Indlæg af Slettet 12116 » 11 jul 2012 13:55

Hejsa nogen der kender dette fyr, er blevet anbefaldet dette da jeg er nød til pga plads at splitte anlægget op, så kedel står i "brygges" og resten skal stå i laden, og det skal være nemt for mig at passe.


Fuldautomatisk modulerende pillefyr med trådløs indeføler til styring af varmekredse, eller Plug & Easy styring.

•Automatisk rensesystem til brandkammer og røgrør’s kanaler.

•Lydløs og energisparende tænding.

•Støjoptimeret driftsystem.

•Automatisk skorstensspærring for at undgå energitab ved standby.

•Genkendelse af skorstenstræk via luftmængdemåler.

•Forberedt til fleksibelt og automatisk sug på op til 20 meter.

•Dagsbeholder til piller på 33 kg. ved manuel fyldning.

•Askekomprimering med plads til aske på op til 1000 kg. brændte piller i askeskuffen.

•REAF Management til optimal forbrænding.

•Kaskadestyring på op til 3 kedler er integreret i kedlen.

•Integreret tilbageløbtemperatur styring.

http://felixnutella.dk/biovarme/index.p ... pillefyr-2


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Pillefyr - Hapero

Indlæg af MichaelK » 11 jul 2012 16:09

Hej


Hapero skulle være et godt anlæg :great: Ham jeg kender, der forhandler dem, har det
i hvertfald ikke i sortimentet, hvis det var noget skrammel. Det er helt sikkert!

Din profil er "lidt" mangelfuldt udfyldt. Det gør det lidt svært at anbefale en "nærmeste"
forhandler. Men Du kunne prøve at kontakte Bent fra www.bvsmontage.dk Han sælger
og servicere omtalte anlæg. Han arbejder over det meste af DK, og skulle Du være uden
for hans rækkevidde, henviser han gerne til en samarbejdspartner i nærheden af Dig.

Bent monterede min BioWin i sin tid, og jeg er 110% tilfreds med hans indsats og service :great:



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Slettet 12116

Pillefyr - Hapero

Indlæg af Slettet 12116 » 12 jul 2012 10:44

Fyret er sådan her sammen sat:

Hapero HP 02 / K Balance (Fyrrum) 15 kW
1 stk. Hapero HP 02/K
1 stk. vvb føler
1 stk. Startsæt sugeturbine
1 stk. Pillelagertank 500kg

Jeg har 155 M2 landejendom som ikke er godt nok isoleret i nu, og på 1.sal skal der med tiden laves et værelse mere samt badeværelse.

Der er gulvvarme i det meste af stueplan og på 1.sal er der radiator.

Har i evt andre ideer til et anlæg hvor silo og brænder er splittet af når det skal stå i bryggerset.

elmeskov
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2008 09:01
Mit fyr: biowin 100
Areal: 230
Brændsel: 6 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4654
Årligt forbrug: 5,5
Geografisk sted: sydsjælland

Pillefyr - Hapero

Indlæg af elmeskov » 12 jul 2012 11:36

Hej Schmidt78

Jeg synes du skal kigge lidt på varioWIN den kan også splittes ad prøv at kigge lidt på multiasmeden.dk og se om det er
noget for dig
Både Hapero og Windhager levere nogle gode produkter
mvh Preben
Windhager Danmark
Importør
Ledende service teknikker
Kompetence partner

Gram
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 aug 2011 11:58

Pillefyr - Hapero

Indlæg af Gram » 29 jul 2012 14:09

Hej schmidt78

Jeg overvejer også en Hapero og var tog derfor en tur til Bioteknik for at se fyret i drift. Det var en rigtig god oplevelse og absolut ikke noget som fik mig til at fravælge Hapero. Fyret kører super stille og virker som rigtig god kvalitet.


dannidines

Pillefyr - Hapero

Indlæg af dannidines » 29 jul 2012 15:05

Min genbo har sån Hapero og fik det installeret i foråret sidste år (ved slut fyringssæson) og har kørt med det siden til VVB om sommeren og alm drift vinter.

han gør så absolut INGENTING, eller jow, tømmer askeskuffe 2 x om året.. det fyr er godt innovativt samt lydløst. det bruger (vist nok) 2 vejs kommunikation med indetermostaten, presser asken, har 3 kredse (forberedt til man feks, smider solfangeranlæg på den ene, radiator på den anden og gulvvarme på den sidste..) og fyret styrer fremløb temp den den enkelte kreds..

fyret koster, og mener koster piv meget i forhold til mit højt elskede Scotte/Woody, men til dem som køber "Audi og ikke Skoda," så er dette fyret;-)

Jeg har spurgt ham om han ville skrive lidt om det herinde, men som han siger, så ved han intet om fyret, det kører af sig selv.

(købt hos bioteknik)


Besvar