Donkraft
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Donkraft
Det gør jeg altid når jeg skifter dæk, Så skal man ikke løfte så højt da fjedrene ikke skal give sig.calle » 23 Jul 2012, 19:34 skrev:Tør jeg løfte under hjulophænget ?
For mit vedkommene bruger jeg ophænget ved hver forhjul og trækket til begge baghjul.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker III
- 13
- Indlæg: 69
- Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
- Mit fyr: twin heat M20
- Areal: 158
- Brændsel: træpiller
- Årligt forbrug: 10 ton
Donkraft
prøv at søg på hi lift. sådan en er undværlig til folk med land rover eller andre højbenede biler.
den jeg har kan løfte min 110 defender 70 cm fra jorden:-)
ud over løft opgaver kan den også bruges til at trække og skubbe med.
den jeg har kan løfte min 110 defender 70 cm fra jorden:-)
ud over løft opgaver kan den også bruges til at trække og skubbe med.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
Donkraft
Nu er der jo lidt forskel på en Defender og så en Discovery. Nu får jeg sikkert ørerne i maskinen, men sådan en Discovery er vel mest af alt en højbenet personvogn med 4wd :-)
Donkraft
Sådan en Highlift Jack har jeg tilbage fra Defender-tiden ( 1 seriebil og 2 Defendere blev det til før jeg overgav mig til "fagre nye verden"). Er i tvivl om, hvorvidt trækket kan holde til, at jeg løfter på det. 2500 kg i egenvægt er trods alt en del. Foran er alt dækket af plastik, så der er det umiddelbart ikke muligt af bruge liften. Vi har ikke plads til liften, når vi er på ferie. Ruhåren og fruens kufferter fylder en del.
Venlig hilsen
Venlig hilsen
- thy
- Supporter
- 17
- Indlæg: 10378
- Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Har takket: 101 gange
- Blevet takket: 269 gange
- Kontakt:
Donkraft
Tror sørme jeg har en original til at ligge. Kan tjække sidst på ugen.calle » 23 Jul 2012, 18:15 skrev:Hej knægte.
Så fik jeg lige ødelagt den saksedonkraft, der hører til bilen - hurra en omgang lort. Det var den originale, men alligevel kværnede den gevindet. Har en hydraulisk 2-tonner stående, men den løfter ikke højt nok.
Hvad findes der med en løftehøjde på minimum 520 mm, som er egnet til at køre rundt med i en bil. Bilen er en Discovery 3 med en egenvægt på ca. 2500 kg, så lidt skal den kunne klare.
Skal også have en garagedonkraft med god løftehøjde, der kan løfte dyret fra jorden. En brugt ville være fin Nogen der kender nogen ?
Hvad skal donkraften egentlig kunne løfte, hvis der bare skal lettes et hjul ad gangen ?
Venlig hilsen
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
-
- Stoker III
- 13
- Indlæg: 69
- Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
- Mit fyr: twin heat M20
- Areal: 158
- Brændsel: træpiller
- Årligt forbrug: 10 ton
Donkraft
så vidt jeg lige husker er det kun frilandsgrisen (frilander) der ikke har reduktion gearkasse. og måske nigen af det helt nye modeller pga miljø tam tam
calle: så er du jo en vel befaren land rover mand, skal du til ladus?
calle: så er du jo en vel befaren land rover mand, skal du til ladus?