Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
B&S Intek 13 hk problem
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
B&S Intek 13 hk problem
Skulle der måske være en Briggs&Stratton klog her et sted? :-)
Jeg er kommet i besiddelse af den plæneklipper med en B&S Intek 13 hk motor.
Sagen er den, den vil ikke starte. Der er gnist på tændrøret, og benzin på.
Har prøvet at pillet kassen af ovenpå, altså hvor snoretræk og luftfilter er monteret, således der er åbent til karburator. derefter hældt en bette sjat benzin direkte i karburatoren. Men det ser ud til det bliver smidt tilbage igen, altså som om motoren laver udstødning ud af indsugningen.
Kan det så være en bøjet ventil eller hvad? Den er bare helt død..
Jeg er kommet i besiddelse af den plæneklipper med en B&S Intek 13 hk motor.
Sagen er den, den vil ikke starte. Der er gnist på tændrøret, og benzin på.
Har prøvet at pillet kassen af ovenpå, altså hvor snoretræk og luftfilter er monteret, således der er åbent til karburator. derefter hældt en bette sjat benzin direkte i karburatoren. Men det ser ud til det bliver smidt tilbage igen, altså som om motoren laver udstødning ud af indsugningen.
Kan det så være en bøjet ventil eller hvad? Den er bare helt død..
-
- Stoker X
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 30 maj 2010 22:27
- Mit fyr: orland 25 super
- Areal: 180m2
- Brændsel: bøg/ask
- Fremviser gerne i postnummer: 4983
- Årligt forbrug: 20-30rm
B&S Intek 13 hk problem
hvis det er en ventil så vil du ikke rigtigt have noget modstand når du hiver i snoren
og er det en indsugnings ventil så kan den slibes op igen så den bliver tæt
gnisten skal være kraftig og ensformet må ikke danse rundt i tændrøret
og er det en indsugnings ventil så kan den slibes op igen så den bliver tæt
gnisten skal være kraftig og ensformet må ikke danse rundt i tændrøret
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
B&S Intek 13 hk problem
Ja, har selvfølgelig ikke prøvet at trække i snoren, kun prøvet med el-starteren.. Det må lige prøves :-)
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
B&S Intek 13 hk problem
Sad lige og tænke, den køre sgu da den gale vej rundt... Men det burde jo ikke kunne lade sig gøre med snoretrækket.... Men som anderswitt siger så vil der ikke være den rigtigt modstand hvis ikke ventilerne lukker rigtigt.... Hvad gør den ved udstødningen når du trækker i snoren?
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
B&S Intek 13 hk problem
Hmm, synes ikke rigtigt jeg har bemærket at der sker noget ved udstødningen. Det er som om der slet ikke kommer benzin ind i cylinderen. Men der står godt nok lidt "røg" ud af karburatoren når man tørner motoren. Maskinen har stået stille i noget der ligner 1½-2 års tid. Ved ikke om der måske er en svømmer i karburatoren der kan have sat sig? Ham jeg har fået den af siger godt nok også den har smidt røg ud gennem indsugning/karburator.
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4479
- Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
- Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
- Areal: 200kvm+ 60kvm
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Dagligt forbrug: 30,8
- Årligt forbrug: 6 tons
- Geografisk sted: 8830 Tjele
- Givet likes: 22 gange
- Modtaget likes: 12 gange
B&S Intek 13 hk problem
Af med låget... (altså topstykket.... ) For det er altså skidt det kommer den vej ud... Den er da kun en cylinderet, ik?
-
- Stoker X
- Indlæg: 458
- Tilmeldt: 30 maj 2010 22:27
- Mit fyr: orland 25 super
- Areal: 180m2
- Brændsel: bøg/ask
- Fremviser gerne i postnummer: 4983
- Årligt forbrug: 20-30rm
B&S Intek 13 hk problem
kom lige i tanke om at tændings tidspunktet kan være flyttet så den tænder forkert
hvis noten i svinghjulet er gået kan svinghjulet blive skubbet er set
hvis noten i svinghjulet er gået kan svinghjulet blive skubbet er set
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
B&S Intek 13 hk problem
Jo jo, kun en prop
Jeg prøver nok lige at rykke toppen af ved lejlighed.. men det bliver nok først til oktober. Har lige et arbejde at passe indtil da :-)
Jeg prøver nok lige at rykke toppen af ved lejlighed.. men det bliver nok først til oktober. Har lige et arbejde at passe indtil da :-)
- Thomas83
- Stoker X
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
- Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
- Areal: 220 kun gulvvarme
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Dagligt forbrug: 10 - 32kg
- Årligt forbrug: 5,5ton
- Geografisk sted: Slagelse
B&S Intek 13 hk problem
1: tjek svinghjulsnoten om den er knækket (kan ske ved påkørsel af rod etc)
2: du siger den slår noget ud af kaburatoren, så ville jeg lige pille det lille dæksel af med ånderøret på også se om
der er noget ventilspillerum ca. 0,30mm (B&S motorer har det med at ventilsæderne bliver slidte og så kravler ventilen længere ned i sædet og derved lukker det spillerum der skal være, så kan ventilen ikke lukke og den vil skyde baglæns, som du selv beskriver
3: skift tændrøret uansent hvad, det kan godt gnistre ude i det fri, men når det sidder i kan den stadig ikke starte
2: du siger den slår noget ud af kaburatoren, så ville jeg lige pille det lille dæksel af med ånderøret på også se om
der er noget ventilspillerum ca. 0,30mm (B&S motorer har det med at ventilsæderne bliver slidte og så kravler ventilen længere ned i sædet og derved lukker det spillerum der skal være, så kan ventilen ikke lukke og den vil skyde baglæns, som du selv beskriver
3: skift tændrøret uansent hvad, det kan godt gnistre ude i det fri, men når det sidder i kan den stadig ikke starte
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd
- leo-pol
- Stoker XII
- Indlæg: 780
- Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
- Mit fyr: KSM 275-18
- Areal: 140m2 + div 200m2
- Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
- Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
- Årligt forbrug: ???
- Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
- Givet likes: 11 gange
- Modtaget likes: 8 gange
B&S Intek 13 hk problem
jeg ville nok også lige tjække noten inde at jeg pillede toppen af....
det er set mange gange...
det er set mange gange...